Xiaomi Huami Amazfit Bip

Kiinnostaako?

• Äänestäjiä yhteensä
    61

huuhaa

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
39
Puhelinmalli
Honor 8
Laitoinpa itsekin viimein ääkkös asian kuntoon, tosin toistaiseksi Tools & Amazfit sovellusta käyttäessä noita ei silti näy, koska sovellis muuttaa å,ä,ö muotoon a ja o. Amazfit sovelluksen kautta tullessa näkyy ok. Laitoin tuosta kyllä sovelluksen kehittäjille kehitysehdotusta, että voisi manuaalisesti edes tuon vaihtaa jos fontin asentanut yms.

Muutoin tämä tuntuu yhä ajavan hyvin asiansa. Tykkään lopulta tuosta aina päällä olevasta näytöstä yhdistettynä tähän akkukestoon enemmän, kuin Amoled näytöstä joka pääosin mustana (esim. Amazfit GTR). Harkintaan ehkä itselläni Stratos 3, tai todennäköisemmin joku myöhemmin tuleva malli.

Kiitos muuten noista kellotauluista, joitain kokilin muokata itsekin ja sain online editorissa toimimaan haluamalla tavalla, lisättyä asioita joita halusin, mutta paketoitua en saanut, herjasi jotain ettei kuvtiedostoa xxx.png ole. Johtuuko sitten siitä kun lisäsin juttuja editorin oikean laidan painikkeista, jotka lisäsivät koodiin myös imagecount osan aina... Täytyy tutkia jossainvaiheessa, toistaeseksi mennään köyhän miehen Garminilla, eli ympyrä teeman eräällä versiolla. :D

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
417
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
Itselle on riittänyt että ääkköset on aakkosia. Uusi menee jossain vaiheessa harkintaan,luultqvasti gts. Nykyinen kellotaulu syö akun 7-10 päivässä

Tim1

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
16
Tällä naamalla tällä hetkellä.
IMG_20190904_181242__01.jpg

Don MC

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
135
Puhelinmalli
Nokia 9
Miten sä saat ton syömään akun viikossa? Eihän siinä ole edes sekunteja. Vai onko? Vai käytätkö jatkuvaa sykemittausta ja/tai GPS:ää?
EDIT: Eikä tolla pitäis olla akunkestossa eroa tuohon ylempänä olevaan kellotauluun. Samat tiedot siinäkin.

Viimeksi muokattu:

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
417
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
- Kellolla on jo ikää eli akku ei ole enää uusi
- tuossa kellotaulussa on niin paljon "valkoista", että se syö akkua
- kellossa on jatkuva sykkeen seuraus päällä
- kaikki ilmoitukset tulevat kelloon eli käytännössä kaikki whatsapp ja gmail-viestit
- trackaan liikuntoja ehkä 5 tuntia viikossa. Kesällä oli lisäksi fillarointia, jossa gps seuranta päällä

Olen ihan tyytyväinen 7-10 päivän lataus väliin. Nyt reilu viikko mennyt ja 36% akkua jäljellä. Illalla oli pari tuntia liikuntaa eli ke..pe menee kello taas laturiin

Don MC

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
135
Puhelinmalli
Nokia 9
Valkoinen ei vie yhtään sen enempää kuin mustakaan. Se, joka näytössä vie akkua on kun joku asia näytöllä muuttuu. Esim. sekunnit vaihtuvat ruudulla.

Tässä on tää omani ja tosiaan hyvinkin sen 45 päivää kestää. Ellei enemmän. Mulla on toinen melkein samanlainen kellotaulu, jossa sekunnit yhtä pienenä kuin nuo muut pienet numerot ja se imasee akun parissa viikossa. GPS:ää ja sykettä en käytä.

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
417
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
Perhana, jos tohon saisi sykkeen akun tilalle ja bt ikonin tilalle jonkun akkuindikaation, ottaisin tuon ruudun heti käyttöön. Jopa selkeämpi kuin omani.
Onko tosta olemassa eri variaatioita? Mistä löytää?

