Yleistä keskustelua uutisista IV

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5
Vienaavat valtiolle veroeuroja, kun pulsummat ostavat Virosta. Hyvä asia. saadaan edes jotenki kompansoitua elintapapulsujen aiheuttamia suunnattomia lisälaskuja yhteiskunnallemme. Ei mene kauan kun joku kommentoi senkin asian huonoksi vaikka kuinka koittas asiassa nähdä positiivisemman kuvan.
Tulisivat tänne tankkaamaankin, kun meidän junttikansa ostaa bensat Venäjältä. Saadaan edes jotenkin kompensoitua junttien aiheuttamia veromenetyksiä yhteiskunnallemme.

Master of the Universe

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
3488
Puhelinmalli
SAMSUNG, tietysti. Lumia 950, Doogee Y6
Tulisivat tänne tankkaamaankin, kun meidän junttikansa ostaa bensat Venäjältä. Saadaan edes jotenkin kompensoitua junttien aiheuttamia veromenetyksiä yhteiskunnallemme.
"- Kyllä he ostavat lähinnä konjakkia, shamppanjaa ja arvokkaita viinejä..."
Eiköhän ainakin nämä kallimpien juomien ostajat, jotka myös Lexuksilla ja ökymaastureilla ajavat, myöskin tankkaa täällä. Samantekevää se heille on, paljonko maksaa, ja saavat laatupolttoainetta.

J.J-75

Bannattu tunnus
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
230
98 näyttävät tankkailevan. Kävin tossa huoltiksella hakemassa lampun autoon. Oli ihan pakko käydä vilkasemassa mittaria, että mitä viimeksi on tankattu venäläisen toimesta. Tosin havainto perustuu yhteen ökyautoon ja tankkauksen määrä oli päälle 30 litraa.

Mitäpä tuosta nyt sitten murehtimaan. Hehän ostavat paljon muutakin ja tuhlaavat rahojaan. Kyllä sillä pitäs kompensoitua rajan yli laukkaaminen, siitähän aina naristaan aivan suotta. Tosipuheessa tunnen montakin isompienkin yritysten johtajia, jotka käyvät työkavereittensa kanssa Venäjällä. Joillakin on naisia siellä jne. Ei liene uutta. Mutta kyllä se bensa on lähinnä kateellisuuden haukkuma kylkiäinen, joillakin palaa rahaa siellä reissulla naisiin jne. paljon muuhun. Jotkut rakennuspuolen heebot puolestaan käyvät töissä rajantakana ja sitäkautta on suhteita muihinkin suomalaisiin, joilla voi olla yhteistöitä Suomen puolella jne. Kokoajan kauppaa kylläkin käydään ja rahaa palaa. Tosin jos venäläiset on maksajina, niin mitä sitten? Eräs matkailualan yrittäjä, jonka näen sillointällöin sielläpäin olevan, tarjoaa palveluitaan Suomesta paikallisille pomoille. Syövät, juovat mukavasti hotellissa ja varataan salia vuoronperään. Itsekin olen istunut semmosissa kekkereissä pari kertaa ja saanu yhden keikan plus sapuskaa kunnolla.

Jos joku puhuu junttikansasta, niin kyllä se on stereotypioiden turruttama. Kyllä Venäjällä on paljon muutakin tarjota, kuin halpaa viinaa tai bensaa. Marginaalit ei laskukaavoissa paljon paina.

Suomesta ostavat esim. hifikamppeita venäläiset.. tossa äsken meni 7000€ kauttimet venäläisen matkaan jne. eräästä liikkeestä. Eikä ollut ainoa kauppa sinne suuntaan. Kyllä kaupankäynti erityisesti sinne on nousussa joka suhteessa. Suomalaiset vaan itkee alvien perään.

http://yle.fi/alueet/pohjois-karjala/2011/08/tax_free_-myynti_huimassa_kasvussa_2780287.html

Lukekaas uutinen, kuinka monta miljoonaa ne tuovatkaan.

---
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13450389.ab

Huhuh... keitti 2 vuotiaan lapsen kättä kuumassa vedessä useita minutteja. Luulisi biologisen isän käyttävän jo oman käden oikeutta. Mitä tuommosen ihmisen päässä liikkuu? Miksi tuommoselta ei evätä isyyttä kokonaan. Eli ei sais enään omiakaan lapsia, tai mitä sen muijan päässä on liikkunu, ihan sama homma.

kimmo

Punainen matto, kiitos.
Palaute - 100%
16   0   0
Reaktiopisteet
995
Puhelinmalli
Huawei P20 Pro
ALV on ihan sama juttu rajanpinnassa kuin, sisämaassa.

