1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

WM 6.5 Wifi-ongelmia, apua?

Keskustelu osiossa 'Windows Phone', aloittaja Jarmake, 9/5/11.

1. Jarmake

Tykkäykset:
    0
    Heipä hei kaikille..

Ostin tuossa viikko sitten Samsungin Omnia II i8000-luurin, jossa on windows mobile 6.5 sisässä. Puhelin toimii noin yleensäottaen kuten pitääkin ja vielä paremmin jos pistää spb mobile shellin normaalin ui:n päälle pyörimään. Yksi ongelma minulla kuitenkin on ja se on WLAN. Puhelin löytää wlan-verkot helposti ja nopeasti, saan yhdistettyäkin esim. omaan verkkooni helposti ja vaivattomasti, mutta sittenpä ne ongelmat alkavatkin: Opera tai IE ei kertakaikkiaan suostu menemään .com päätteisille sivuille. Ei, vaikka mitä yrittäisi. Myöskään marketplace, windows live/messenger eivät toimi lainkaan. Tulee vaan ilmoitusta ettei saa yhteyttä palvelimiin ja pitää tarkistaa, että on varmasti verkossa ja asetukset kunnossa. Opera ja IE menevät kyllä hitaasti ja epävarmasti .fi ja .net päätteisille sivuille, mutta sekin on tosiaan aika epävarmaa, välillä toimii, välillä ei.

Kokeilin saunalahden internet-asetuksilla mennä (3g-verkossa) ja kaikki toimi niinkuin pitääkin, marketplace toimii ihan heittämällä ja selaimetkin löytävät sivut niinkuin kuuluukin.

Olen kahlannut läpi kaikki mahdolliset asetukset jotka olen vaan löytänyt tuosta samsungista ja eilen illalla epätoivoissani kokeilin jopa langattoman reitittimen resetointia ja yhteyden suojaamatta jättämistä (normaalisti on wpa2 psk aes-suojaus), mutta mitään eroa ei tullut mihinkään suuntaan.

Yritin googlailla monta päivää samankaltaisia ongelmatapauksia, mutta eipä niitä näyttänyt juuri olevan, saati sitten ratkaisua ongelmaani.

Olisin kyllä todella kiitollinen, jos joku expertti osaisi tässä asiassa minua auttaa. Ei kovin hyvin alkanut tämä winmo-kokeilu mulla, vaan jouduin ottamaan vanhan nokian 5800-kapulan käyttöön jotta voin langattomassa netissä iltaisin surffailla sängystä käsin.

Terveisin
    Jari Mäkeläinen

Jaa tämä viestiketju