1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Äänestys Yhteydenottotavat asiakaspalveluun, mikä toimivin sähköinen sellainen?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja SoneraPartio, 18/11/13.

?

Yhteydenottotavat asiakaspalveluun, mikä toimivin sähköinen sellainen?

Äänestys suljettu 20/11/13.
  1. 1.Omilla Sivuilla oleva yhteydenottolomake, joka valitaan sen mukaan mistä asiasta/probleemasta on k

    2 ääntä
    9,5%
  2. 2.Ihan perinteinen sähköposti, jonka siis voi lähettää mistä vain ja milloin vain, millä tahansa pää

    11 ääntä
    52,4%
  3. 3.Sähköposti joka lähetetään Omilta Sivuilta, sellainen joka on täysin vapaamuotoinen tai sellainen

    6 ääntä
    28,6%
  4. 4.Joku muu, mikä?

    2 ääntä
    9,5%
  1. SoneraPartio

    SoneraPartio Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    27/11/12
    Viestit:
    1099
    Tykkäykset:
    201
    Puhelinmalli:
    Kaikki mahdolliset :)
    Morjesta,

    Kysymys teille foorumilaiset,

    Jos jotain asiaa ei voi tehdä itsepalveluna, mutta toisaalta et halua/kerkeä soittaa ko yrityksen asiakaspalveluun saadaksesi asian kuntoon, mitä tapaa suosit tai suosisit yhteydenottotapana:

    1. Omilla Sivuilla oleva yhteydenottolomake, joka valitaan sen mukaan mistä asiasta/probleemasta on kyse ja täytetään lomake sen mukaisilla tiedoilla
    2. Ihan perinteinen sähköposti, jonka siis voi lähettää mistä vain ja milloin vain, millä tahansa päätelaitteella
    3. Sähköposti joka lähetetään Omilta Sivuilta, sellainen joka on täysin vapaamuotoinen tai sellainen jossa on tiettyjä esivalittuja vaihtoehtoja
    4. Joku muu, mikä?

    Koostan kommentit keskiviikkoaamuna 20.11.2013 joten siihen mennessä tulleet kommentit tulevat mukaan raporttiin jonka toimitan eteenpäin. Ne toimivat mietinnän tukena tulevaisuutta silmällä pitäen, haluamme kuulla mitä olette asiasta mieltä ja ennen kaikkea miksi joten perustelethan mielipiteesi lyhyesti kiitos :)
     
  2. tikru87

    tikru87 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    1/8/11
    Viestit:
    974
    Tykkäykset:
    331
    Puhelinmalli:
    Note 3
    Numero 3. Jos myös vastaus voi tulla sähköpostiin eikä omille sivuille. Vaihtoehto kakkosessa tulis teille vain spämmiä myös ihmisiltä ketkä eivät asiakkaina ole.
     
  3. -VJ- Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    7/11/04
    Viestit:
    407
    Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6, iPhone 4S
    2. Perinteinen sähköposti.

    a)Sen voi lähettää mistä vain ja millä vain. Kännykästä, kirjastosta, toimii muillakin koneilla kuin Windowsia ajavilla, ei tarvitse Flashia tai muita viruksen tyyppisiä lisukkeita, jne...
    b) sähköpostiin voi laittaa tarvittaessa liitetiedoston, kuva tai lokitiedosto jne... (kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...)

    4. Joku muu tapa yhdistettynä vapaamuotoiseen sähköpostiin. Soneran sivuilla voisi olla ladattavissa puhtaasti tekstimuotoinen pohja jossa olisi vihjeenä mitä tietoa olisi viestissä syytä olla tarjolla ja jonka voisi itse täyttää ja lisätä tekstiä jne... ja sitten lähettää tavallisena sähköpostiviestinä.

    Ja vaihtoehto jota EN HALUA on 1) Omilla sivuilla oleva yhteydenottolomake.
    a) valmiit vaihtoehdot eivät kuitenkaan kata kaikkia tilanteita ja väärä otsikko saattaa hidastaa asian käsittelyä. Liitteet eivät onnistu.
    b) Kun valmiiseen lomakkeeseen vääntää puoli novellia tekstiä niin nettisivusovellus kaatuu ja kaikki häviää. Ja lähetetystä tekstistä ei jää itselle kopiota (kokemusta on)

    Vaihtoehdossa 3) on ylläolevan b)-kohdan mukaiset ongelmat.
     
  4. Karikka

    Liittynyt:
    18/12/09
    Viestit:
    84
    Tykkäykset:
    5
    Viimeaikoina olen kokenut hyväksi omien sivujen chatin.
    Toisena perinteinen sähköposti.
    Kolmantena yhteydenpyyntölomake josta voin pyytää ottamaan yhteyttä, puhelimella tai s-postilla.
     
