1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Yhden käden bisnesmalli

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Arzer, 6/3/11.

1. Arzer

Tykkäykset:
    0
    Olen yrittänyt totutella kosketusnäyttökapulan käyttöön parillakin Nokian N-sarjalaisella. Tällä hetkellä työpuhelimena on N97 mini, joka pääpiirteissään on ollut ihan toimiva. Valitettavasti en syystä tai toisesta kuitenkaan opi sujuvaa käyttöä yhdellä kädellä, mikä on itselle se normaali käyttötilanne. Yleensä oikea käsi on varattu johonkin muuhun käyttöön. Harvoin on aikaa istua paikalleen ja keskittyä kapulan näppäilyyn. Tavallisesti kävelen tai olen auton ratissa.

En tietysti ala kävellessäni tai ajaessani mitään runoja rustailemaan, mutta normaalit yhteystietojen selailut, soittoon vastailut, numerojen näppäilyt ja ok-tekstiviestien/hymiöiden lähetykset ovat koko ajan toistuvia tilanteita. Kosketusnäytöllisissä kapuloissa nuo rutiinijututkin on toteutettu niin hankalasti, että puhelimen käyttö vie huomion kaikelta muulta toiminnalta ja tulee näitä "päin seinää"-kävelytilanteita. Ei perinteisissä yhdenkäden malleissa tarvinnut luuria paljoa vilkuilla puhelimen peruskäyttötilanteissa.

Senpä takia olen siirtymässä takaisin perinteisellä näppäimistöllä varustettuun kapulaan. Mutta eipä tunnu enää löytyvän kovin montaa vaihtoehtoa. Ilmeisesti ainoastaan Blackberry on keskittynyt perinteisellä qwertyllä oleviin bisnespuhelimiin. Kollegoista valtaosa käyttääkin Blackberryä ja siitä näyttää tulevan firman vakiotyökalu. Itse haluaisin pysytellä Nokialaisessa.

Päivitettiinhän tuo perinteinen qwerty- E-sarjalainen E5-malliksi, mutta taso on tippunut esim E72:een verrattuna roimasti. Ei tuota voi enää missään mielessä pitää huippu-bisnesmallina.

Onkohan Nokialta tulossa lähiaikoina uutta mallia E72:sta korvaamaan ?

Ilmeisesti ainoastaan Nokialta ja Blackberryltä löytyy vakavasti otettavia bisnespuhelimia ? En ainakaan pikaisella katsannolla onnistunut löytämään kilpailevia malleja.

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363

Jaa tämä viestiketju