1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Z200 käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Blur, 6/1/04.

1. Blur

Blur Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 16GB + DNA / HTC Desire Z + Saunalahti
    Tuo on näköjään tullut myyntiin silläaikaan kun olin pohjosessa lomalla, löytyykös foorumilta kokemuksia? Meinaan niinkun viestinkirjotuksen nopeutta, näyttöä, soittoääniä, kokoa jne.
    Tollanen pitäs kahelle kaverille hommata kun rakastuivat ulkonäköön :)

2. stack

Tykkäykset:
    13
    Nojoo, täällä olanylikokemuksia parilta päivältä..

ihan kivan kokoinen ja oloinen varsinkin suljettuna =)
    ulkoinen näyttö ihan jees, näkee kivasti kellon tai sitten akuvarauksen/kentänvoimakkuuden/kellon.

Puhelun tullessa ulk. näyttö scrollaa järjestyksessä nimi / puhelinnumero joka ei ole kovin käytännöllistä, koska se koko nimi / puhnro ei ole samalla kertaa näkyvissä kokonaisena. Eli ei oikeen pysty näkemään kuka soittaa. Onneksi puhelimen saa säädettyä myös niin, että se ei automaattisesti vastaa kun läpän avaa.

Taustakuvia on suht paljon ja pääosin ihan kivannäköisiä. Kuvia saa helposti lisää jos omaa vaikkapa P900:n (eikös kaikilla ole jo:)), johon pystyy siirtämään kuvia (jpg) syncstationin kautta ja sitten infralla Z200:aan. Muistia ei paljoa ole, omia ~6k kuvia ei saanut tungettua kuin pari ennenkuin piti poistaa vanhoja kuvia pois alta.

Äänet ovat aika.. err.. omalaatuisia. Pari ihan toimivaa, suurin osa IMO käyttökelvottomia. Lisää saanee samalla tavalla kuin kuviakin, kunhan jostain niitä saa vaaditussa muodossa (ei ollut mp3 luonnollisesti vaan joku toinen)

Näyttö näyttäisi olevan samalla tasolla 3510i:n kanssa. Taitaa olla aika makuasia miten tuota jaksaa katsella :)

Ihan kiva luuri hintaansa nähden. Kulkee varmasti kivasti mukana ja suht. helppokäyttöinen. Kivan kokoinen ja oloinen, ja vaikka hieman teinix-luurin tuntua on, mutta se varmaan on jo etukäteenkin tiedossa. Näppäimillä ihan ok tuntuma, vaikka ehkä vähän tahmeat.

3. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Elikäs näpelöin tuota muutaman minuutin verran viime maanataina. Mitä jäi mieleen... ei ollenkaan nitinati puhekin... tukevantuntuinen kaikinpuolin. Näppäintuntuma Ihan ok. Ainoa mikä ärsytti, oli näytön koko suhteessa muuhun puhelimeen. Olisi voinut olla isompikin.

4. @nu

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on ollut ko. puhelin kohta viikon käytössä ja olen kyllä ollut tyytyväinen tähän laitteeseen.
    Näyttö on mielestäni hyvä, tietty isompikin olisi voinut olla. Ulkoinen näyttö on muuten hyvä, mutta kuten aikaisemmin jo mainittiin scrollauksen vuoksi on hiukka hankala katsoa kuka soittaa..

Puhelimen omat äänet ovat mitä ovat, mutta onneksi siihen saa helposti uusia ääniä. Kuvatkin ovat ihan ok, itse olen yrittänyt etsiä uusia kuvia wapista huonolla menestyksellä. Samaten en ole löytäny mistään uusia teemoja, jotka kävisivät tähän puhelimeen.

Viestin kirjoittaminen on nopsaa. Ainakin minun sormille näppäimistö on sopivan kokoinen sekä muutenkin kooltaan puhelin on sopiva, ei liian pieni. Kameran puuttuminen hieman harmittaa..

5. stack

Tykkäykset:
    13
    mistä ja miten olet noita ääniä haeskellut?

6. @nu

Tykkäykset:
    0
    Soittoääniä olen hakenut ihan vaan wapista suoraan puhelimella. Googlewappiin sopiva hakusana jne..

7. juhopa

Tykkäykset:
    0
    [offtopic] mikäs on muuten tuo googlewapin wappi sivu? [offtopic]

8. @nu

Tykkäykset:
    0
    wap.google.com
    ja sieltä täytyy muistaa laittaa search options:in mobile web.

9. juhopa

Tykkäykset:
    0
    kiitos!

