1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

wm6 näppäimistö suomenkieliseksi?

Keskustelu osiossa 'Windows Phone', aloittaja powerc, 13/5/08.

1. powerc

Tykkäykset:
    0
    Hei. Olen nyt hetken aikaa räpeltänyt uutta Samsungin i780 ja wm6 on nyt ensimmäistä kertaa käytössä. Ongelmana on kuitenkin se, että puhelin kysyi heti alussa millä kielellä haluan wm6 toimivan ja ilmeisesti tätä ei voi enää vaihtaa? Mielelläni kyllä pitäisin tämän englanninkielisenä mutta näköjään näppäimistö ei tunnista ä/ö -painikkeita nyt ollenkaan. Eli onko tästä nyt jotenkin mahdollista vaihtaa tuo kieli tai sitten näppäimistö suomenkieliseksi (en nyt tarkoita onscreen ratkaisuja)?

2. -Mage-

-Mage-

Tykkäykset:
    0
    Jos et muuta keksi niin ainakin palauttamalla tehdasasetukset pitäisi onnistua, tosin menetät kaiken mitä on puhelimen muistissa. Jos wm6 on tässä puhelimessa ns. tehdas os.
    Jos taas päivitetty itse niin en osaa sanoa.
    (olin väärässä...)

3. powerc

Tykkäykset:
    0
    Joo kyllä tämä wm6 tulee ihan puhelimen mukana. Eipä sittenkään vaihtunut näppäimistö suomeksi religional settingseistä ja tehdasasetusten palautus kyllä poistaa kaiken, mutta jättää silti kielen englanniksi. :/

4. powerc

Tykkäykset:
    0
    Ilmeisesti tähän malliin ei ole enää mahdollista saada ä/ö-näppäimiä toimimaan. Se ei onnistu asetuksia muuttamalla eikä puhelinta pääse enää vaihtamaan suomenkielelle mitenkään. Uutta Suomenkielistä rommiakaan ei saa mistään. Älkää siis valitko englantia uuden puhelimen saadessanne jos haluatte käyttää ääkkösiä. Kaksikielisyys on mahdoton yhdistelmä i780 kanssa ilman onscreen-näppäimistöjä.

Paska puhelin.

5. kumikaksonen

Tykkäykset:
    1
    Ei välttämättä mitään aavistusta ongelman lähteestä, mutta kuitenkin. Löytyykö luurin Windows-kansiosta sym.(joku numerosarja).txt niminen tiedosto? Jos löytyy niin epäilisin että sitä muokkaamalla voisi saada ääkköset taas toimimaan. Tuosta ainakin itse lähtisin asiaa selvittämään.

6. brownie

brownie

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 520
    Kokeiles tota "P_Nordic_keypad_mapping.cab", joka löytynee liitteenä.

7. R-Pelle

Tykkäykset:
    0
    Vanhemmissa malleissahan tuo meni muuttamalla näppislayout norjaksi registryyn.

8. juggeli

Tykkäykset:
    0
    Nuo napit saakin kätevästi mapattua AE Keyboard Mapper ohjelmalla ihan miksi vain haluaa. Liitteenä oleva .AEK tiedosto tulee laittaa \Program Files\AEKMap\ kansioon ja asetuksita ylimpään lokeroon Finnish ja seuraavaan Default layout. Näin ainakin itse sain tomimaan äät, ööt ja ååt ihan oikealla tavalla.

Liitetyt tiedostot:

9. powerc

Tykkäykset:
    0
    Hei, kiitos avusta! Ä ja Ö nappeja en saanut sym...txt teidostosta toimimaan, mutta sieltä kyllä sai muutettua kirjaimien järjestyksiä mieleisekseen. AE Keyboard mapperilla sain napit toimimaan. Näyttää olevan muilla foorumeilla sama ongelma kyseisen puhelimen kanssa. Hyvä että tähänkin löytyy apu.

10. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    OK, siis millä näppäinyhdistelmällä ääkköset saa pelaamaan?

Jaa tämä viestiketju