1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

zopo zp998

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja jvc, 16/1/14.

1. jvc

jvc

Tykkäykset:
    5
    MTK6592 8-ydin @1.7GHz
    5.5" 1920*1080 näyttö
    2G ram
    16G rom

Tuosta c2:sta tykkäsin ja speksien mukaan innostuin tilaamaan tämän uuden isomman mallin. vielä ei tiedä kukaan mitenkä tämä toimii, ainakin myyntiin tulo viivästyi, ja moni on jo kyllästynyt odottamaan. Sain omani tänään, joten kai muutkin.
    Ennakkotilasin tämän siis jo marraskuussa, geekbuying.com
    Puhelin ei ole mielestäni edes halpa ~300eur alveineen, mutta josko saisi rahalleen vastinetta. Käsittääkseni joku muukin tälläistä oli tilaamassa, oliko täältä vai muron palstalta.

Eipä ole vielä mitään kerrottavaa, kerron kokemuksia sitä mukaan kun tulee. Tuntuu aika hurjalta tämäkin näyttö jo, vilistää vaan silmissä kun vissiinkin liian läheltä katsoo

antutu 25561, virransäästö poiskytkettynä 27572

Viimeksi muokattu: 16/1/14
    jviirret tykkää tästä.
  2. Tossu

Tykkäykset:
    0
    Kyseinen puhelin tilattu ja nyt odotellaan millon tulee. Tilattu zoposhopista DHL.llä tulossa kohti suomea parhaillaan.

3. Tossu

Tykkäykset:
    0
    Miltä puhelin tuntuu ? Itsellä puhelin jumittaa tällä hetkellä Helsingissä tullissa jospa ensi viikoksi tulisi perille asti.

4. jvc

jvc

Tykkäykset:
    5
    noniin, ensimmäinen päivä käytössä.

Näyttö on kirkas ja tarkka, joskin mun mieleen liian iso, vaatinee totuttelua. Laitoin kirkkauden minimille, hämärässä vieläkin tosi kirkas, ja automaattiasennolle, koska tuntui pudottavan vielä vähän.

Kuuluvuudet on ollut hyvät, ollu Jolla ja Punainen riisi käytössä, molemmissa on tiputellut välillä 2g verkkoon ja välillä kokonaan ilman. En nähnyt tänään kertaakaan etteikö olis H lukenut kuuluvuusmittarissa, ja joko täydet tai yhtä vajaa oli aina. Tosin tämääkään ei käsittääkseni kerro mitään tarkasti.

Eilen asentelin ohjelmat ja puhelimen käyttökuntoon, jotain pientä hässäkkää oli aamulla, koska chrome ei ladannut mitään sivuja ja puhelin jäätyili omituisesti, ei vastannut kosketukseen, eikä herätyskellokaan herättänyt vaan kaatui. Poistin chromen ja asensin uudelleen ja nyttemmin on kaikki toiminut, kokeilin herätystäkin eikä ollut ongelmia.

Tämä zopon rommi on vähän omituinen, osaltaan samaa kuin edellisessä, uudet kuvakkeet ja jotain asioita selkeästi kopioitu miuista. Jonkinlainen roottikin tässä on, mutta ohjelmille en osaa antaa oikeuksia. asetukset-puhelimen tiedot-ohjelmistoversio täppäämällä aukeaa "advanced settings" jossa on superuser-kohta, mutta sieltä ei pysty mitään tekemään. tuolla jotain juttua aiheesta:
    http://www.zopomobile.cn/forum/viewtopic.php?f=38&t=370

Näitä pimeän ruudun eleitä, mitä tässä piti olla, ei kukaan muukaan ole saanut toimimaan, ilmeisesti ne jäi tästä ensiversiosta puuttumaan. Odottelemme päivityksiä

akku taitaa olla tämän puhelimen huonoin puoli, tässä kesti ensimmäisellä latauksella 8,5h, kunnes tuli herja 15% jäljellä, saa nähdä paraneeko tuo seuraavilla latauskerroilla, pitää tarkistella mitä kaikkea tuolla on päällä asetuksista. Akku-asetuksissa "android järjestelmä" on selkeästi suurin kuluttaja, mutta siitä ei voi päätellä mitään.
    Kun olen kotona on kulutusta selkeästi vähemmän, liittynee wlaniin.