Minulla siis jatkuva sykkeen seuraus ja tänään olin elixialla kaksi tuntia, jotka träckasin tarkkaan ja latasin puhelimeen. Nyt klo 21.15 akkua on jäljellä 30% ja 12.15 se oli 36%. 9 tunnissa akkua huvennut 6%.

Oletko varma että tuosta ettei valkoinen kuluta akkua enempää? Olin ymmärtänyt että asia olisi näin, mutten ala vannomaan.

Mutta suurempi ongelma. Olin tänään sisäpyöräilyssä ja koska sellaista tuntia sitten ämä kello ei tuo, valitsin juoksumaton. Jotenkin kello sekoilee kun ei tule askelmia. Ja sitten se näyttää sykkeet väärin. Olin sykkeessä 159 kun aloitimme sykkeen kohottamisen. Kohotuksen jälkeen kello näytti 139 ja tunnin jälkeen appi sanoi että maksimi oli 160 - tämä ei todellakaan pidä paikkaansa, oikea oli ehkä 165..175

Don MC

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
135
Puhelinmalli
Nokia 9
Perhana, jos tohon saisi sykkeen akun tilalle ja bt ikonin tilalle jonkun akkuindikaation, ottaisin tuon ruudun heti käyttöön. Jopa selkeämpi kuin omani.
Kas tässä. Tää on ihan oma tekele, joten väsäsin äkkiseltään variaation. Pura .bin-tiedosto zip-paketista ja asenna Mi Fit -applikaation kautta kelloon.
Kopioi .bin-tiedosto puhelimen kansioon: Android/Data/com.xiaomi.hm.health/Files/watch_skin_local/
Voit tehdä tuonne oman alikansion ja pudottaa tiedoston siihen. Avaa sitten Mi Fit ja asenna Local Watch Face sitä kautta.

EDIT: Bluetooth näkyy sinisenä kaksoispisteenä tuntien ja minuuttien välissä.

EDIT2: Onko sykemittaus välttämätön koko ajan? Se ainakin vie pirusti akkua. Mulla on sykemittaus Mi Fit -appin kelloasetuksissa poissa päältä, mutta se mittaa kyllä silti sykettä kun laittaa jonkun aktiviteetin päälle. Eli jokapäiväisessä käytössä ei sykettä mitata, mutta kun laittaa puhelimesta jonkun liikunta-aktiviteetin päälle, niin mittaus menee päälle.

1540365466555_animated.gif

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
3
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S9+

Minulla siis jatkuva sykkeen seuraus ja tänään olin elixialla kaksi tuntia, jotka träckasin tarkkaan ja latasin puhelimeen. Nyt klo 21.15 akkua on jäljellä 30% ja 12.15 se oli 36%. 9 tunnissa akkua huvennut 6%.

Oletko varma että tuosta ettei valkoinen kuluta akkua enempää? Olin ymmärtänyt että asia olisi näin, mutten ala vannomaan.

Mutta suurempi ongelma. Olin tänään sisäpyöräilyssä ja koska sellaista tuntia sitten ämä kello ei tuo, valitsin juoksumaton. Jotenkin kello sekoilee kun ei tule askelmia. Ja sitten se näyttää sykkeet väärin. Olin sykkeessä 159 kun aloitimme sykkeen kohottamisen. Kohotuksen jälkeen kello näytti 139 ja tunnin jälkeen appi sanoi että maksimi oli 160 - tämä ei todellakaan pidä paikkaansa, oikea oli ehkä 165..175
Ei tämä urheilukellona kovin kummoinen ole. Matkan ja askeleet mittaa ihan ok, mutta syke ei kyllä ole lähelläkään oikeaa, ainakaan urheillessa. Itse en saanut nousemaan yli 130 millään. Levossakin liian matalia lukuja.
Vaihdoin Polar Igniteen, tämä on hyvä.

