1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

z600 ja oman numeron näyttäminen

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja sputnic_, 19/7/04.

1. sputnic_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    milloin mikäkin
    Jokunen aika sitten hankkisin z600:sen ja olis yks ongelma.

Olen kyllä etsinyt ratkaisua täältä matkapuhelinfoorumista ja muualtakin, mutta en ole löytänyt ratkaisua siihen, että jos soitan puhelun, niin täytyykö aina valita erikseen, että oma numero näkyy?? Olen jopa lukenut ohjekirjaa!! ;). Siellä sanotaan, että riippuu verkosta, eli miten se muka vaikuttaa?

Missä on on/off nappula? Siis miten oma numero näkyy- asetuksen saa päälle pysyvästä? Täytyykö softa päivittää?? Jos joku ei jaksa vastata tähän mutta kuitenkin lukee, ja tietää vastauksen tai linkin, niin olisin erittäin kiitollinen vastauksista/linkeistä!! Kiitos!!

2. Harald Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Siellä tais olla niin että aina ennen seuraavaa puhelua sen pystyi valitsemaan, mutta jos haluaa pitää numeron salattuna esim. 118sta ja muista tiedusteluista, niin soitto operaattorisi AsPaan kyllä pitäis auttaa. Saavat sieltä liittymän tiedot haluamallasi tavalla.

3. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kuten Ericssonilla aiemmin, oletuksena menee aina sopimuksen mukaan, yksittäisen puhelun kohdalla voi itse asetusta muuttaa. Nokialaisista tuttua jatkuvaa sopimuksen asetusten ohitusta ei ole. (Sopimus siis se, mitä olet operaattorisi kanssa määrittänyt.)

4. sputnic_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    milloin mikäkin
    En ole tehnyt mitään sopimusta operaattorin kanssa, että numeroni olisi salainen. Eli onko numero automaattisesti salainen vaikka ei olisi tehnyt sopimusta?

Muistaakseni ainakin oman numeron salaisuus on maksullinen, vai onko nyt kyseessä siitä, että numero on kyllä julkinen, mutta sitä ei vaan lähetetä automaattisesti??

Ei jaksais aina klikata että numero näkyy sillä jolle soittaa. Tietää taas kuinka kauan joutuu jonottamaan Saunalahden asiakaspalvelussa jos muuten ei saa toimimaan...

Kiitoksia vastauksista!

5. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Eikös tuon salaisen numeron asian pysty tarkastamaan sauniksen web sivulta omilla tunnuksilla, sieltähän näkee mitä on kytkettynä liittymään. Jos on vaikka vahingossa tullut rasti liittymätiedot halutaan pitää salaisena kohtaan sopimusta tehtäessä.

6. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Numerohan voi olla salainen, jolloin sitä ei saa numerotiedustelusta. Tällä ei ole vaikutusta numeron näkymiseen kaverille, jolle soitat.

Lisäksi numero voidaa joko näyttää tai olla näyttämättä soitettaessa. Oletuksena se on määritelty operaattorin toimesta jollakin tavalla. Nokiassa tuon oletusarvon pystyy ohittamaan puhelimen asetuksissa pysyvästi, erkillä / SE:llä vain puhelukohtaisesti.

Jos haluat numeron aina näkyvän ilman, että asiaa tarvitsee erikseen valita, täytyy sinun olla yhteydessä operaattoriisi, jos numero tällä hetkellä oletuksena ei näy vastaanottajalle. (Tämä siis E/SE-malleissa.)

7. hxe

Tykkäykset:
    0
    Mulla on ongelmana TeleFinland, enkä jaksa enää tapella sen asiakaspalvelun kanssa. Kun T610 oli huollossa, niin käytössäni oli jokin Nokialainen jolla numeron näyttö onnistui.

TeleFinlandiin siirtyminen aiheutti sen, ettei vastaanottajat enää nähneet numeroani. Aikaisemmin tämä oli ollut niin että ainoastaan tietojani oli kielletty julkaisemasta missään, mutta numero näkyi kuitenkin vastaanottajalle soitettaessa.

Pyysin heitä muuttamaan liittymäni sellaiseksi, että numero näkyy soitettaessa ja kielsin heitä välittämästä tietojani eteenpäin esim. Fonectalle.

Sain vastauksen ensin asiakaspalvelusta ja asiaa lisää tiedusteltuani (sähköpostini kiersi henkilöltä toiselle 3 viikkoa) minulle kerrottiin, että numero joko on täysin salainen tai sitten julkinen jolloin tietoni välitetään automaattisesti numerohakupalveluihin.

Eli ainakaan TeleFinland ei suostunut pelkkään numeron näyttämiseen ja minun tulisikin itse kieltää tietojeni julkaiseminen Fonectalta.

Todella hyvää palvelua.

8. Harald Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Teknisestihän se haluamasi palvelu on ihan mahdollinen, eli nyt kohdalle on sattunu asiakas"palvelija" joka ei joko tunne asiaa tai ei halua auttaa. Itse vaihtaisin tuossa tapauksessa operaattoria, sillä asiakkaalla on todellaki vara valita tänä päivänä. (Ja tietty asianmukaiset terveiset operaattorille ja kuten nyt on jo tehty, matkapuhelinfoorumille:)

sputnic_: ei se muuten ole se:n puhelimilla mahdollista ku ottamalla ko. ominaisuus liittymään. Joten oman saunalahden kautta tai soitto aspaan, vinkkinä sen verran et ku ite olin saunan asiakas niin soitin aina aamulla heti ku ne tuli töihin, odotusaika oli lyhin :)

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Onko tieto? (että heidän järjestelmässä asia voidaan tehdä)

10. hxe

Tykkäykset:
    0
    Mulle vastas ensin joku asiakaspalvelija, mut jatkokysymyksiini jokin isompi herra. Vastaus oli, että heillä numero joko on täysin salainen tai täysin julkinen, eli välimallia ei ole.

Ehkä niiden käyttämästä softasta puuttuu tuollainen nappi.

11. sputnic_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    milloin mikäkin
    Kävin tarkistamassa sauniksen omista tiedoistani, ja numeroni ei ole salainen, eli on siis nähtävästi puhelimesta kiinni kuten sanoitte. Täytyy sitten vaan soittaa asiakaspalveluun...

12. Harald Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Ei ollu, vaan yleistys siihen että tietääkseni muilla operaattoreilla tämä on mahdollista. Pahoittelen. Ja nythän tulikin jo ilmi että Telen herrat ovat myös asian vahvistaneet.

Jaa tämä viestiketju