1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ylimääräinen veloitus "pöytälaatikkoliittymistä"

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja a-k-s-u, 12/9/10.

1. a-k-s-u

Tykkäykset:
    1
    Muistan jossain olleen keskustelua siitä, että jos yhdellä henkilöllä on monta tällaista ns. "pöytälaatikkoliittymää" niin operaattori voi alkaa veloittamaan lisämaksua näistä? Yritin etsiä tätä keskustelua mutta en tiennyt oikeen että millä hakusanoilla etsiä. Muistanko oikein vai onko ihan perätön muistikuva? Jos asiassa on perää, niin monestako liittymästä tämä lisämaksu pamahtaa ja paljonko se mahtaa olla? Jos joku sattuu löytämään vanhan threadin tästä niin olisi kiva jos viitsisi linkata ja auttaa kädetöntä...

2. smrk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    42

Ei tietenkään liittymistä voi alkaa veloittamaan mitään ihmeellisiä erikoismaksuja. Veloitusten tulee perustua hinnastoon. Toisilla operaattoreilla voidaan periä vakuusmaksu, jos avaa paljon liittymiä. Tämä peritään ennen liittymän avaamista ja sen saa takaisin jossain vaiheessa.

3. gogland

gogland Mr Vip

Tykkäykset:
    2090
    Puhelinmalli:
    iphone 5S
    Voisko olla niin että olet vaan katelllinen kun kaverillasi on 10 liittymää? Kaverisi ei maksa noista liittymistä edes kuukausimaksua, ja saa kaiken maailman etuja.

4. juzi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Eiköhän tässä kysyjällä vaan puuttunut kysymysmerkki otsikosta.

5. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    On mulla pari liittymää tuolla pöytälaaatikossa nytkin. Mutta aikanaan oli 17 parhaimmillaan. Ei niistä merkittäviä etuja ollut, sinällään.

Noh.. aikanaan sai puheaikaa liittymistä, jotka oli aukaistu tarjousaikana eikä suljettu. No keksin pitää liittymiä auki tietysti määräajan ja tarjousajan umpeuduttua sitten suljin niitä ilman eri veloitusta. Temppu onnistui moneen kertaan ja tuloksena sitten oli puheaikaa aika paljonkin käytettävissä ja liittymän avauksista myös rojut mitä mukaan sai pizzakupongeista alkaen.

6. gogland

gogland Mr Vip

Tykkäykset:
    2090
    Puhelinmalli:
    iphone 5S
    Joopa, lypsyt on lypsetty

7. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3445
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Onko noista sulkemisista muka joskus veloiteltu jotain eri veloituksia?

8. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3445
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S

Uskotko sä ittekään tuohon tuubaan?

9. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    On itseasiassa, pariinkin otteeseen.. kun kyllästyivät tarjouksien hyödyntäjiin. Sen jälkeen koittivat sitoa asiakkuuden erilaisin kytkyin tai epäreiluin sopimuksin, joista sitten foorumeillakin kirjoiteltiin. Siihen maailman aikaan se oli kuitenkin laitonta ja laittomuudesta ei tarvitse maksaa mitään kenellekään, eivätkä sitten tohineet lähteä käräjöimäänkään asioistaan. Liittymän sulkeminen olisi tarjousaikana tiennyt sopimusrikettä, joten silloin tarjousta ei olisi voinut käyttää ja muistaakseni 1-3kk kuukaismaksuja koitettiin periä monilta asiakkailta. Sadoilta/tuhansilta. Sen jälkeen tulivat ns. kalastelukirjeet operaattoreilta, jotkut maksoivat, jotkut eivät, osa valitti eivätkä maksaneet.Ja usein siten, että ensimmäiset kuukaudet saattoivat riippuen soppareista, maksaa enemmän kuin jälkimmäiset kuukaudet. Myöskin sitten niin, että jaettiin puheajat kuukausille esim. 6kk ajalle.

