1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Z600 ja sähköpostin lukeminen

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Sonny, 28/11/04.

1. Sonny

Tykkäykset:
    0
    Tervehdys!

Vaihdoin vanhan nokialaiseni SE-Z600:een. Minulla on saunalahden liittymä ja olen sieltä tilannut tekstiviestillä wap- ja gprs -asetukset.
    Viestit-sähköposti-asetukset -valikosta olen laittanut sähköpostiasetukset kuntoon. Kun yritän hakea sähköpostiviestejä, saan ilmoituksen "Yhteys palvelimeen epäonnistui, Gprs- parametreja ei tueta".

Viittaako tämä siihen, että olen syöttänyt asetuksia väärin, vai johtuuko tämä sähköpostipalvelimesta? Käytän useampaa web-pohjaista sähköpostia, kaikkien kohdalla saan saman ilmoituksen. Missä vika?

Auttakaa noviisia...

2. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tarvitaan postipalvelimelta tuki pop3 / imap -protokollalle, webposti ei vielä kerro, salliiko palvelin tuon. Asetukset listaamalla voi joku täällä aina auttaa. Yleisin virhe on, ettei postin hakemiseen käytetä internet-apn:ää, vaan wap-asetuksia.

3. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Sähköpostin yhteysasetuksissa ei saa olla wap-yhteys käytössä vaan APN: internet, tai sama kuin GPRS yhteyden käytössä.

Mitä sähköpostia käytät ensisijaisesti?

4. Sonny

Tykkäykset:
    0
    Otetaan vaikka esimerkiksi @fimnet.fi -sähköpostiosoite jota käytän. Saapuvan postin palvelin: mail.inet.fi (POP3)

Kännykän sähköpostiasetuksissa:
    Yhdistämispalvelu: Saunalahti GPRS WAP
    Protokolla: POP3
    Vastaanottopalvelin: mail.inet.fi
    Saapuvien portti: 110

Yhdistä - WAP- asetukset:
    Profiili:Saunalahti GPRS WAP,
    jonka asetuksissa
    Yhteyspalvelu: Saunalahti GPRS WAP
    IP-osoite: 62.142.4.197

Yhdistä - Datayhteys - Datapalvelut
    Saunalahti GPRS WAP (CID=2)
    APN-nimi: wap.saunalahti.fi (olen kokeillut myös internet.saunalahti)
    Käyttis&salasana tyhjät
    IP-osoite: 62.142.4.197
    DNS-osoite: 0.0.0.0

Olen yrittänyt kokeilla kaikkia erilaisia kombinaatioita, siltikään ei toimi. Lisää ideoita?
    ------------------------------------------

Lainauksia Saunalahden sivuilta asiaa koskien:

Internet- ja sähköpostiasetukset

Tämä ohje on tehty Nokia 7650 -puhelimelle, mutta yhteysasetukset toimivat muillakin puhelimilla, joissa on vastaavat dataominaisuudet.

Postiasetusten lisäksi pitää GPRS-asetusten olla kunnossa. Ne laitetaan kohdassa Työkalut->Asetukset->Yhteys->Yhteysosoitteet. Yhteysosoitteiden ollessa auki paina Valinnat-nappia ja valitse uusi yhteysosoite käyttäen oletusasetuksia.
    Yhteyden nimi: GPRS Internet
    Siirtotie: GPRS
    Yhteysosoitteen nimi: internet.saunalahti
    Käyttäjätunnus: ei mitään
    Salasanan kysely: Ei
    Salasana: Jätetään tyhjäksi (ruudussa näkyy neljä tähteä)
    Todentaminen:Normaali
    Yhdyskäytävän IP-osoite: 0.0.0.0

----------------------------------------------------
    WAP GPRS-asetukset

Saat WAP GPRS -asetukset puhelimeesi kätevimmin Saunalahti-palveluvalikosta. Palveluvalikon löydät puhelimesi päävalikosta Saunalahti-nimen alta. Valitse Asetukset -> WAP-asetukset -> OK. Saat tarvittavat asetukset tekstiviestinä. Tallenna asetukset, jonka jälkeen ne ovat käytössäsi. Asetusten haku on maksutonta.

Mikäli puhelimesi ei tue automaattisia yhteysasetuksia, katso asetukset alta. Asetusten nimet saattavat eri puhelinmalleissa poiketa hieman alla mainituista. Asetusten muuttamiseen saat ohjeita puhelimesi käyttöoppaasta.

Yhteyden nimi: Saunalahti GPRS WAP
    Siirtotie: GPRS
    Yhteysosoite: wap.saunalahti.fi
    Käyttäjätunnus: jätetään tyhjäksi
    Salasanan kysely: Ei
    Salasana: jätetään tyhjäksi
    Todentaminen: Vahva
    Yhdyskäytävän IP-osoite (proksi): 62.142.4.197
    Aloitussivu: http://wap.saunalahti.fi
    Yhteyden suojaus: Ei käytössä
    Yhteystyyppi: Jatkuva

5. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Äkkiä katottuna tuo näyttää olevan vain webmaili, eli et saa mitenkään tuota kännykkään. Paitsi wapin kautta leikkimällä.

6. Sonny

Tykkäykset:
    0
    Eikö GPRS:llä pitäisi myös pystyä selailemaan nettiä? WAP-yhteys toimii, mutta kun yritän GPRS-asetuksilla, saan saman viestin:"GPRS-parametreja ei tueta".

7. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Pikainen kommentti aluksi:

- Saapuvan postin palvelin on se palvelin, jolta haet postisi, eli johon sinulle tuleva posti tulee. Lähettävä postipalvelin on se, jonka kautta lähetät itse postia.

Jos sinulla on saapuvan palvelimena mail.inet.fi, yritetään sieltä hakea posteja eikä tuolta fimnetistä. Soneran verkossa lähettävä palvelin siis mail.inet.fi, saapuva sitten se käytetyn postilaatikon palvelin. Tämä siis tietämättä, tukeeko kyseinen fimnet pop/imap-postia.

- Wap-yhdyskäytävän kautta et (yleensä) voi sähköpostiohjelmaa käyttää, ellet tee sitä wap-selaimella.

- S-postiohjelmaa varten sinulla täytyy olla käytössä asetukset, joissa yhteysosoite (apn) on internet. (kuten aiemmin siis jo mainittu). muuta ei tuohon yhteyteen laiteta asetuksiin.

- Edelleen, jos fimnet ei tue pop/imap-protokollaa, et voi käyttää näihin perustuvaa s-postiohjelmaa postien hakuun vaan tulee käyttää esim wap-selainta.

- Nettiähän sinä sillä gprs:llä selailet, wap-sivuja netissä. Gprs on vain siirtotie, joka on vaihtoehtoinen perinteiselle datapuheluyhteydelle. gprs:llä maksat siirretystä datasta, datapuhelulla käytetystä ajasta.

8. Sonny

Tykkäykset:
    0
    Paljon kiitoksia vinkeistä kaikille! Ongelma ratkesi. Ratkaiseva vihje oli tuo "muuta ei tuohon yhteyteen laiteta asetuksiin". Olin ymmärtämättömyyttäni yrittänyt laittaa ip-osoitteet ym. myös.

Jaa tämä viestiketju