1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Zemgo?

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja Tepuna, 5/4/09.

1. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Siis nyt tänä iltana kännykkää tuli kaksi tekstaria samasta numerosta. Elikkä tästä 17212.

Eka viesti: Voittaa € 10 000! Tekstaa OK. numeroon 17212. Nauti! Lopeta. Tekstaa stop.kestotilaus,puh laskun yht. 24/kk+2 €/per
    lisäkysymys. zemgo.com

Toinen viesti: Varo, ettet missaa 10 000 Euroa! Vastaa nyt OK. Parin minuutin kuluttua osaanottosi raukeaa! Vastaa OK. numeroon 17212.

Varmasti en ole mihinkään facebookin kilpailuun osallistunut. En myöskään laskettanut älykkyysosamäärääni. Tilannut pelejä tai soittoääniä tai osallistunut mihinkään helekutin bingoon. En ole osallistunut tv-visailuihin. Siis olenko muka tuon rahankeräys/huijausjutun jäsen vai oliko tuo vaan mainos??? En ole mitään koodeja mihinkään kirjoitellut, luin vaan nuo tekstarit...

Tässä meni kyllä vähän sunnuntai-ilta pilalle...

2. Kikkopaeae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Itselle tuli viime viikonloppuna samat viestit ja olin ihan ihmeissäni mitä meinaa. Enkä itsekkään ole mihinkään kilpailuun osallistunut.

3. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
  4. Tepuna

Tepuna Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Niin, tässä on vaan se ihmetyksen aihe, että mistä ovat minun numeroni napanneet kun en tosiaan ole mihinkään kilpailuun osallistunut tai tilannut mitään palvelua. Voiko joku palvelu yksipuolisesti ikään kun kidnapata jonku asiakkaakseen? Mä en meinaa mitään Stop/lakkaa viestiä laittaa heille tekstarilla kun en ole mihinkään edes liittynyt. Pitää laittaa opertaattorille kysely asiasta.

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos olet satavarma ettet ole tai kukaan muu ei ole liittymälläsi mitään tilannut niin voi olal parempi ettei lähettele yhtää mitään mihinkään maksulliseen.

Epäselvä markkinointi on yleensäkkin kielletty, SMS markkinointi muutenkin ilman etukäteissuostumusta, joten jos et ole numeroasia mihinkään antanut, niin markkinointinakin varsin arveluttavaa. -> joten valitusta siitäkin.

Operaattorille kananttaa tietenkin ilmaista mielipide, että tietävät millaiselle sakille "laskutus" palveluita tarjoavat.

Itse firmalta voi kysellä mistä rekisteristä yhteystietosi on kaivettu.

6. redrabbit

Tykkäykset:
    0
    Sms-spammia tuli tännekin. Pyysin selvitystä koska ja missä yhteydessä olen antanut luvan suoramarkkinointiin sekä mistä rekisteristä puhelinnumeroni on kaivettu. Katsotaan tuleeko vastausta koskaan.

Pitääpä tarkailla puhelinlaskua alkaako sinne ilmestymään ylimääräisiä rivejä, pikaisen googlailun perusteella ei olisi sekään mikään mahdottomuus...

7. redrabbit

Tykkäykset:
    0
    Sain nopean vastauksen josta lyhyt ote:
    Vastaus ei ihan tyydyttänyt, joten kyselin lisää:
    Ja taas suhteellisen nopea vastaus:
    Jos puhelinlaskulla ei ole ylläreitä eikä uusia viestejä tule niin minun puolestani case closed. Ainahan on mahdollista että joku on puh numeroni syöttänyt piloillaan jonnekin ja toisin todistaminen on aika haastavaa.

Plussaa Zemgon (ulkoistetulle?) aspalle nopeista vastauksista maileihin, tuohon eivät kaikki firmat pysty.

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos viitsit niin kysäse minne netistä, ? Netti on aika laaja käsite, jos edelleen jaksat niin koska ja mistä (ip) ja miten numero on tullut ?

Saamasi nopea vastaus kyllä muutti käsitystä firman toiminansta, osalla noista on hyvin vaikea saada yhteyttä saatika järjellistä vastausta.
    Tuli melkein mieleen etteivät ehkä ihan summamutikassa spämmää.

9. hanneli

Tykkäykset:
    0
    Mulle tuli tuolta puolentoista kuukauden aikana 80e puhelinlasku ja kun uhlasin kuluttaja-asiamiehellä ja poliisilla niin ne soitti mulle sieltä, vihanen nainen selitti että ite olet liittynyt niin saat myös maksaa.Kun sanoin että miten voitte laskuttaa viesteistä joihin en ole koskaan vastannut ja että miksi sivuilla sanotaan että niitä tulee korkeintaan 3 viikossa kun minulle tuli 4-6, nainen rupesi inttämään että ei varmasti ole tullut niin paljon. Sanoin että tarkistin operaattorilta ja nainen käski tarkistaa uudestaan. Kun hän alkoi huutaa löin luurin korvaan.Kohta nainen soitti taas ja alkoi huutamaan, löin luurin uudestaan kiinni. Lopulta kun puhelin vielä soi,laitoin sen kiinni.Mitäköhän minun kannattaisi asialle tehdä?viestit tulivat pääasiassa jo huhtikuun aikana...

10. Byobbi

Byobbi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia 1110i
    Paskassa jamassa koko nainen. Mennä duuniin, jossa tietoisesti huijaa sen minkä kerkiää ja huutelee täyttä kurkkua.

Elä luovuta tuon huijauksen suhteen. Vastaavat spämmi_yhtiöt ynnä muut jouitais sinne jonnekin.

11. kimmo Vieras

SAmaa mieltä..minua ei tuollaiseen yritykseen saisi töihin edes rahalla.
    Nuo yhtiöt pitäisi räjäyttää, mutta itse haluaisin myös, että nämä operaattorit jotka tuollaiset palvelut mahdollistavat joutuisivat vastuuseen.
    Esim. ameriikoissahan näin on jo tapahtunut.
    Meillä kotimaassa vaan nämä valvovat virkamiehet/poliitikot ovat sen verta vellihousuja, että operaattorit pyörittävät niitä miten haluavat.
    Ja kun operaattoreillakaan ei ole halua rahahanojen katkaisuun, niin lähtevät tällaiseen epärehelliseen/-eettiseen toimintaan mukaan.

Jaa tämä viestiketju