1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

ZTE Blade 4G?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja miuse90, 3/6/14.

1. miuse90

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    galaxy xcover
  2. Panopticon

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    ZTE Blade Apex 2
    Kävin tänään hakemassa kyseisen laitteen LPR:n Prisman Elisakaupasta. Hinta 129€ ja 4G-liittymä ekat 12kk 25€/kk. Mitä oon tänään käpistelly, niin en keksi mitään moitittavaa. Hintaansa nähden tuntuis olevan jopa vähän liian hyvä :) Mua ei kiinnostanu valitessa varsinaisesti puhelimen ominaisuuksissa muuta kuin netti ja sen jakaminen tabiin ja läppäriin. En juuri soittele tai tekstaile, joten tää tulee lähinnä siis datakäyttöön. Puhelut tuntuis toimivan. http://www.nxpsoftware.com/press/zt...one-features-nxp-softwares-hd-voice-solution/ Mitä tosta ymmärsin ni pitäis olla jopa panostettu noihin puheluihin. Huomenna pitäis alkaa toimimaan 4G, voin sit raportoida lisää. BTW: laitteesta löytyy lisää tietoa netistä "ZTE Blade Apex 2", lienee ns. oikea laitetunnus.

3. Roadstar

Roadstar

Tykkäykset:
    32
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone 6s
    Vastaava reaktio oli minulla kun hankin taannoin alkuperäisen Bladen. Hyvä kuulla, että hinta/laatu-suhde on edelleen varsin hyvin kohdallaan. Itse asiassa kutittelisi hankkia moinen varaluuriksi. Miten muuten laitteen Android? Saunalahden sivujen mukaan luurissa on jo KitKat sisällä, mutta onkos ZTE tehnyt missä määrin kustomointeja? Ainakin alkuperäinen Blade oli lähes kustomoimaton.

4. pinpal

Tykkäykset:
    9
    Alkuperäinen ZTE 2010 oli hyvä, varsinkin kun sen käytännössä sai ilmaiseksi mobiililaajakaistan kylkiäisenä. Silloin käytettiin vielä yleisesti Sympparia ja siihen verrattuna oli kuin raikas tuuli. Nykymittapuulla tarkastellen lagasi kuitenkin aika tavalla ja myöhemmät Blade II ja III taas eivät enää pärjänneet kilpailussa laadultaan kun muiltakin tuli halpoja älypuhelimia tarjolle. Olisi mielenkiintoista päästä kokeilemaan nyt tätä Apex 2 mallia. Jos tuo on Snapsdragon prosari eikä joku Mediatekin piiri niin voisi olla taas OK laite hintaisekseen. Muutaman kympin säästäisi jos halvinta mahdollista 4g mallia etsii.

Toivottavasti tosiaan on Vanilla Android, lisäisi houkuttelevuutta paljon.

5. vva71

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    zte blade 4g
    Minulla on ollut kyseinen malli jonkin aikaa.Minusta puhelin on nopeudeltaan ihan hyvää luokkaa ei lagaile käytössä.
    Prossu on snapdragon 400.Ainut asia mikä minulla aiheuttaa ihmetystä etten saa siirrettyä mitään ohjelmia muistikortille.Kortti kyllä näkyy appmanagerissa,mutta siirrä sd kortille vaihtoehtoa ei tule näkyviin?
    Myöskään sovelluksen hallinnasta ei anna siirtää muistikortille.Kortti toimii kyllä muuten ja kuvatkin saa asentumaan sinne.Jos joku on asennellut ohjelmia muistikortille niin olisi kiva tietää miten onnistui.

6. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6605
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Sehän vaatii myös siitä käyttiksestä sen tuen siirrolle, eli jos ZTE ei sellaista ole tehnyt niin ei se anna siirtää niitä kamoja sinne muistikortille.

7. Supaplex

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Huawei Ascend Y300
    Kuinka paljon puhelimessa on omaa sisäistä muistia, joissain lähteissä lukee 4gb ja toisissa taasen 8gb?

8. vva71

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    zte blade 4g
    8gb on oikea muistimäärä.Käytettävissä 5.56gb.
    Puhelin on ostettu elisan kaupasta.

9. jaripi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    210
    Puhelinmalli:
    Lumia 920 & 1520
    ZTE Blade Apex2 ja speksit löytyy siitä ensimmäisen viestin linkistä ...