Mutta miten TaxFree myynnin voi vääntää verovaroinkustannetuksi? päinvastoin, jos paljon TaxFree turisteja niin sehän lisää enemminkin verotuloja.

Se että suomalaiset turistit tekevät TaxFree ostojo ulkomailla vähentää Suomen verotuloja (olettaen että korvaavat sillä kotimaan ostoja).

Toinen juttu on sitten mitä mieltä olen ko. suunnalta tulevista turistilaumoista ja niiden käyttäytymisestä.
Ja sinä tapasi mukaan takerrut johonkin epäolennaiseen, kun itse puhun ongelmista mitä tällä seudulla on heidän kanssaan. En oikein ymmärrä miten sotket (tapasi mukaan) viestiini jotain suomalaisten taxfree-ostoksia ulkomailla ja miten ne liittyvät omaan kirjoitukseeni.
Tule paikan päälle haastattelemaan isäntiä jotka rajan pinnassa asuvat ja kerro sitten uudestaan näitä mielipiteitäsi "tietämättömistä jotka ei ymmärrä alvia, tahi taxfreetä".
On varmasti rasittavaa kun on noin hemmetin fiksu ja tietää vastauksen aina ja joka ongelmaan.

sovelias

Vuoden foorumilainen -06/-05/-03
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
362
Ja sinä tapasi mukaan takerrut johonkin epäolennaiseen, kun itse puhun ongelmista mitä tällä seudulla on heidän kanssaan. En oikein ymmärrä miten sotket (tapasi mukaan) viestiini jotain suomalaisten taxfree-ostoksia ulkomailla ja miten ne liittyvät omaan kirjoitukseeni.
Ok, olen pahoillanni, kommentoin nimenomaan tuota JJ:n TaxFree juttua , ja vastasin komenttiisi jossa kommentoit tuota TaxFree kommenttiani, pahoillanni että en korostanut sitä tarpeeksi selkeästi.

TaxFree kommentillani en ottanut kantaa siihen ovatko venäläiset turistit muuten mukavia ja haluttuja.

v- Mutta kaunnisteltu mielipide -v

En suosi kohteita jotka ovat ko. turistiryhmien suosiossa :)

Edit:
Kommentoi siinä tapauksessa JJlle, tahi lue mihin olet replyymässä. Minä en käsittääkseni ole kirjoittanut sanallakaan ALV:sta, tahi mistään muustakaan vastaavasta.....
Ei hyvää päivää nimenomaan kommentoin JJ taxfree postausta ja sitä TaxFree vistini komenttiasi.

Minä kirjoitin niistä ongelmista
En ole tuota viestiäsi kommentoinut lainkaan, en keksi mistä moinen sekaannus, selkeästi nimenomaan JJn viestiä lainaisin ja siihen linkitin.

J.J-75

Bannattu tunnus
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
230
Jos teidän mielestänne on Tax free ongelma tai roskaaminen, voisin yön päälle kertoa pienen tarinan opetukseksi mimmosta Venäjällä todellisuudessa on kun puhutaan viisumi vapaudesta. Eivät ole päättäjät yhtään kartalla siitäkään, uutisoida on ainakin osattu. Helppo se on Moskovaan tai Pietariin lennellä ja katsoa länsimaalaiselta haiskahtavaa kaupunkia.

Viipurin tullapuolen kävin katselemassa tänäkesänä erilaisia sotilaskohteita, hylättyjä paikkoja jne. Näkemistä riitti... jo Pietarin tieltä ajoin syrjään, oli sellasta möykkyrää ja moukuraa ettei mitään rajaa pirunpeltoineen Siellä killitti lada toisensa jälkeen kalliolla ja erään Samaran vieressä istui paksu muija ryystäen kipostaan jotain liekkusoppaana. Mietittiin kaverin kanssa, miten ja millä ilveellä ne on ajaneet autonsa tänne, takuulla on pohja aivan mäsänä tms. Mutta ei, kyllä ne osaa näköjään mennä...