10. Pera

Tykkäykset:
    0
    Tuli hommattua kyseinen kyseinen puhelin ja tyytyväinen olen ollut, mutta mutta...

Miten on tuon oman numeron lähettämisen kanssa? Numeroni on salainen, eikä (ilmeisesti) tästä syystä näy puhelun vastaanottajalle. Haluaisin tuon kuitenkin näkyviin. Edellisessä puhelimessani (Nokia 6150) tuon sai valittua itse jostain asetuksista, mutta miten on Z200:ssa? Mistä valikosta tuon saa valittua, jos ylipäätään saa? Itse en ole löytänyt. Pitääkö minun muuttaa numeroni julkiseksi?

11. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Ei saa valittua, ainoa keino on laittaa *31# puhelinnumeron eteen, niin salattu numero välittyy.

12. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Eikö löydy puhelut tai asetukset valikoista? Ennen ainakin T68:ssa sai sitäkin kautta valittua numeronsa näkymisen.

13. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Saa yksittäisen puhelun ajaksi määriteltyä, mutta jos näin tekee on se tehtävä joka kerta erikseen, eli numeron näkyvyyttä ei saa kiinteästi päälle muuta kun lisäämällä numeron alkuun tuo *31#

14. Pera

Tykkäykset:
    0
    Kiitoksia nopeista vastauksista... :)

15. SpaceRat

Tykkäykset:
    0
    Helppiä

Dodii, tasan kuukauden Z600:nen toimi, en tiedä onko joku kosketus/kosteus häiriö mutta puhelin vain sammui käytön aikana eikä näyttö meinannut lähteä päälle kun käynnistin uudelleen.
    Ja kun vihdoin sain puhelimen päälle, niin kaikki kuvat, teemat yms. olivat hävinneet.
    Yritin myöskin soittaa frendille, mutta ääntä ei kumpaankaan suuntaan kuulunut.

Olikohan maanatai kappale vai onko jollekkin käynyt jotain samanlaista,
    takaisin liikkeeseen vaan vai onkohan jotain muuta tehtävissä...?

16. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Re: Helppiä

Jep, liikkeeseen takaisin, hoitavat sieltä huoltoon. Itse ei kannata mitään "avauksia" suorittaa, voipi tulla takuuehtojen kanssa ongelmia.

E: Tämä ketju on muuten Z200 luurille, vaikka tässä tapauksessa ei väliä ;)

17. SpaceRat

Tykkäykset:
    0
    Oho, ei sitä taas tohkeissaan huomannut :)

18. enyone

Tykkäykset:
    0
    Itse ostin ja samantien palautin... Ei minun käyttöön...
    On aika teinipuhelin, ei mitään nykypäivän herkkuja...

Arvostelua:

+++ Suhteellisen pieni ja kevyt (taitettuna ja ilman)
    +++ Hyvä käyttöergonomia (mm. mukava kädessä)
    +++ Hieno ulkonäkö (erottuu muista)
    +++ Luurin päällä oleva pieni kakkosnäyttö (lisää ergonomiaa)
    +++ Jämäkän tuntunen (ei natise tai nitise, ainakaan uutena)
    +++ Hyväntuntuiset nappulat ja niiden valaistus ja selkeys

--- Näyttö (ilman taustavaloa ei nää mitään, ~3510i tasoa)
    --- Ei java -tukea (ei voi ladata pelejä)
    --- Ei kameraa (no onhan Z600)
    --- Infrapunaportti turha (vain kuvien siitämiseen tietokoneen välillä)
    --- Ei modeeminakäyttömahdollisuutta (esim. tietokoneen kanssa)
    --- HINTA! näillä ominaisuuksilla

Yhteenveto: Z200 on enemmänkin tyyliä hakevalle, kuin päivittäiselle käyttäjälle. Osta mieluummin vaikka 3510i, on ainakin hintalaatusuhde kohdallaan...
    Sanotaan näin, että Z200 on kallis peruspuhelin, enneminkin tytöille...

19. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Eikö noita kaikkia miinuksia tiennyt ennen kuin sen ostit? Kannattaa vähän perehtyä spekseihin, niin saattaa jäädä turhat ostokset väliin, näin tulevaisuuden varalle ;)

20. marcot

Tykkäykset:
    6
    Pari kysymystä:
    1.Onko puhelimessa aktiiviläppä (vastaa avattaessa) ja saako sen pois käytöstä?
    2.Akun kesto?
    3.Kannattaako Siemensin C60 vaihtaa Z200?

Tässä nyt ensi alkuun..

Jaa tämä viestiketju