1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Yleiskysymys automaattisesta kielestä

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja outsan, 17/12/06.

1. outsan

Tykkäykset:
    0
    Moi!
    Lähden käymään ranskankielisessä Afrikassa.
    Joten jos mun kännykässä on kielet: autom., engl., suomi, ruotsi ja viro.
    Kun mun känny on automaattisella, niin tuleeko ihan VARMASTI ranskan kieli mun kännyyni. Ei sillä että se haittaisi mutta olisi ohan hyvä tietää!

TV: Kiitollinen tiedosta!

2. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Ei tule jollei puhelimesi softa sisällä ranskan kielipakettia. Jos Suomesta ostettu luuri niin ei sisällä 90% varmuudella .

3. outsan

Tykkäykset:
    0
    mistä saa tietää?

Eli itse asiassa mä tarviisiin siihen kännyyn sen ransakan kielen.
    Mistä saan tietää onko ranskan kielinen paketti sisällä?

4. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Ei ole sisällä, kun sitä ei mainita vaihtoehdoissa. Eli tuo automaattinen valitsee nuista vaihtoehdoista kyseiseen maahan parhaiten sopivan (luultavasti englanti sielläpäin). Vai olisikohan se ollut sim-kortin mukaan, mutta et ainakaan sitä ranskaa siihen saa.

5. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuo automaattinen kielivalinta tarkoittaa, että puhelin koittaa arvata SIM:n maakoodin (MCC) perusteella, mitä kieltä olemassaolevista vaihtoehdoista käytetään oletusarvoisesti.
    Näin ollen, kun Pihtiputaan mummo ostaa uuden älypuhelimen ja käynnistää sen ensimmäistä kertaa, niin puhelin juttelee jo valmiiksi suomea englannin sijaan.

Jaa tämä viestiketju