1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Yhteyden ottaminen GPRS-modeemiin

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Osuma, 23/11/04.

1. Osuma

Tykkäykset:
    0
    Minulla on TeleWellin USB-liitäntäinen GPRS-modeemi http://www.easytel.fi/tuotteet/tw_gprs/gprs.shtml Tarkoitus hallita/käyttää etänä tietokonetta, jossa modeemi on. Olen yrittänyt ottaa modeemiin yhteyttä ping-komennolla, MS Remote Desktop Control ja Remote Administrator -ohjelmilla. Yhteyden muodostaminen ei kuitenkaan onnistu, vaikka Elisa on vaihtanut modeemin liittymään julkisen IP-osoitteen.

GPRS-modeemilla voi kyllä ottaa yhteyden internetissä olevaan työkoneeseen, mutta työkoneesta modeemiin yhteyden ottaminen IP-osoitteella ei siis onnistu. Myöskään kahden samanlaisen GPRS-modeemin välille yhteyden muodostaminen ei onnistu.

Onko ylipäätänsä mahdollista ottaa yhteyttä GPRS-modeemiin vai onko se protokollan tai operaattorin puolesta estetty jollakin tavalla? Onko joku kokeillut tämmöistä?

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tuohon käyttöön on olemassa eri palvelut-.

3. Osuma

Tykkäykset:
    0
    OK. Voisitko tarkentaa, että minkälaisia palveluja.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    GSM data , on myös muita GPRS vaihtoehtoja, mutta pienkäytössä GSM data tulee halvemmaksi.

Jos kyse etäkäytöstä niin valita sellaisia tuotteita joilla voi vapaasti valita portit ja kokeilla löytyskö jokin avoin portti, tai toteuttaa yhdeten muodostaminen toistepäin.

5. Osuma

Tykkäykset:
    0
    Yhteys pitäisi nimenomaan saada tietokoneeseen, jossa on GPRS-modeemi tietokoneella, joka on langallisessa yhteydessä internetiin. Jos oletetaan, että modeemi muodostaa jatkuvan yhteyden ja lähettää IP-osoitteensa tavalla tai toisella. Tämän jälkeen tarkoitus olisi muodostaa ftp tai remote desktop tyyppinen yhteys GPRS-modeemiin IP-osoitteen avulla.

Tätä olen yrittänyt syöttämällä manuaalisesti IP-osoitteen, mutta yhteyden muodostaminen ei onnistu. GPRS-modeemilla pääsee kyllä surffaamaan, mutta IP-osoiteella yhteyttä siihen ei saa. Nyt on herännyt epäilys, että onko se edes mahdollista. Remote Administrator ohjelmalla voi itse määrätä käytetävän portin, mutta portilla 80:kään yhteys ei onnistu.

GSM-data sovellusta ei ole tullut mietittyä edes tarkemmin, kun GPRS on paljon nopeampi, mutta täytynee selvitellä sitäkin vaihtoehtoa.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kokeile niitä portteja ylälaidasta laidasta, en siis tiedä mikä on varma tilanne, periaatteessa ulkoapäin yhteydet on estetty julkisilla yhteysosoitteilla, koska tiedonsiirto on kallista.

Jaa tämä viestiketju