1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

WM & näytön koko

Keskustelu osiossa 'Windows Phone', aloittaja Karwin, 8/9/08.

1. Karwin

Karwin

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 2
    WM-ohjelmat on räätälöity 240*320 -ruudulle. 240*240 -näytön omistajana olen huomannut kuinka osa "kolmannen osapuolen" tekemistä ohjelmista toimii, osa ei (kun ohjelman alareuna jää pois). Kiinnostaisi tietää, miten onnistuneesti ohjelmat pyörivät muunlaisilla näytöillä:
    480*640?
    240*400?
    480*800?
    320*240?

2. Entropy

Tykkäykset:
    2
    Itse oon reilu pari vuotta pyöritellyt eri resoluution WM-vehkeitä ja mun kokemuksen mukaan tämä on täysin ohjelmakohtainen juttu. Hyvät ohjelmat on skaalautuvia ja toimivat kaikilla resoluutioilla hienosti ja hanskaavat vielä näytön kääntämisen. Sitten on ohjelmia joista on erikseen tarjolla wvga-, vga- ja qvga-versiot. Pohjasakkana on vain tietyllä resoluutiolla toimivat ohjelmat, joissa ei edes kerrota mikä ko. resoluutio on..

Olen jo oppinut uusien ohjelmien kohdalla tarkistamaan mahdolliset resoluutio- ja näyttö-yhteensopivuudet. Viime kädessä homma selviää testaamalla ja siinä kohtaa olen kiitollinen jos ohjelmasta on olemassa trial-versio!

Jaa tämä viestiketju