No sitten jatkettiin matkaa, tuli kaikenlaisia sotilaskohteita, hylättyjä rakennuksia ja tietäkin alkoi taas näkymään. Mietittiin jossain Koiviston tuollapuolen, että missä on kauppa ja sitä koitettiin kysyä. Aina ne ohjas jokapaikassa samoille mestoille ja mietittiin että missä. Kohta tulee muija vaappuen hameessaan hoonosti soomea murtaen.. " kjaupa täälä, tule tule". Se oli sellanen maakellarin ovi ja johti isompaan saliin. Kauppa on noin S-maketin kokoinen laajuudeltaan ja juustoa enenmmän kuin isossa Prismassa. Vodkaa hyllyt notkui jne.. halpaa oli kaikki, mielettömän halpaa. Viipuri on turistirysä, nyt löytyy aidompaakin aidompia ihmisiäkin vasta.

Sitte evästä mukaan ja matka jatkui.. taas ajeltiin syrjään asutuksesta. Todella huono "metsätie" edessä, siellä auton kanssa loikittiin,
kunnes saavuttiin sellaseen niityn laitaan. Keskellä ei mitään, 18km lähimpään asutukseen. Yhtäkkiä pölähti 6 kaalimaankakaraa juosten pusikoista, kun siinä hörpin autossa saikkaa. Lapset olivat omituisen samannäköisiä ja melkosissa ryysyissä. He olivat metsäläisiä. Asuivat kaiken sivistyksen ulkopuolella. Ikää oli 6-12 vuotta, tyttöjä ja poikia. He kiinnostuneena silittivät autoa ja tuskin sellasta koskaan olivat nähneetkään, epäilin. He olivat hiukan loukkaantuneen oloisia, jotenkin pahoillaan, kun tulimme heidän niinkuin reviirille. He asustelivat kuudessa eri leikkimökin kokoisessa talossa. Äkkiä kävi selville miksi lapset oli samannäkösiä jne. Veljet, sisaret, äitit, isät, kaikki samaa paskaa, ajattelin. Sielä on kyllä todella merkillinen meininki menossa. Porukka oli aivan sisäsiittoista sakkia.

Tästä ei ole siis kovin pitkä rajalle tai rajan tuolla puolellakaan paikkoihin, jotka ei näy ihan tavallisillekaan kävijöille. Tavalisemmat kävijät saattaisi kiinnittää liftareihin huomiota enemmän. Alle parikymppisiin tyttöihin.. ne tekevät 7,5€ (300 ruplaa) perinteisen bj:n ja 12,5€ (500 ruplaa) irtoaa varmasti loputkin. Sinne vaan konepellille tai autoon, voi ajaa sinne sivutiellekin, jossa ei ihan kokoajan ole liikennettä. Päivystäjiä maanteillä, siinähän olisi työsarkaa sen jälkeen poliisillakin, jos viisumivapaus tulisi.. noh. toisaalta. Eihän palveluja ole pakko käyttää kenenkään, jos ei joku halua.

Sellasta meininkiä pikkusella reissulla.

Että jos joidenkin mielestä roskaaminen on joutavan iso haitta tai bensan tuominen, alvit mikä vain. Miettikää kun viisumivapaudesta aletaan puhumaan ja päättäjillä ei ole harmainta hajuakaan mitä se meinaisi. Kovasti puhutaan tullin suurentamisesta vain.

jusutus

Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011
Supermoderaattori
Palaute - 100%
87   0   0
Reaktiopisteet
3524
Puhelinmalli
Note 8
Ja mä kun luulin että oon aamusin sekasin.

J.J-75

Bannattu tunnus
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
230
Ja mä kun luulin että oon aamusin sekasin.
Jassoo, mutta kun aletaan puhumaan totuuksia, niin sitä satumaailma jää aika nopeesti ja televisio toiseksi. Ihmiset kuvittelee omassa elämässään olevia asioita vain todeksi, niillä ei ole yhtään mitään aavistusta mimmosta se elämä on tosiaan tuolla rajan takana. Se ei ole töihin, televisio, jääkaappi, nukkumaan ja töihin. Tuo oli sellanen tiivistelmä 3 päivän reissusta. Tykkään autolla mennä ja löytää erilaisia paikkoja ym. Yksin ei kannata noille reissuille lähteä sitten. Todellinen ihmisten köyhyys on bensaturismin takana. Se ei ole edes kaukana. Ois pirun pelottavaa nähdä miten 10 miljoonaa ihmistä olisi hetkessä kaakonkulmalla, leipäjonoissa ja sossussa. Ei ne ymmärrä tuolla Eduskunnassa miksi viisumi on oltava.

http://www.nelonen.fi/uutiset/kaikki/kotimaa/suomessa-elää-jopa-tuhansia-paperittomia-siirtolaisia

Suomessa oleskelee kahdesta kolmeen tuhanteen paperitonta siirtolaista, arvioidaan keskusrikospoliisista.

