1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Yhteystietojen synkronointi 3650 -> N70, ja kauhea kiire.

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja krush, 22/6/06.

1. krush

Tykkäykset:
    0
    Tervehdys ihmiset, nyt tarvittaisiin kipeästi apua..

Lähden kahden päivän päästä japaniin ja ostin sitä varten Nokian N70, mutta nyt olen kohdannut ylitsepääsemättömiä ongelmia siirtäessäni yhteystietoja vanhasta Nokian 3650:stä PC-suiten kautta tietokoneelle(Käytössä on puhelimen mukana tullut 3650:lle tarkoitettu versio), josta voisin ne sitten siirtää uuteen puhelimeen. 3650 on yhdistetty koneeseen bluetooth-donglen kautta(oliskohan MSI, ennen on kuitenkin toiminut moitteetta). Nyt kun koitan saada varmuuskopioitua tietoja puhelimesta, tulee puhelimeen teksti "Sovell. suljettu AppArcServerThread USER 130". PC-suite puolestaan ilmoittaa että tiedostojen siirrossa tapahtui odottamaton virhe ja pyytää suorittamaan varmuuskopiointitoimintoa uudelleen, minkä olen tehnyt nyt noin kymmenen kertaa tuloksetta. Pikasynkronointikaan ei siirrä yhteysitietoja. Fexplorerilla löysin hakemistosta C:\system\Data\ tiedoston nimeltä Contacts.cdb, ja olen sitä koittanut siirtää tietokoneelle tai edes muistikortille, josta saisin sen siirrettyä muistikortin lukijalla koneelle, mutta Fexplorer ei suostu jostain syystä kopioimaan tiedostoa. Auttaisiko tiedoston siirto edes mitään?

Nyt olen aika pattitilanteessa ja aika alkaa käymään vähiin, enkä jaksaisi kirjoittaa yhteystietoja yksitellen N70:kään, niitä kun on useita satoja.
    Joten tietäjät, yrittäisitte edes auttaa miestä ahdingossa.

Kiitos jo etukäteen...

EDIT: poistin yhden typon.

2. nujumi

nujumi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 820, E71, 9300
    Minä asentaisin ensin uusimman Pc-Suite version Nokian sivuilta koneeseen ja sen jälkeen koittaisin sen PC-Sync ohjelmalla synkronoida vanhan puhelimen osoitekirjan ensin tietokoneelle ja siitä sitten uuteen puhelimeen.

3. JuhaN

Tykkäykset:
    16
    Käyhän hakemassa freeware Best vCard (ja vaikka Best vCal myös) osoitteesta http://www.smartphoneware.com/ . Sillä saat exportattua kaikki kontaktit (ja sillä toisella ohjelmalla koko kalenterin) yhteen tiedostoon ja sen jälkeen voit lähettää filen bluetoothilla tai muistikortilla puhelimesta toiseen. Sitten asennat saman softan N70:en ja importtaat tiedot.

=)juha

4. dj_pirtu

Tykkäykset:
    12
    Puhelinmalli:
    Oneplus One X
    minä taasen käyttäisin n70ssä työkalut-kansiossa olevaa siirto-nimistä ohjelmaa...

5. Igor

Tykkäykset:
    0
    Ääni tälle. Siis mikäli tuo tukee 3650:aa...

3rd edition -luurien kesken tuo osaa siirtää kontaktien lisäksi tarvittaessa myös kalenteritiedot, puhelulokit, sms:t, selaimen kirjanmerkit, gallerian (joo, hidasta touhua BT:n yli) sekä muistiinpanot. Aika näppärä apuväline useaa luuria käyttävälle.

6. krush

Tykkäykset:
    0
    Suuret kiitokset kaikille. Tuolla Best vCard -ohjelmalla sain kontaktit jo siirrettyä 3650:sta koneelle, mutta nyt ongelmaksi muodostui että yhtäkkiä kone ei löydäkään N70:aa. Mutta eiköhän se ala jossain vaiheessa wörkkimään...

7. JuhaN

Tykkäykset:
    16
    Kortinlukija ja muistikortti... siis jos on lukija käytettävissä. Tai sitten lähetät sen vaikka maililla. Eihän se vCard-file nyt kovin iso ole.

=)juha

8. krush

Tykkäykset:
    0
    No niin, sain kuin sainkin siirrettyä kontaktit viimein. Piti laittaa kortinlukijan kautta, N70 ei vieläkään suostu ottamaan yhteyttä koneeseen kaapelin kautta, vaikka alkuun se toimi saumattomasti. Sen kanssa tappelen varmaan lisää sitten reissun jälkeen. Unohtuikin muuten sanoa, että käytössä oli siis vain yksi sim-kortti ja yksi ladattu akku. Muutenhan kaikki olisikin ollut helpompaa.

Mutta kiitos vielä kerran loistavista neuvoista...

9. mko34

Tykkäykset:
    0
    Helpoin tapa hoitaa kontaktien siirto S60-laitteiden välillä minkä olen löytänyt on Juha Riihimäen tekemä oivallinen softa Contacts Transfer; paljon helpommin tuo ei voisi käydä ja vielä suoraan puhelimesta toiseen.

http://personal.inet.fi/private/riihimaki/s60/index.html

Jaa tämä viestiketju