10. jkilahti

Tykkäykset:
    0
    onkos tuohon saatavana cyanogenmodia vielä? aika rajotettu androidi tuntuu tuossa olevan vakiona.

11. jaripi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    210
    Puhelinmalli:
    Lumia 920 & 1520
    Käsittääkseni siinä on android 4.4.2 - mielestäni ei erityisemmin "rajoitettu" :p

12. martink

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    ZTE Blade III
    Minulla oli ZTE Blade pari vuotta ja toimi Android 2.x:llä ja pienellä näytöllä kohtuullisen hyvin, ei valittamista.
    Sitten hankin ZTE Blade III:n. Toimii Android 4.x:lla paremmin ja ja isompi - melkein näppilykokoinen näyttö.
    Tuossa välissä oli kuitenkin odotukset max 21 megan 3G liittymällä kasvaneet. Yleensä pystyi Aalto yliopiston testin mukaiseen 6 Megaan. Kesällä huomasin ZTE Blade 4G:n eli Apex 2 eikä ollut kuin vähän toista sataa.
    Adnroid 4.4 Siihen ne ilot sitten loppuivatkin.
    3G liittymällä pääsi pari megaa ylemmäs kuin Blade III:lla, ei puhettakaan että menisi yli 10:n
    Sitten vaihdoin 4G liittymään Max 50 megaa. Silloin tällöin pääsi 20 megaan yleensä kuitenkin kotona 10 - 14 megaa ja upload 2,5. Ja lauantai iltaisin 1 mega ja upload 0,1.
    Sitten vaihdoin vielä 4G superiin max 100 megaa.
    Kerran Keilaniemessä 50 - 60 Mega
    Muuten ei noussut nopeudet yhtään.
    Tyypillisesti Elisashopitissa bootin jälkeen 20 megaa ja kotona - LTE alueella -
    taas 10 - 12 kotona
    15 -20 megaa Pitäjämäellä
    Messukeskusessa 10 megaa ja kaveri vieressä 98 megaa Lumialla
    Yhden ainoan kerran Sellon edessä 98 megaa
    Heti sen jälkeen Kilossa ja kotona 10 - 12 megaa
    10 - 12 Megaa ja joskus 20 Englanissa Tescon simmillä.
    Vaihtaisin takaisin 3G:hen mutta sekin maksaa vaikka tekisi itse.
    Elisan simit ovat kaikki pelkkiä datasimmejä eili ei puheluja eikä tekstareita.
    Face ja Twitter eivät useinkaan päivity ilmaan uudelleen käynnistystä tai swappaysta airplane moden kautta vaan esittävä yleensä, että 2 - 3 päivää vanha news feedit ajan tasalla oleviksi. Gmail ilmoitukset tulevat aika hyvin ajantasaisesti.

WiFi hotspot toimii ihan mukavasti (10 - 12 megaa myös läppärissä). Mutta sitäkään ei oikein tartte kun on myös Huawei E5776

Akun kesto on laitteessani ongelmallinen. Jos sen lataa illalla täyteen ja puhelin on päällä niin aika usein akku on aamulla tyhjä. Ei ole jatkuva mobiilidata päällää eikä ohjelmia avattuna. Pari kertaa akku ei laturilla lataannu ja laite on selvästi kuumempi kuin muuten.

Olen pari kertaa ollut viemässä laitetta huoltoon, mutta Elsiashopitissa bootin jälkeen nopeus on 20 Megaa eikä akku ongelmaa pystyy lyhyellä aikavälillä toteamaan. Lisäksi uhkaillaan joka kerta aiheettoman huollon 40 euron maksulla. Ei ton hintaiseen laitteeseen kannata tuolla maksulla testata esiintyykö satunnainen vika sattumalla laitteen ollessa huollossa. Kotona sitten taas 1- 12 megaa.

Toista kertaan en ostaisi mihinkään hintaan. On minulla se ZTE blade III jossa 3G nopeus vaihtelee pienemmässä haarukassa ja akku kestää, jos ei käytä.

13. jkilahti

Tykkäykset:
    0
    onko kellään tietoa mistä tuohon saisi edullisesti ostettua näytön? en ebaysta ainakaan löytäny.

Jaa tämä viestiketju