1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Yläasteen kännykkä jakauma

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Saukki, 14/5/03.

1. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Olen tehnyt kyselyä täällä Sodankylässä Viestintälaitteiden "levinnäisyydestä" yläasteella, mukana oli 6 luokkaa 2 jokaiselta luokka asteelta.
    Mukana oli yksi matkapuhelin aiheinen kysymys joka oli:

Minkän merkkinen matkapuhelimesi on?

Tulokset näyttivät tältä:
    Nokia 87 %
    Siemens 6 %
    Motorola 1 %
    Ei omista puhelinta juuri kysely hetkellä 6 %

Haastatteltavia oli siinä 120 ihmistä...

Kannattaa ottaa huomioon paikkakunnan sijainti :)

Aika Nokia valtaista on :)

2. tumpelo

Tykkäykset:
    0
    Voi herran pieksut!

Vai että ylä aste ikäisten kännykkä jakautuma. Miten olisi äidin kielen tunnilla käymisen frekvenssi, erityisesti niillä, joilla opetetaan yhdys sanoja!

3. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Sanoisin näin mutu tuntumalta että täällä on paljon samanlaiset prosentit. Motorolan tilalla vois ehkä olla SE...

Update: Yläasteelta oon tietenkin jo päässy pois kauan sitten mutta eipä nuo merkit oo siellä mitenkään huimasti muuttunu sieltä pääsyn jälkeen. Yläasteelaisilla kun näyttää noita Noksuja olevan ja joillakin harvoilla Siementäjiä...

4. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Juu, tuli vähän huonosti kirjoittettua pahoittelen, jos joku mode voi auttaa ja hieman muokata sitä niin ei häiritse ketään...

5. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Yläasteikäinen (vaikkei pian enää) pikkuveljeni olisi juuri tuossa Nokia -laumassa.

6. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Totta, hieman ilkeää luettavaa
    Mikset itse korjaa, eihän siihen modeja tarvita ;) ?

7. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sori oon köpissyt tuon kanssa, luulin ettei otsikkoa voi muutta enää kun on kirjoittanut... :D sori...

8. juppelis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Periaatteessahan tuo gallup ei kerro yhtään mitään, koska ei ole sanottu, kuinka montaa on haastateltu.. eli aina pitää olla lukumäärä kuinka montaa on haastateltu.

9. akiky

Tykkäykset:
    0
    No on siinä, että 6 luokkaa, joten ainakin kuutta oppilasta on haastateltu..=)

10. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Ja se on muuten yläaste, ei ylä-aste. Nojoo forget it, eipäs nuolla pilkkua ;)

11. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No n. 120 oppilasta haastattelin...

12. akiky

Tykkäykset:
    0
    Sehän oli jo kerran yläaste.. Mitäs taas muuttun..

13. Ewert Oktan

Ewert Oktan Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    113
    Heh kannatti herätä tänäänkin - mainio kommentti. Eikös kännykkä jakauma kirjoiteta kännykkäjakauma?

Asiaan: mitä pohjoisemmaksi mennään, sitä yleisempi Nokia on. Huolestuttavaa - eikö kellään ollut Ericssonia tai Sony Ericssonia.

14. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Huvittavinta tässä on, että korjasin tänään tuon otsikon jossain vaiheessa (yläasteen kännykkäjakauma), mutta todennäköisesti Saukki oli hieman eri mieltä suomen kieliopista. ;)

15. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sori kun olen sekoillut tän kans... vahingossa tuli muutettua...

Tästä tais tulla sitten kielioppi topic.... :D

En kyllä ole niin kauhean perillä nuista kieliopeista kun en ole mikään kympin oppilas.

16. Blur

Blur Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 16GB + DNA / HTC Desire Z + Saunalahti
    Hirveetä luettavaa..:p. Tälleen meidän 8lk (yhteensä ~85 oppilasta) neljällä luokalla niin Ericsson/Sonyericsson löytyy kahdelta (mun t39m ja kaverin T68i) siemensiä ainakin 5kpl motorolaa ei yhtään ja nokiaa loput.
    Tänäänki tuli kommentti kun taisin tekstiviestiä kirjottaa "äh toi on eeriksoni, vittu nois on kauheet valikot ja huonot ominaisuudet ja tekstiviestienkirjotukset!" Noh vähän kerroin mitä ominaisuuksia on niin sit tuli "No ei noita mihinkään tarvita" kun pojilla on 3310-3510 taskussa..

17. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Asiantuntemuksen syvä rintaääni...;)

18. EvoQ

Tykkäykset:
    0
    Minäkin taidan sitten olla ns. "erilainen nuori" kun taskusta löytyy Ericsson T29s... Meillä on ysillä n. 100 oppilasta ja taidan olla ainoa Erkin käyttäjä, muilla en ainakaan ole nähnyt kuin Nokiaa ja Siemensiä sekä muutaman Motor-Olan.

19. Blur

Blur Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 16GB + DNA / HTC Desire Z + Saunalahti
    Elämä ei vaan oo ain helppoo ;). Mua oikeen naurattaa ain tollaset kommentit..sit ku tullaa "mul on huus hieno värinäyttöpuhelin 3510i!!!" ja meikä tokasee "niijo.. 'värinäyttö'" ja kerron vähä muist ni tulee "no ei se voi olla hyvä ku se ei o Nokia!! Merkkiuskollinen en varsinaisesti ole, kaikkia ollut mutta Ericssonit ollu Panasonicin kanssa parhaita. Se on nyt vaan rahatilanteesta kiinni ostaakko 3650 vai ootellakko kesää kun tulloo riparirahat ja ois varaa ostaa P800, jonka kaikki nähdessään haukkuisvat heti lyttyyn. :) Suomalainen nuoriso lukuunottamatta "nörttejä/muuten (tieto)teknisiä" on niin nokia-pinttyyntynyt että oikeen itkettää.

20. BoxCarRacer182

Tykkäykset:
    1
    Minuakin on vaivannut tuo ihmeellinen pakko omistaa Nokia yläaste/lukioikäisissä ihmisissä. Itse sain ensimmäisen puhelimeni muistaakseni 8-luokalla, ja puhelin oli Ericssonin T18. Sen jälkeen taskua on kuluttanut T28, ja tällähetkellä T65. Pieniä ajanjaksoja taskussa on myös vilahtanut T10, T20 ja R520. Olen nyt lukion ensimmäisellä, ja vasta nyt olen saanut olla suhteellisen "rauhassa" puhelimeni kanssa. Yläasteella porukat ei oikein arvostanut Ericssonia, ja ylistivät Nokiaa kuin toista Jumalaa. Syyt olivat seuraavia: "Noku näis o enemmän ominaisuuxii!" Sitten kun selittelin puolituntia Erkin saloista ja ominaisuuksista, ja Nokia bugeista, kaverini katsoi minua vähän aikaa ja sanoi: "Se o silti iha paska, ei tommost kukaa osta. Tää Nokia on sentään Suomes tehty(eivätkä muuten ole, eikä toverini sitäkään uskonut), ja kaikkee, oon ainaki isänmaallinen. Niijatoi Sveduhalkos on sitäpaitsi ihan ruma."

Tämmöistä palautetta ala-, ja yläasteikäiset lapset ja nuoret saavat osakseen, jos sattuvat omistamaan ei-suomalaisen viestimen. Jotenkin tuntuu, että tässä on yksi syy entisen Ericssonin, ja nykyisen SE:n rämpimiseen. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Tämä on mielestäni jonkinmoista puhelinrasismia, joka syöpyy lapsena mieleen, ja pysyy siellä nuoruuteen ja aikuisuuten saakka.
    Tähän yksi syy saattaa olla suomalaisten vuolas isänmaallisuus. Mielestäni SE:n markkinointiosasto hakkaa päätään suomalaisee, kiviseinään. En usko, että vaikka he tekisivät kuinka hyvän, kuinka halvan, ja kuinka hienon puhelimen tahansa, ei nuoret ja lapset haluaisi sitä omakseen. Toivottavaa olisi ns. "pokemon-ilmiö", joka saisi kaikki Suomen ja maailman lapset ja nuoret haalimaan itselleen SE:tä. Tämän toteuttaminen tosin kaatuu jo alkuun tuotteen ominaisuuksiin: Matkapuhelin on kallis, ja useat ottavat mielummin varman ja "luotettavan"(nokian), kun kokeilisivat jotain uutta ja muka-epävarmaa(SE)

Maailman olisi aika muuttua.

Jaa tämä viestiketju