1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Z600 -vain lataus-

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja vtormane, 21/8/05.

1. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Akun pitäisi olla alkuperäinen ja känny on päällä. Kun laittaa laturin kiinni niin tulee teksti: vain lataus. Mikähän tuossa nyt sitten mättää? Akku kyllä latautuu suht nopeaan Erkin sillä vanhemmalla pikalaturilla mutta mutta...
    Onkohan näissä ollut tuota vikaa yleisemminkin vai mistähän tuo johtuu?

edit. Siis tarkotan tässä nyt sitä että näyttöönhän pitäisi tulla teksti: Optimoitu lataus? Kun on alkuperäistä akku ja laturi.

2. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Käsittääkseni jos akku on ihan lopussa niin näyttöön pitäisi tulla "vain lataus". Eli puhelinta ei saisi käyttää ennenkuin akkuun tulee vähän virtaa. En sitten tiedä onko tuo tarpeellista vai ei, mutta itse olen aina pistänyt puhelin heti päälle kun olen saanut sen laturin päähän. Eli annat vaan akun latautua täyteen, eikä kannata välittää tuosta viestistä.

3. vtormane

Tykkäykset:
    0
    Joo, eipä tuossa varmaan mitään senkummempaa ole. Ihmettelin vain kun noissa muissa Erkeissä ilmoittaa että optimoitu lataus tai jotain sinne päin.

Luulin jo että T610 olisi se täydellnen puhelin mulle mutta tämä on vielä astetta parempi :) Pikkasen paksu vaan mutta eipä se haittaa..

4. ocean

ocean

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE p1i, x1i, HTC Desire Z, Elisa
    Jos luurissa on tarvikeakku, tulee juuri tuo teksti ja akkua ladataan varmuuden vuoksi hieman hitaammin. SE:n omia akkuja voidaan ladata "optimaalisesti", eli nopeammin, koska niiden ei pitäisi lämmetä niin paljoa. Voi olla, että jos akku alkaa olla vanha eikä vastaanota virtaa enää kovin nopeasti, niin "optimoidun" latauksen tilalla virtaa tungetaankin hitaammin sisään...

Oletko kokeillut ladata eri latureilla? Niissäkin voi olla nimittäin eroja...

5. vtormane

Tykkäykset:
    0
    Olen kokeillut 3 eri laturilla ja akku kyllä näyttää alkuperäiseltä kaikin puolin. Aika hyvässä kunnossakin akku on kun perjantaina latasin ja nyt on palkki puolessa välin ja päällä on ollut koko ajan yötä myöten.

6. ocean

ocean

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE p1i, x1i, HTC Desire Z, Elisa
    Hassua? Akku tuntuisi olevan hyvässä kunnossa, sillä uusi akku kesti itselläni yleensä noin viikon, vaikka hieman räpläsinkin puhelimella. Voi olla parempikin, että akku ladataan "vain lataus" -tyyliin hitaasti, se voi jopa pidentää akun käyttöikää. Syytä moiseen en kyllä osaa sanoa...:-/

7. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Voihan akussa olla joku vika esim. jossain kennossa heittää hieman jännite muihin verrattuna ja aiheuttaisi ton.

8. vtormane

Tykkäykset:
    0
    Voi olla, voi olla.
    Lataus oli myös mielestäni nopea, ei palkit rullannu kuin max. 2 tuntia. No oli vika sitten missä niin hyvin on kyllä toiminut puhelin ja akunkesto kyllä hvä.

9. Seawolf

Seawolf

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Acro S + Dna, Tipo + Sonera, SE Z800i + Dicame
    Mulla z600:ssa jo uudesta asti ollut sellainen ominaisuus, että jos puhelin on virta päällä ja kapula taitettuna (sulki/nipussa), niin silloin vain lataus.
    Jos virta päällä ja kapula suorana (auki/pitkänä) niin sitten optimoitu lataus.

Z800i taasen saa olla miten vaan, kunhan on virrat päällä, niin optimoitu lataus.

10. vtormane

Tykkäykset:
    0
    Näinhän se on näköjään tässäkin, ei tullu tommonen mieleenkään alunperin.

Jaa tämä viestiketju