Aikanaan kun mm. pizzakupongeista lähdin avaamaan liittymiä, oli vain uusille asiakkaille luvattu tarjous. Katsoin itseni uudeksi asiakkaaksi aina, kun astuin ovesta sisään. Koska minulle ei suostuttu kerralla avaamaan tuhatta liittymää, uhkasin alkaa ramppaamaan ovesta sisään ja ulos kaikenaikaa 8h mitä kauppa on auki. Kun ilmoitin haluavani tuhat liittymää, niin suut yksi toisensa jälkeen loksahtelivat auki ja änkytys ja hermostuneisuus valtasivat henkilökuntaa. Heillä oli tarjous, jonka ehdot olivat yksiselitteiset. Jos ei toteltaisi niin poliisi paikalle. Operaattorin tarjous kun oli kysymyksessä, niin henkilökunta soitti sinne myös apua kysyäkseen. Lakimies ja muistaakseni turvallisuus puolelta soittivat. Kielsivät avaamasta ainakin 5 liittymää enempää kerralla. Kerroin haluavani loput (995kpl) lahjaliittyminä, sitten soi puhelin minullakin. Kysyttiin, mitä sinä haluat? Sanoin että kaikki kupongit mitä lafkasta irtoaa. Niissä pitkä voimassaoloaika suhteessa tarjouksen kestoon joka oli yksi päivä. Minulle annettiin muistaakseni 100kpl ja kaverille 50kpl pizzakuponkeja, kyllähän niistä riitti. Operaattorilta tullut puhelu kehoitti paikallista myymälää luovuttamaan välittömästi kupongit ja mainoksiin tulisi muutoksia ja ehtoja.

Täytyy muistuttaa vielä, että Radiolinja aikanaan aloitti 14 päivän "katumusajan" jolloin liittymän sai sulkea veloituksetta. Sen jälkeen kun maksuja koitettiin muilta periä, hain liittymiä niin, että laskin 14 päivästä olevan muutaman tarjousajan ulkopuolella. Jolloin pääsin sulkemaan veloituksetta.

10. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Mä olen näistä samoista aikanaan jo kirjoitellu, vanhemmat foorumilaiset muistanevat varmaankin... Mutta tätä se oli käytännössä aikanaan. Kunnon kikkailua.

11. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Tää on kyllä niin hirveää JJ-schaissea ettei taas mitään rajaa. Poliisit ei tuossa tilanteessa olis tehnyt yhtään mitään, ei edes olis tullu paikalle. Poliisi ei puutu virheellisiin mainoksiin tai sopimusehtoihin... Luulis sunkin sen tietävän ennenkuin suollat tollasta.

12. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Voi olla... silloin tilanne oli eri. Harva menee veloituksetta pyytämään tuhansien markkojen etuja. Itsehän meinasivat soittaa, sanoin, että soittakaa vaan, näin vaadinkin. Suorastaan paikalle sellasta joka tilanteen ratkasee. Sitten hän soittivat operaattorille ja tilanne ratkesi ilman muuta. Koska heillä oli selkeät mainokset ja asiassa ei ollut mitään epäselvää, joutuivat taipumaan. Mitään hyppäämistä ja hillumista asiassa ei tapahtunut, ainastaan ihmettelyä ja äänen korottamista tiskin takana. Myyjiähän asia ei lopultakaan haitannut, koska homman kustansi täysin operaattori.

Noh.. tempuistani sain aina kyseenalaista kunniaa, ja mietin jo seuraavana hetkenä lisää koiruuksia. Eihän se ole kuin yhden aamupäivän tempaus.

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Uskottavaa että poliisi oli jopa soitettu ja jopa toiminut.

Mutta kuka soitti poliisin ja miksi ja mitä poliisi teki. kuka vietiin pois. no kaikkea, paitsi tuon 995kp , ei voi muistaa tarkkaan.

:)

14. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Hienosti osaat kyllä vääristellä sitten asioita.
    Edellisessä viestissä kirjoitit: Jos ei toteltaisi niin poliisit paikalle. Tuosta ei voi saada kuin sen käsityksen että olet itse uhkaillut poliisilla jos eivät pizzalitteroita sulle antais. Ja nyt seuraavassa viestissä sitten se olikin myyjä joka sitä poliisia uhkaili soittaa. Ja jos olisivatkin soittanut, niin lopputulos olis ollut se, että olisit ollu pihalla ilman niitä pizzalitteroita.

