1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Yhteystietojen ylläpito lumian ja muiden nokioiden kanssa

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Lumiahko, 8/8/12.

1. Lumiahko

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    lumia 800
    Moi,

Olen uusi Foorumilla, enkä ainakaan heti löytänyt vastausta tälläiseen ongelmaan:

Minulla on käytössä 2 liittymää ja puhelinta. Käytän molempia sekalaisesti ja ongelmaksi ovat muodostuneet yhteystiedot.
    Toinen puhelin on Nokian N8 ja toinen Lumia 800. Maanantaina saatan käyttää liittymää a. puhelimena lumia, vastaavasti tiistaina voi käytössä olla liittymä b. sekä N8. Maanantaina tapaamani ihmisen yhteystiedot tallennan lumiaan ja tiistaina kun pitäisi soittaa henkilölle ei olekkaan oikeassa puhelimessa numeroa. Vastaavasti kun pidän soitonsiirtoa en aina tiedä onko kyseessä joku tuttu vai asiakas.

Miten siis saisin yhteystiedot synkronoitua järkevästi puhelinten välillä? Lisää ongelmia tuo Lumian tapa tallentaa osoitteet Windows live palveluun!

Kiitos

2. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
  3. He-Tero

Tykkäykset:
    0
    Googlen yhteystiedot

4. tonz Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    373
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 950 dualsim
    Mulla ainakin on liven (N9:n kanssa) kanssa kyrvähtänyt hermo muutamaan otteeseen. Päädyinkin sitten poistamaan nysistä kaiken sen lopunkin live-synkkauksen mitä ms ei ollut ehtinyt rikkoa...

Mutta mutta, kunhan vain pidät huolen, että otat varmuuskopion N8:sta, synkkaat yhteystiedot ovi suiteen ja vasta SITTEN synkkaat ne liveen, niin voi olla että et menetä kaikkia yhteystietojasi. Ja luulen että Lumiat pelittävät tuon liven kanssa paremmin kuin N9.

5. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Tuo livehän toimii ihan normaalilla Exchange Syncillä, joten ei sen kanssa pitäisi mitään ongelmia olla, jengi on synkkaillut näitä kauan ennen kuin Lumioista oltiin kuultukaan (minä mukaanlukien). Toki asetukset kannattaa katsoa huolellisesti, että luuri sitten tekee eka synkillä mitä haluatkin sen tekevän.

Tietysti vastaavasti Lumian voi pistää synkkaamaan mitä tahansa muuta pilvipalvelua jota sekä se että N8 tukee. Kyllä Lumiassa saa ihan valita mihin käytössä olevaan tiliin uusi yhteystieto luodaan, jos ei Liveä halua käyttää.

6. Kiikkala Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    162
    Puhelinmalli:
    Lumia 900 & N9
    N9:llä lopetti Exchange syncilla toimimisen alkukesästä ainakin itselläni ja N9-ketjun perusteella muutamilla muillakin. Symbianilla en ainakaan itse ole havainnut ongelmia, enkä tietenkään Lumiallakaan.

Itseasiassa N9 temppuili tuon synkkauksen kanssa jo silloin kun toimi. Siinä luurissa ei huomannut mitään ongelmaa, mutta kun synkronoi live-tilin Lumiaan, niin osoitekirjasta löytyi parisataa "nimetön" -yhteystietoa, joiden syyksi paljastui lopulta se, että N9 oli synkkaillut liveen Q-kirjaimen alle ko. parisataa haamuyhteystietoa..

Mutta tosiaan itse aiheeseen liittyen, niin tolla kokoonpanolla live & exchange -yhdistelmän pitäisi toimia kuin junan vessan.

7. tonz Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    373
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 950 dualsim
    En tiedä mitä tein väärin, mutta eka synkka ei ollut se ongelma.

Vaan seuraavat.

Välillä tuli yhteystietoja tuplana tai triplana niin luuriin kuin liveenkiin, niitä kun sitten erehtyi yhdistelemään niin kohta ei ollut yhteystietoa kummassakaan.
    Ja kun MS:n päivitys ehti lopultakin minulle asti lopettaen synkkauksen ja kun sitten sain kikkailemalla yhteystiedot ja kalenterin synkkaamaan niin temppuilu alkoi taas. Hetken pysyi kunnossa kun otin osoitekirjan synkkauksen poies, kunnes lopulta yhteystiedot hävisivät kaksi kertaa yhden päivän aikana... Silloin lähti synkkaus.

Mutta se OT:sta.

Minäkin uskon että kun tuon N8:n synkkaa ensin liveen (tai gmailiin) exchangin kanssa ja siitä sitten lumiaan niin noin se käy. Mutta kannattaa kuitenkin ennakolta varautua sen varalta että menee N8:n yhteystiedot sekaisin. Kun varaudut, niin tuskin menee ;)

Jaa tämä viestiketju