  5. Osama

    Osama Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    5/10/04
    Viestit:
    1322
    Tykkäykset:
    145
    Perinteinen sähköposti eli 2.
    Ja nimenomaan omaan sen takia että voi lähettää mistä vain. Omien sivujen kautta lähetetty posti ei välttämättä toimi hyvin kaikissa päätelaitteissa eikä itselle jää kopiota.
     
  6. SoneraPartio

    SoneraPartio Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    27/11/12
    Viestit:
    1099
    Tykkäykset:
    201
    Puhelinmalli:
    Kaikki mahdolliset :)
    Kiitos kommenteista tähän asti. Huominen on vielä aikaa, ja tosiaan keskiviikko-aamu, lisää vain tulemaan :)
     
  7. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15136
    Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Lisäsin nyt äänestyksen, siihen ei perusteluita voi laitella.
    2. perinteinen maili on paras, sen voi tehdä mobiilivehkeilläkin vaivattomasti.
     
  8. Veigo

    Veigo God like! VIP!

    Liittynyt:
    18/1/11
    Viestit:
    776
    Tykkäykset:
    98
    Puhelinmalli:
    Samsung S7
    numero 2 ja 4 (soittamalla.
     
  9. zipa

    zipa Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    29/7/10
    Viestit:
    2795
    Tykkäykset:
    711
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, iPad 2
    Sähköposti ja näkyvyys siihen tikettiin omien sivujen kautta josta näkyy vähintäänkin status, tiedot ja tiketin tiimoilta käyty kirjeenvaihto.
     
  10. nistop Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    5/3/13
    Viestit:
    1787
    Tykkäykset:
    614
    Puhelinmalli:
    Lumia 950
    3. Sähköposti omilta sivuilta.

    Täysin vapaamuotoinen jossa on myös mahdollisuus valita esivalittuja vaihtoehtoja, ei siis pakkovalintoja, mutta mahdollisuus valintoihin jos sopivia löytyy.

    Bonusta olisi myös jos vastaukset tulisivat omaan sähköpostiin ja siihen pystyisi myös vastaamaan tarvittaessa lisätiedoilla yms, jolloin jokaista vastausta varten ei tarvitsisi erikseen kirjautua Omille sivuille.


    Tämä siksi, että kiireelliset asiat joita ei voi itsepalveluna hoitaa tulee yleensä hoidettua Chatin kautta tai soittamalla. Vähemmän kiireiset asiat joita ei itsepalveluna voi hoitaa on kätevä hoitaa sähköisesti ilman että joutuu kuitenkaan päivystämään koneella tilannetta.
     
  11. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Saunis vastaa fifty-fifty sähköposteihin, DNA ei muistaakseni ollenkaan, Soneran kans asioidaan viranomaisten kautta, kun mikä'än muu ei näytä tehoavan..
     
  12. Kaljamaha

    Kaljamaha Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    28/3/07
    Viestit:
    7575
    Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    3. Sähköposti joka lähetetään Omilta Sivuilta, koska tällöin ei asiakkaan tarvitse turhaan näppäillä ja kaivella kaiken maailman asiakastunnuksia yms. ja myös aspan päässä asiakas tunnistetaan ns. automaattisesti.
     
  13. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Tuossa yllä mainittuna ne parhaat vaihtoehdot tällä hetkellä. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa voisi olla mahdollisuus hyödyntää esivalittuja tietoja viestin pohjana ettei tarvitse ihan tyhjästä aloittaa kynäilyä.
     
  14. timo-gk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    26/11/09
    Viestit:
    1608
    Tykkäykset:
    196
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia
    Asiakkaan kannalta vaihtoehto 2 paras, mutta operaattorin aspan kannalta kenties huonoin (miten oikeasti todentaa, että kyseessä on asiakas) ... kun taas aspan kannalta vaihtoehto 1 olisi paras, koska silloin on jo todnäk vaadittu tunnistautuminen jollain tasolla ja toisaalta asiakas todennäköisimmin ohjatusti antaa kaikki tarvittavat tiedot jo ekassa viestissään -> nopeuttaa asian käsittelyä.
     
  15. timo-gk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    26/11/09
    Viestit:
    1608
    Tykkäykset:
    196
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia
    oma.saunalahden kautta lähetettyihin viesteihin vastataan 1-3 pv viiveellä kiitettävästi, sitä kanavaa kannattaa siis suosia.
     
  16. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230


    Laskutus: Reklamaatio
    21.2.2013 23:07:47


    Ei vastausta


    30.11.2009 20:17:58
    Asiakaspalvelu 2.12.2009 10:26:54


    Laskutus:
    18.6.2013 23:08:50
    Asiakaspalvelu 20.6.2013 13:26:51



    19.7.2013 12:14:22
    19.7.2013 12:22:17



    Ei ole vastattu, odotetaanko edelleen. Pyh. soitin sinne parin viikon päästä kunei mitään kuulunut. Yhden viestin sain 3 päivän viiveellä ja toisen kahden päivän tai no yhden päivän.
     
