1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ylioppilaskirjoituksista

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja Hedgehog, 12/2/05.

1. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Kirjoitukset lähenee ja paineet kasvaa lukevilla lukiolaisilla. Ajattelin pistää tälläsen topicin tänne auttamaan keväällä kirjottavia. Eli jos löytyy jo kirjottaneilta vinkkejä tai kokemuksia kokeista, niin pistäkää ihmeessä. On nimittäin monille elämänsä totisin paikka mihin on joutunut. Onnea myös kaikille kirjoittaville. :]

Tuossa aika kätevä linkki ABEILLE.
    http://www.yle.fi/abitreenit/index.shtml

E:Otsikko päivitetty, vanha oli YO 2005.

2. JES

Tykkäykset:
    0
    Tärkee vinkki! Älkää jännätkö! Ylppärit ovat yleensä yllättävän helpot jos osaa ottaa rennosti. Myöskään tulevaisuutta ajatellen ylppärit eivät ole niin iso asia.

3. Draiver Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: YO 2005

Pitääpäs nuo kuuntelutestit vetäistä läpi tässä jossain vaiheessa, kiitokset linkistä.

4. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Ja muistakaa ne eväät! Ne ovat kirjoitusten A ja O :)

5. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Joo, evääthän sen menestyksen tuo.. =) Syksyllä otin jo tavaksi ottaa jaffakeksejä ja suklaata evääksi. Niillä pärjäs hyvin =) Pitää käyttää samoja muonia nyt keväällä.

Mäkin oon tehnyt noita harjoituksia tuolta ylen abitreeni-sivulta. Hyödyllisiä ovat. Jos jollain on heittää ihmelääke enkun kuuntelutuloksen parantamiseen kolme päivää ennen kuuntelua, niin antaa tulla =)

Nyt ei varmaan ihan kybällä enää jännitä, kun sai jo syksyn kirjoituksissa nuo ensijännitykset pois. Nyt keväällä kykenee varmaan keskittymään itse asiaan vielä paremmin..

6. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Varsin kohtuullinen keskipitkän ruotsin kuuntelu. Paljon vaikeampiakin on ollut.

7. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä taas aika hankala. Siitä Beneton jutusta ei tajunu oikein mitään.. Avoimet ihan suht helpot, mut muuten aika vaikee. Joku 50/90 tulee..

8. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Ai niin tosiaan, tänäänhän oli nuo svenskakuuntelut. Onneks mulla oli jo syksyllä, ettei tarvi mokomaa kieltä enää miettiä... Mitä avoimet kysymykset koski? Ja oliko monivalinnat nykyaikana yleiseen ABC-tyyliin (ettei vielä joitakin vuosia sitten vallinneeseen ABCD-tyyliin)?

9. Draiver Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Avoimissa oli 5 erillistä pientä juttuu, ja monivalinnat oli ABC-vaihtoehdoilla.

Aika hankalalta tuntu kyllä, toivottavasti nyt kuitenki sen 50 saa.

10. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Joo toi on paljon ruotsista.. =) Mulla tavoite oli syksyllä saada puolet oikein, ja tavoite täyttyi, kun sain 46/90 =) Reilusti yli puolet oikein..

11. Draiver Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Oli muuten avoimissa todella vähän vastausaikaa... ja ku jokainen kohta kuunneltiin vain kerran

12. mth

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    1020
    Onneksi ei tarvi enää kielistä ressata, kun kirjotin enkun ja ruotsin jo syksyllä...keväällä "vain" äikkä ja reaali. Nuita kirjotuksia huomattavasti enemmät ressaa penkkari asu, tai lähinnä sen puute ;)

13. nilikki

nilikki

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6 Plus
    Juu, jättäkää turha stressi pois. Itekki muka ruotsia stressasin, et siihen kaatuu koko kirjotukset. No läpihän se meni, että pämähti B. Viime keväänä oli kyl tosi vaikee se ruotsin kuuntelu, piti tehä joku prkln tiivistelmä :D. Vaikee ainaki mulle.

14. DeWe

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Slll
    Yllättävän vaikee oli kyl toi kuuntelu... varsinki se eka osio meni aika hyvin ohi... ja just ne tauot oli hemmetin lyhyitä..

15. gloid

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mate 7
    Joo tämä kyllä vähän yllätti minutkin. Mitä hemmetin possumukeja se tyttö keräsi?

Ja ajatukset oli kyllä taas ihan jossain muualla, tyyliin minnehän sitä lähtisi penkkareitten jälkeen :)

16. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Niitäpä hyvinkin.

17. DeWe

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Slll
    Ai mukeja, mä laitoin et hyttysiä =)

18. gloid

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mate 7
    Vai että possumukeja, minä laitoin vain mukeja kun ei uskaltanu sitä pussua siihen laittaa :(

19. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Englannin kuuntelu oli helppo.

20. DeWe

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Slll
    Ainoa veemäisyys oli se kun alusta puuttui se maaginen lause "the test is about to beging"

Jaa tämä viestiketju