Ulkomaalaistutkintaan erikoistuneen komisarion Jouko Ikosen mukaan Suomeen tullaan laittomasti etenkin Ruotsin kautta. Eniten paperittomia saapuu Somaliasta, Irakista ja Afganistanista. Paljon on myös venäläisiä, jotka jäävät maahan viisumin umpeuduttua.

Tää on vielä alkusoittoa. Sitten kun ongelma pamahtaa kunnolla, se tapahtuu Eduskunnan suosiollisella avustuksella. Sitten alkaa tulla nollaa nollan perään.

kimmo

Punainen matto, kiitos.
Palaute - 100%
16   0   0
Reaktiopisteet
995
Puhelinmalli
Huawei P20 Pro
Ok, olen pahoillanni, kommentoin nimenomaan tuota JJ:n TaxFree juttua , ja vastasin komenttiisi jossa kommentoit tuota TaxFree kommenttiani, pahoillanni että en korostanut sitä tarpeeksi selkeästi.
Kommentoi siinä tapauksessa JJlle, tahi lue mihin olet replyymässä. Minä en käsittääkseni ole kirjoittanut sanallakaan ALV:sta, tahi mistään muustakaan vastaavasta. Minä kirjoitin niistä ongelmista mitä itse tiedän ko turistien täällä aiheuttavan ja mitkä uskoakseni jokainen tietää joka täällä kaakonkulmalla asustaa. Olen myös listannut ison kasan hankkeita mitä upotettu maahan ja uskoisin että vuosien saatossa on mennyt näihin "tukiin" satoja miljoonia. Siinä kohtaa (oma näkemykseni) kokolailla yhdentekevää saako lappeenrannan S-market satasen, tahi viiskymppiä, tahi paljonko suomalainen ostaa taxfreetä ulkomailla, enkä ole ollenkaan varma että maamme "hyötyy" tästä turismista. Minun (edelleen oma mielipide) puolestani koko rajan voisi sulkea, mitään en sieltä tarvitse. En halpaa vodkaa, tupakkaa, enkä edes bensaa, vaan sekin on varaa ostaa työttömyyskorvauksella ja kotimaassa sijaitsevalta asemalta. Viimeinen tarve mennä ko maahan meni pois kun purkivat isoäitini isän margariinitehtaan Papulasta.
Voisitko koittaa välttää tuota muita vähättelevää asennettasi ja laskeutua joskus sieltä jalustaltasi pikkasen tänne "tavisten" joukkoon. Vaikeata se kyllä varmasti on, kun tietää kaiken aina ja muita paremmin.

J.J-75

Bannattu tunnus
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
230
Yksi tango- ja iskelmälaulujen syvä tulkki on poissa.

Vähemmän kenties oli tiedossa hänen kiinnostuksensa ja taitonsa elektroniikassa, mm. putkivahvistimien parissa.

http://yle.fi/uutiset/kulttuuri/2011/08/laulaja_topi_sorsakoski_on_kuollut_2788725.html
Jooh.. tuo yllätti kyllä puun takaa vaikka kyllä tiesi monikin sen sairastava syöpää. Meni todella nopeasti sitten. Paljon jää elämään biisejä. Suuret starat lähtee.. on mennyt jo monta. Juice ja Kirka. Nyt sitte Topi Sorsakoski.

J.J-75

Bannattu tunnus
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
230
http://www.autobild.fi/artikkeli/9588/superkaukainen-autoturisti-bongattiin-ita-suomessa/

Auto Bild Suomen toimittaja bongasi superkaukaisen ja -harvinaisen autoturistin Itä-Suomessa. Suomeen ei saavu Ukrainasta järin monta automatkailijaa

No johan on... Tänäkesänä on tullissa tullut bongattua 2kpl Armenian kilvillä (2600km) ja yksi Floridasta, joka varmaankin laivaamalla tuotu pikemminkin kuin ajettu. Mutta että niinkin kaukaa. Mitäs tänäkesänä, ootteko bonganneet kauempaa?

Ewert Oktan

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
112
Eilen näin unkarilaisen rekisterikilven (joka oli autossa kiinni).

