1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

X450 tekstiviestiongelma

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja Hircy, 3/11/04.

1. Hircy

Tykkäykset:
    0
    Onko kukaan törmännyt seuraavanlaiseen ongelmaan:

Aina joskus kun minulle lähetetään tekstiviesti, niin puhelin näyttääkin saman lähettäjän joskus aikaisemmin lähettämän viestin. Tällöin juuri vastaanotettu (uusi) viesti ilmeisesti katoaa bittitaivaaseen.

Tuntuu tapahtuvan varsinkin kun vastaanotetaan yli 160-merkkisiä viestejä (ts. usean viestin kokoisia multiviestejä). Samoin esiintyvä vanha viesti on usein jo kertaalleen poistettu tekstiviestimuistista.

Oireiden perusteella veikkaisin jonkinlaista muistinhallintaongelmaa, jossa vanhaa viestiä ei itse asiassa poistetakaan muistista, vaan jos samaan muistipaikkaan on tulossa uusi viesti samalta lähettäjältä, puhelin sekoaakin ja näyttää muistipaikassa alunperin piilleen viestin. Kuulostaako uskottavalta?

/ Hircy of HellSinCity

2. halojaa

Tykkäykset:
    0
    En ole tuollaista ongelmaa huomannut omassa puhelimessani.

Omien kokemuksieni mukaan saapuvat viestit tallennetaan ensin sim -kortille. Kun sim -kortin muisti on täynnä, puhelin ilmoittaa siitä ja tallentaa seuraavaksi saapuvat viestit automaattisesti puhelimen omaan muistiin.

Eräs asia joka ihmetytti minua oli se tekstiviestien "muistutus" toiminto, eli puhelin ilmoittaa säännöllisin väliajoin lukemattomasta tekstiviestistä. (En lukenut ohjekirjaa kovin tarkasti). Asia ilmeni kun ajoin autoa ja sain tekstiviestin, puhelin oli taskunpohjalla enkä viitsinyt kaivaa sitä sieltä. Hetken päästä viestin merkkiääni kuului uudelleen, sitten vielä kolmannen kerran. Luulin siis saaneeni kolme viestiä, mutta puhelimessa ei ollut kuin yksi saapunut viesti. Ohjekirjasta löysin kohdan viestien muistutusominaisuudesta.

3. BlueBubble

Tykkäykset:
    0
    Kikkoja saada viestit näkyviin?

En muista mikä on mun puhelimen numero, mutta mulla on juuri samanlaisia ongelmia. Puhelimen tekstiviestimuisti on täyttynyt viesteistä, jotka ovat jossain puhelimen uumenissa, mutta joita en ole ikinä päässyt lukemaan enkä siis poistamaankaan.
    Siis jos en pääse lukemaan viestiä heti, eli jos akku loppuu viestin tullessa tai jos viestimuisti on täynnä, puhelin ei enää näytä tuota viestiä, ei missään listassa. Sen sijaan viesti vie tilaa tekstiviestimuistista, vaikka muistin tila -näytössä näkyy että vapaata tilaa muka on.
    Mulla ongelmat alkoivat varsinkin kun muistin tila läheni loppuaan (en viitsinyt poistaa osaa rakkaista viesteistä!), ja sain tekstiviestejä, jotka tallentuivat puhelimeen tilaa viemään, mutta joita en ole ikinä voinut poistaa kun en ole niitä nähnytkään. Mulla on siis ainakin 25 lukematonta viestiä puhelimessa viemässä tilaa. Neuvoisin siis, että pidä huolta että muistissa on tarpeeksi tilaa vähintään parille tekstiviestille.

Joskus kun puhelimen sulkee/ottaa akun irti, se taas käynnistettäessä innostuu näyttämään jonkun ikivanhan viestin, jota en ole ennen päässyt lukemaan, mutta jonka voin sentään sitten poistaa. Vielä mulle ei ole täysin selvinnyt miten tämä mekanismi toimii, olisko jollakin tähän parempia kikkoja, esim. pitääkö puhelinta pitää suljettuna kuinka kauan?

Jaa tämä viestiketju