1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Yritysten puhelu hinnat?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja t65, 3/7/04.

  1. t65

    Liittynyt:
    11/7/02
    Viestit:
    395
    Tykkäykset:
    13
    Tästä en muista olleen vähään aikaan keskustelua eli mitähän yritykset maksavat nykyisin matkapuheluistaan. Itse en ainakaan usko niiden maksavan esim. Soneran hinnastoista löytyviä hintoja, ovat mielestäni normaali kuluttajahintoihin verrattuna aivan ryöstöä. Tietenkin liittymien ja puhelujen määrä vaikuttaa, mutta suuruusluokka kiinnostaisi kuulla (lukea).
     
  2. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Mikäänhän ei estä yrityksiä käyttämästä kuluttajaliittymätyyppejä ja yrittäjäsopimusta. Yrityssopimus ja Company-liittymät vaativat suhteellisen ison määrän liittymiä tai korkean keskilaskutuksen. Moniko sitten maksaa listahintaa on asia erikseen...
     
  3. Marko Konttinen

    Liittynyt:
    1/4/04
    Viestit:
    220
    Tykkäykset:
    0
    Riippuu varmasti ihan yrityksestä. Osa maksaa listahintaa, osa on kilpailuttanut ja maksaa vähemmän.

    Itse vastaan noin sadan hengen yrityksen puhelinasioista ja tiedän siten tilanteen sen osalta. Mitään tarkkoja lukuja en halua sanoa, mutta sanottaisiinko vaikka niin, että hinnat ovat kuluttajahintoihinkin verrattuna oikein kilpailukykyisiä.
     
  4. Bustis

    Liittynyt:
    27/6/02
    Viestit:
    681
    Tykkäykset:
    0
    Tuntuisi leijonanosan muodostavan helposti ulkomailla soitetut puhelut, olisiko niiden soitto- tai vastaanottokustannuksiin helppoa lääkettä eli Vodafone Eurocall:in tapaisia tai jopa halvempia paketteja (kun tuon edullisuudesta oli ainakin alkuaikana erimielisyyksiä, entä mikä on tilanne nyt)? Onko ulkomaanpuheluita saanut kilpailutettua?
     
  5. Marko Konttinen

    Liittynyt:
    1/4/04
    Viestit:
    220
    Tykkäykset:
    0
    Kun yritys kilpailuttaa (matka)puhelinliikennettä, niin koko homman lähtökohtana täytyy olla tarkka suuntautuvuusprofiili, jonka nykyinen operaattori toimittaa. Ko. raportista löytyy esimerkiksi yhden vuoden ajalta jokaiseen mahdolliseen eri suuntaan soitetut puhelumäärät kuten myös nuo ulkomailla vastaanotetut. Eli eriteltyinä kaikki kotimaiset operaattorit ja muut suunnat sekä kaikki ulkomaanpuhelut.

    Tuon perusteella on sitten helppoa tehdä oma Excel-laskelma kustannuksista ja nähdä yhdellä vilkaisulla, minkä hintojen alentamisella olisi suurin merkitys.

    Alkuperäiseen kysymykseesi; ulkomaiden hintoja voi kilpailuttaa, sekä vastaanottomaksujen että tavallisten ulkomaanpuheluiden hinnan osalta. Suuntautuvuusraportin avulla voidaan vielä painottaa niitä tärkeimpiä maita.
     

Jaa tämä viestiketju