J.J-75

Bannattu tunnus
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
230
Eilen näin unkarilaisen rekisterikilven (joka oli autossa kiinni).
No sekin on kaeuampana kuin Ukraina. Kummallista ettei eteläisimmästä euroopasta jossa on paljon enemmän ihmisiäkin, joku vaikka Espanjasta tai Italiasta ole käyny? Ikinä sellasia rekkareita nähny ainakaan. Suomalaiset saattavat kyllä päräyttää Välimerelle. Tai ainakin itse tiedän montakin, jotka on ajellu.

3

35736

Palaute - 0%
0   0   0
Puolan kilvillä näkee aika paljon täälläpäin. Varmaankin ihan ton telakan takia. Mut se nyt ei tosiaan kovin kaukana ole.

veikko

VIPpi
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
8593
Puhelinmalli
iPhone X 64 Gt Space Grey
Italian kilvillä olen nähnyt joskus, samoin Iso-Britannian kilvillä.

kimmo

Punainen matto, kiitos.
Palaute - 100%
16   0   0
Reaktiopisteet
995
Puhelinmalli
Huawei P20 Pro
Edit:

Ei hyvää päivää nimenomaan kommentoin JJ taxfree postausta ja sitä TaxFree vistini komenttiasi.

En ole tuota viestiäsi kommentoinut lainkaan, en keksi mistä moinen sekaannus, selkeästi nimenomaan JJn viestiä lainaisin ja siihen linkitin.
JJn viesti, jossa kehuu naapureitamme ja miten mukavia ovat ja miten paljon rahaa ja hunajaa valtiollemme/sen kansalaisille tuovat.
Seuraava viesti on veppiksen, jossa jo kerrottu jotain negatiivista ko kansalaisten vierailuun liittyen. Siihen JJ puolustelee kavereitaan..ja sen jälkeen itse kirjoittelen ongelmista jotka omalla asuinalueellani ovat arkipäivää.
Nyt tulee sitten oma kommenttisi jossa tyylillesi uskollisena niputat nämä ongelmista valittajat kastiin "suunnilleen vähä-älyiset, tahi ainakin itseäni tyhmemmät"..tähän sitten itse kommentoin hieman jo otsasuoni pullottaen, epäillen myös ettet asustele ihan tässä nurkilla missä näkyvissä monenlaisia ongelmia(joilla ei juuri mitään tekoa ALVin, tahi muunkaan verotuksen kanssa).
Seuraavassa viestissäsi opetat minulle miten ALV ei riipu asuinpaikasta, lisäksi jostain ihmeestä liität siihen mukaan kansalaistemme ostokset ulkomailla, kun itse kirjoitellut koko ajan vain ko kansalaisten käytöksestä maassamme ja että onko tuo nyt ihan varma että maallemme tämä turismi on pelkästään hyvästä.
ALVsta sun muista vastaavista asioista voit siis keskustella JJn kanssa, minua ei se kiinnosta pätkän vertaa. Minun kanssani voit sitten jutella roskaamisesta ynnä muista lieveilmiöistä. Näistä on ihan omakohtaista keräyskokemustakin..liekö itselläsi?

Master of the Universe

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
3488
Puhelinmalli
SAMSUNG, tietysti. Lumia 950, Doogee Y6
Auto Bild Suomen toimittaja bongasi superkaukaisen ja -harvinaisen autoturistin Itä-Suomessa.
Oon bongannu Suomessa ruotsalaisen, ruotsalaisessa volvossa, jossa oli ruotsalaiset kilvet. :O - Mut ruotsis niit on enemmän.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5
http://www.autobild.fi/artikkeli/9588/superkaukainen-autoturisti-bongattiin-ita-suomessa/

Auto Bild Suomen toimittaja bongasi superkaukaisen ja -harvinaisen autoturistin Itä-Suomessa. Suomeen ei saavu Ukrainasta järin monta automatkailijaa

No johan on... Tänäkesänä on tullissa tullut bongattua 2kpl Armenian kilvillä (2600km) ja yksi Floridasta, joka varmaankin laivaamalla tuotu pikemminkin kuin ajettu. Mutta että niinkin kaukaa. Mitäs tänäkesänä, ootteko bonganneet kauempaa?
Tuon artikkelin kirjoittaja on kyllä liikkunut laput silmillä tai sitten pelkästään jollakin erämaataipaleella kaukana Helsingistä tai rajanylityspaikoista. Onhan niitä vaikka kuinka paljon Etelä-Euroopasta, ja Ukrainasta paljon enemmän kuin esimerkiksi Valko-Venäjältä tai Georgiasta.

Top Bottom