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
417
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
Kas tässä. Tää on ihan oma tekele, joten väsäsin äkkiseltään variaation. Pura .bin-tiedosto zip-paketista ja asenna Mi Fit -applikaation kautta kelloon.
Kopioi .bin-tiedosto puhelimen kansioon: Android/Data/com.xiaomi.hm.health/Files/watch_skin_local/
Voit tehdä tuonne oman alikansion ja pudottaa tiedoston siihen. Avaa sitten Mi Fit ja asenna Local Watch Face sitä kautta.

EDIT: Bluetooth näkyy sinisenä kaksoispisteenä tuntien ja minuuttien välissä.

EDIT2: Onko sykemittaus välttämätön koko ajan? Se ainakin vie pirusti akkua. Mulla on sykemittaus Mi Fit -appin kelloasetuksissa poissa päältä, mutta se mittaa kyllä silti sykettä kun laittaa jonkun aktiviteetin päälle. Eli jokapäiväisessä käytössä ei sykettä mitata, mutta kun laittaa puhelimesta jonkun liikunta-aktiviteetin päälle, niin mittaus menee päälle.

Katso liite 93759
Iso kiitos. Täytyy asentaa illalla ajan kanssa.
Syke siksi, että haluan vaan seurata sitä. Kun akku kestää yli viikon ja kotoa löytyy laturi yöpöydältä ja työpisteestä, ei akku ole ongelma.
Kellon isoin ongelma on se, että se on jo aika vanha ja uutta rautaa on tullut markkinoille jo monta. Luultavasti päivitän GTS:ää kunhan tulee kv malli saataville. Ehkä joulahjaksi tai keväällä synttärilahjaksi tai sitten vaan palkitsen itseni jossain välissä onnistuneesta laihiksesta

Don MC

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
135
Puhelinmalli
Nokia 9
Iso kiitos. Täytyy asentaa illalla ajan kanssa.
Eipä kestä. Ei siihen asennukseen paljoa aikaa mene. Tiedosto sinne kansioon, Mi Fit -appi auki ja kellotaulun asennus.

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
417
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
Tiedän. Töissä vaan kiirettä niin paljon että ehtii viestejä lukemaan 😂

Ranteeseen meni että heilahti. Iso kiitos vielä
IMG_20190911_134854.jpg

Viimeksi muokattu:

Tim1

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
16
Miten tuo naaman asennus toimii mi fit appilla? Ite oon tehny sillä amazfit notifyllä, kun en oo muuten osannu.☹

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
417
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
Miten tuo naaman asennus toimii mi fit appilla? Ite oon tehny sillä amazfit notifyllä, kun en oo muuten osannu.☹
Don MC:n ohjeen mukaan...
"Kopioi .bin-tiedosto puhelimen kansioon: Android/Data/com.xiaomi.hm.health/Files/watch_skin_local/
Voit tehdä tuonne oman alikansion ja pudottaa tiedoston siihen. Avaa sitten Mi Fit ja asenna Local Watch Face sitä kautta."

Se on se viimeinen naama (ainakin itsellä, mutta tiedä sitten johtuuko järjestys nimeämisestä) ja se tyhjä naama. Luultavasti ekalla kerralla ei osaa näyttää sitä oikein.

Don MC

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
135
Puhelinmalli
Nokia 9
Kellotaulun .bin-tiedoston pitää lisäksi olla oikeanlainen. Kaikki eivät näy Mi Fit -apissa.
Ks. kohta 2. "Hex Editor" seuraavassa linkissä:

nowaypablo

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Reaktiopisteet
294
Puhelinmalli
Oneplus 6t
IMG_20190912_094038__01.jpg

Tästä oon tykännyt, kaikki itselle oleellinen selvästi esitettynä.

Top Bottom