Toisaalta, en usko pätkääkään että tämäkään sun tarinas olis totta. Enkä usko että olen yksin tämän epäilyksen kanssa. En ymmärrä mitä ihmisen päässä liikkuu, joka menis operaattorille vaatimaan tuhatta pizzalitteraa ihan noin vaan. Susta kun on kyse, niin tuskin siellä päässä liikkuu mitään.

15. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Kukaan ei ole vääristellyt asioita. Keskustelut eivät mene mustavalkoisesti aina sinä/minä/sinä/minä vastaan ensin ja sitten sinä... Kyllä monesti keskustelut ajatuvat eri tilanteisiin. Kokeillaan miten tosissaan toinen on ja noin.

Kyse oli ehdotuksesta lähinä poliisin paikalle kutsumiseksi, kuin vaatimus. Soitanko, no soita vaan, no minäpä taidan soittaa, no soita en ole esteenä jne... pientä päällekkäistä vuoropuhelua. Mutta toi on sellanen pikkuseikka, ettei siihen kannata sortua. Nykyään naidaan jokaista pilkkua kun ei ole mitään, porukka ei tee mitään.

En tietysti voi tietää, kuinka tosissaan he olivat soittamisen kanssa. Nykyään reagoidaan toisin, ja on totuttu jo erilaisiin tapauksiin. Puhelinhan tuotteena ja liittymäasiat olivat sen verran uusi ilmiö ja liikkeitä perustettiin kuin sieniä sateella. Kaikkea ei osattu huomioida ja se siitä. Huijaukset ja huudatus oli arkipäivää. Liike muistaakseni avattiin silloin, ettei se ois ollut juuri joku avajaistarjous. Entisellä Valtakadulla Kouvolassa. Nykyään paikalla taitaa olla parturi ja peliliike luksusautovuokraamo Fastin vieressä. Liikkeen nimeä en muista kyllä enään, voisin kysellä kaverilta, jos sillä joku oleellinen merkitys olisi. Samainen myyjä sittemmin meni Haminaan muistaakseni.

Mun puolesta voit olla aivan hyvin uskomatta... mun elämä kun ei pyöri aivan tavanomisissa ympyröissä, tulee tehtyä kaikenlaista.

Minä olen kyllä tehnyt ihan kaiken kusetuksen mitä kuvitella vaan voit puhelimiin liittyen. Mutta huom. tehnyt, suunnitellut, toteuttanut... Ainoastaan huvin vuoksi.Varsinkin 1995-2002 aikana kännyköillä tehtailtiin isoja juttuja. Välillä oikein kilpailtiin siitä ja jaettiin netissä tietoa. Nykään foorumin taso on kuin popsin nakin mainokset, yhtä neitseellistä kaikki... ei mitään crakkaystä ja yritystäkään tehdä asioita toisin. Puhuttiin isoista rahoista... samaan aikaan kun kaveri joutu syytetyn penkille crakkikortti jupakasta satelliitti puolelta, joka hakee kyllä vertaistaan 400000mk vuosituloilla... Niin itse tein yhteistyötä erään tyypin kanssa, joka tutki radiopuolella asioita. Hän sai myös joskus omia laitteitaan rikosmuseoon, joilla tehtiin melkoista häirintää. Samaan aikaan kunnon takuuhuijaukset poiki Nokialle uusia sääntöjä jne... Ois ihan hauska jutella joskus noista asioista, mutta se paikka ei ole täällä. Noihin kun alat vertaamaan asioita, niin sitten pääset kärryille, miksi Radiolinja maksoi minulle oven avausmaksunkin kerran.

Valehteluun ei olisi varaa, koska jäisin nopeasti kiinni. Jos tavallisiakin minun asioita ei uskoisi kukaan, niin miksi uskoisi valheitakaan.

Esim. kimmo ei usko mun tekevän töitä ollenkaan, ennenkuin näkee minut tyyliin isossa lasihärdellitalossa hääräämässä.

Jaa tämä viestiketju