Viimeksi muokattu: 17/1/14
  5. jvc

jvc

Tykkäykset:
    5
    Oletko soittanut DHL- huolintaan? Tuo punainen riisi majaili sielä kolme päivää, kunnes soitin, ja tästä zoposta tajusin soittaa heti kun tuli maahan. Käsittelivät puhelun jälkeen nopeasti, lasku tulee sähköpostiin, jonka jälkeen paketti jatkaa matkaa. itse maksoin noutotiskillä kun kävin hakemassa. Muuten ilmeisesti nämä yksityishenkilöiden paketit käsitellään jos ehditään.

6. jvc

jvc

Tykkäykset:
    5
    vielä tuli mieleen tuo fyysisen kameranäppäimen epäloogisuus, ilmeisesti vaan yksiasentoinen, eli tarkennus pitää tehdä ruutua painamalla, ja nappulaa vähän pidempään painamalla ottaa puhelin aina 40 kuvan sarjan, onneksi nopealla painannuksella ottaa vain yhden kuvan. Harvemmin toki kuvaan kännykällä, mutta olen kaivannut fyysistä nappia, koska puhelin heilahtaa usein siinä vaiheessa kun yrittää ruutua tökkiä.

Viimeksi muokattu: 17/1/14
  7. Tossu

Tykkäykset:
    0
    Joo itseasiassa tänään tajusin soittaa joskus 5min ennenkun koko pulju meni kiinni. Aikoi laittaa laskun tulemaan sähköpostiin mutta ei vielä ole näkynyt joten eiköhän se maaanantaina tule sieltä.

8. Tossu

Tykkäykset:
    0
    Xda.n forumille oli posttu uusi romi laitteelle tosin ei vielä ollut muutoksista mitään tietoa.

9. jvc

jvc

Tykkäykset:
    5
    Ilmeisesti tuo on tuo sama vakio rom? ei oikeen mitään tietoa löydy, joku cwm on ilmeisesti kanssa jaossa.
    Eipä oikeen mitään erikoista, ei mitään kaatumisia yms. Disabloin kosketustoiminnot asetuksista, mutta ei mitään vaikutusta, viikonloppuna en käyttänyt puhelinta, ehkä yks puhelu, niin n.65% oli illalla jäljellä akkua, nyt työpäivän aikana, kun puheluita ja nettiselausta, hyytyy siinä 8h jälkeen. Jopa huomaa kun hetken surffaamisen jälkeen lämpenee puhelin.
    Lisäksi tämä on oikeasti mun käyttöön liian iso, menishän tuo taskussa vielä, mutta jotenkin vain...
    annan tän näillä näkymin naisen käyttöön ja otan punaisen riisin takas itelle.

10. mh_84

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lumia 620
    Sori, ehkä hiukan väärä ketju, mutta läheltä liippaa. Itse kovasti koittanut miettiä Zopo ZP980+:n ja Red Ricen väliltä. 1080p vs 720p, MTK6589T vs MTK6592 jne.. Ulkoiselta olemukseltan Zopo vaikuttaa paremmalta. Tuo akkukesto huolettaa, 980+:ssa vielä pienempi akku kuin 998:ssa. Itse tykkäät vissiin Riisistä? Huomaako tehoeroa mitenkään normikäytössä?

11. jvc

jvc

Tykkäykset:
    5
    no mulla oli aikaisemmin zopo c2, josta siis puuttuu tuo 900 taajuus, se oli mun mieleen kovin hyvä puhelin. päivän siinä akku kesti kuten kaikissa mulla yleensä. se meni veljelle, kun itse lähin tähän vaihtokierteeseen, tuon redricen ostin sille alkujaan mut tykkäs enenpi zoposta. punainen riisi on paljon tukevamman oloinen tuon takakuoren takia, ja vähän pienempi, joskin paksumman oloinen. mutta enenpi tykkään tuosta miuista, c2:ssa en saanu vakaana toimiin. jos haluut ison näytön, niin 998 ja jos 5" on sopiva niin kannattaa tutkia nyt tämä uus zp980+ plus, jossa mtk6592 (ja ehkä 900 taajuus.)