  17. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Puhelinpalvelu olisi hyvä, siis sellainen viimevuosisadan, jossa joku vastaa, ja asia hoidetaan.


    Sähköposti olisi hyvä, sillä edellylytyksellä että toisessa päässä iso rerussit niitä parsia ja viestin vaihto olisi nopeaa, siis nopeus olisi ensisijaisesti asiakkaasta kiinni. vastaus ajat siis puheluaspan luokkaa.


    No ja kun edelläoleva ei kuitenkaan toimi, niin seuraavaksi huonompi.,
    En näe mitään syytä miksi omatsivut ei voisi toimia. (Juu Sonera sivut muutenkin kuraa, mutta yleisellä tasolla). Hyvin tehtynä sillä voisi säästää muutaman vastapallon ja päästä siis nopeammin asiaan. Toteutus ei saa olla sellainen mikä rajoittaisi asiakasta.

    Eli jos päätelaitteessa email toimii, niin kyllä yhdet sivut pitäisi toimia. jos edelleen oletetaan että käytettävä email asiakkaalla niin kopion saaminen ei pitäisi olla ongelma, jos asiakkaan roskasuodin ei sitä syö. rinnalla tallennus (PDF, kuva)

    Omilla sivuilla en tarkoita sivuja joissa vaaditaan toimiva oma liittymä, mutta sellaisen ollessa kirjautuminen loisi käsittelyyn helpotusta.

    Tuossakin tärkeää että nopeuden pitäis lähetä sitä puhelinvastauaikoja, varsinkin siinä vaiheessa kun alkaa pompottelua.

    No sekään ei kuitenkaan toimi

    Eli toimiva puhelinaspa. yksi palvelunumero hyvä , mutta rinnalle ne suoratpalvelunumerot, jos tiedän mihin asiaan, niin asiakas osaa soittaa suoraan, ilman että hänen pitää suorittaa jokin tietovisa tehtävä ennenkiun pääsee linjoille jonottaan.

    Sitten kun asiaa siirelleen palvelijalta toiselle, niin operaattorin päässä myös tieto siirtyisi ja siis myös syyt miksi siirettiin.


    (puhelinvastauaikoja, en tarkoita että että juuri vartissa pitäisi vastata emailiin, mutta nopeasti ja jos kysytään jotain niin sitten siihen myös vastattaisiin nopesti)
     
  18. iknu

    iknu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/7/09
    Viestit:
    132
    Tykkäykset:
    25
    Joko suoraan sähköpostilla tai sähköpostilla omilta sivuilta siten että vastaus ja kopio kysymyksestä lähetetään myös asiakkaan ilmoittamaan omaan sähköpostiin.
    Ja tietysti myös puhelinsoitto. Se päihittää nopeudellaan muut vaihtoehdot välittömän vuorovaikutuksensa ansiosta.
     
  19. Osama

    Osama Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    5/10/04
    Viestit:
    1322
    Tykkäykset:
    145
    Tämhän se parasta olisi jos selviäisi jonottamatta, tämä on itsellä se suurin syy miksi kartan varsinkin operaattoreille soittamista. Ja soittaminen jonottamista myöten maksaa.

    Saunalahdella on oma.saunalahti sovellus ainakin android puhelimiin ja sitä kautta yhteydenotto toimii kätevästi jos ei koneelle pääse. Eli voisi neljänneksi kohdaksi ehdottaa jotain omaa sovellusta jolla palautetta tai kysymyksiä voi laittaa suoraan päätelaitteella.
     
  20. SoneraPartio

    SoneraPartio Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    27/11/12
    Viestit:
    1099
    Tykkäykset:
    201
    Puhelinmalli:
    Kaikki mahdolliset :)
    Kiitos kaikille kommenteista ja äänistä :) Koostan nämä ja toimitan eteenpäin. Nämä toimivat tosiaan mietinnän tukena jatkoa silmälläpitäen.

    Moderaattorit voisivat poistaa äänestysmahdollisuuden, vai koetteko tarpeelliseksi? Pidetään ketju kuitenkin olemassa, ei poisteta jotta tästä voi jatkossakin keskustella tarvittaessa.

    Mielipiteet siis jakautuivat eri vaihtoehtojen kesken seuraavasti:

    Vaihtoehto 1. 13,33%
    Vaihtoehto 2. 53,33%
    Vaihtoehto 3. 26,67%
    Vaihtoehto 4. 6,67%
     

Jaa tämä viestiketju