12. mh_84

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lumia 620
    Kiitos vastauksesta. 998 on kyllä jo liian suuri omaan makuun. Juuri luin tuosta vanhemmasta 980:sta (ei plus) ja kyllä se akku ilmeisesti kohtuu hyvin riittää. MTK6592:n ei pitäisi ainakaan enemmän virtaa kuluttaa.
    Taitaa se 980+ lähteä tilaukseen. Ainoa asia mikä vielä askarruttaa on RAM, tällä hetkellä tarjolla vain 1GB versio.

13. jvc

jvc

Tykkäykset:
    5
    se riippuu mitä kaikkea ohjelmia käytät, meinaatko pysyä vakioromissa vai mennä kustomeihin?. muistaakseni kun oli c2,ssa lewa rom, vei se tyhjänä yli 800mb ramia, ja sulki kokoajan kaikkea näppäimistöstä lähtien. Vakiosoftalla se 1g riitti hyvin.
    tuolla ainakin yksi kirjoittaja, jolla octacore, pitäis kai kysyä onko 900 taajuus
    http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/threads/android-4-2-2-kuvankaappausta-ei-voitu-tallentaa.82625/

jotta ei kokonaan offtopiksi, mitä voi päätellä kun 998 saa antutussa huonot pisteet ram muistista. onko hidasta muistia vai onko joku huono koodaus?

14. Tossu

Tykkäykset:
    0
    Onko muuten ollut ongelmia saada kamera toimimaan? Enään ei käynnisty koko kamera ollenkaan puhelimessa. Pitää varmaan puhelin vetää puhtaaksi ja kokeilla lähteekö toimimaan.

15. Neutral Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    58
    Puhelinmalli:
    Oukitel 10000
    Mulla on nyt muutaman päivän ollu käytössä Zopo 980+ ja akku kestää saman kun S4:ssa. Jos puhelinta rasittaa kovalla käytöllä alkaa hieman hidastumaan eli johtunee juuri 1g muistista. Puhelimen näyttö ja kuoret ovat hyvät. Eniten puhelin häviää
    S4:lle kamerassa. Kuvan laatu on hieman heikompi kun S4 mutta silti kelvollinen. Video selkeästi huonompaa ja kamera sovellus on hieman hidas. Antutu pisteitä tuli 26857.

Puhelin on toiminut hyvin, ei kaatuilua. Ulkoisesti tämä valkoinen versio muistuttaa isoa omena 4S.

16. kepp1s

kepp1s

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Iphone 5s 64GB
    Ihan näpsäkkä luurihan tämä vaikuttaa olevan :D. Mulla yksi ylimääräisenä, jos jollain kiinnostusta niin voi laittaa yv:tä.

17. jvc

jvc

Tykkäykset:
    5
    Mulle tosiaan oli liian iso, ja jätin tämän naisen käyttöön, nyt ilmeentynyt sellasta ongelmaa, että puhelin sammuu, eli kokonaan pimeäksi, eikä herää muuten kuin akkua irrottamalla. ei reagoi laturiin eikä virtanäppäimeen.

18. jviirret Vieras

Onkohan samaa "vikaa" kun jossakin on kirjoitettu ZTE v967s:stä, eli pitää ottaa asetuksista nopea käynnistyminen pois käytöstä?

19. jvc

jvc

Tykkäykset:
    5
    En ainakaan löytänyt vastaavaa asetusta mistään, tuo vakio on vähän karsittu asetusten osalta. Joku vastaava tuossa nyt kai on kun ei temppuillut omassa käytössä.

20. jviirret Vieras

Zte:ssä on esteettömyys-valikossa alimmaisena, mutta eipä tuota valintaa välttämättä kaikissa ole. Ei ole tässä Lenovossakaan.

Jaa tämä viestiketju