1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

WM 6.5 päivitys TyTniin pähkinänkuoressa?

Keskustelu osiossa 'HTC', aloittaja Oiva Vasara, 27/10/09.

1. Oiva Vasara

Tykkäykset:
    1
    Eli voisiko joku lyhyesti selostaa pääpiirteittäin kyseisen päivityksen sekä vastata muutamaan kysymykseen?

Mikä on HardSPL ja mikä tuon asentamisen tarkoitus on? Suojaa jos asennus menee jollain tavalla pieleen mutta miten tuon avulla saa palautettua wanhan version takaisin?
    Olen tuolta XDA:n puolelta tutkinut sopivaa versiota jota koettaa mutta onko jollain kokemuksia mikä olisi toimivin ratkaisu?
    Olen ennestään tehnyt WM 5.0 -> 6.0 päivityksen mutta tässä on ilmeisesti jotain eroa kun käytetään "epävirallisia" versioita.

2. fmatic

fmatic

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Jos lontoo taittuu niin SPL ja HardSPL on selitetty varsin kattavasti täällä
    Lyhyesti: HardSPL on muokattu versio alkuperäisestä valmistajan SPL:stä, joka mahdollistaa ns. cooked ROM:n asentamisen eli jos haluaa asentaa kokatun ROM:n tulee HardSPL olla
    asennettuna. Poisto tapahtuu yksinkertaisesti siten että asentaa alkuperäisen SPL:n.

Omien kokeilujen pohjalta varsin näppäräksi on osoittautunut LiteROM. Muitakin laadukkaita varmasti löytyy, mutta tämän keveys on vakuuttanut. Omassa TyTiNässä on vanha v14, joka on ollut riittävä käyttööni.

Asennus ei ole turhan haastava kunhan sen tekee huolellisesti. Lyhyt opastus -> WinMo-Tunkissa

3. Oiva Vasara

Tykkäykset:
    1
    Olen valinnut tuolta nyt Lite V28 ja ladannut koneelle sen ja hardSPL:n
    Mutta en saa TyTnia käynnistymään bootloader tilaan. Ohjeissa käsketään painamaan power-ok sekä reset nappulaa pohjassa mutta ei toimi?
    Eli millä nyt tuon bootloader tilan saa aukeamaan?

*EDIT* No nyt onnistui bootloader tila mutta nyt taas tuo hardSPL:N asennuksessa ohjelma ei löydä puhelinta, tai tarkemmin ottaen activesync ei saa yhteyttä puhelimeen. Ohjeita?

4. fmatic

fmatic

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Hmmm et ilmeisesti lukenut linkkaamiani ohjeita kovin tarkkaan? Eli Activesync:ä et tarvitse olleenkaan vaan se olisi suotavaa pysäyttää kokonaan.

Tässä tiivistettynä ohjeistus. Kokeiles onnistuuko näillä?
    Oletan että käytössäsi on XP joten näin se tapahtuu:

1. XP:ssä "ammu" ActiveSync alas eli CTRL-ALT-DEL ja lopeta prosessit: wcescomm.exe ja rapimgr.exe
    2. TyTN Bootloader-tilaan
    3. Kytke nyt puhelin USB-piuhalla tietokoneeseen kiinni, jolloin bootloader-tilassa näkyvä serial teksti vaihtuu USB.
    4. Käynnistä HardSPL-asennus RUUWrapper.exe:stä

Vastaavalla metodilla myös Lite V28 asentuu ongelmitta

5. fyndi

Tykkäykset:
    0
    Ihan noobina kyselen, mutta riittääkö TyTn (Hermeksen) prosessorissa vääntöä näiden epävirallisten ROMien ajoon? Mistä saa sitten "tehdas ROMin" eli WM 6 takaisin, jos tulee mokailtua?

Lähinnä autokäytössä olen tuskastunut tähän TyTn ja WM6 yhdistelmään ja haluaisin helpompaa käytettävyyttä ajon aikaiseen soittamiseen.

6. hautale

Tykkäykset:
    0
    Mun kokemuksen mukaan nää epäviralliset toimii huomattavasti jouheemmin kuin alkuperäiset vaikka on herkkujakin enempi, ja htc:n sivuilta uusin alkuperäinen rom.

7. fyndi

Tykkäykset:
    0
    Hmm. Mun mielestäni sieltä sivuilta ei edes löydy enää TyTn mallia, ainoastaan TyTn II löytyy. Vai enkö vaan löydä sitä sivuilta??

http://www.htc.com/europe/eclub/login.aspx täältä olen yrittänyt etsiskellä tuotetukea ja ainakin mun mielestäni TyTn on poissa sieltä. Löysin kuitenkin muualta tiedoston HTC_TyTN_WWE_3.54.255.3_6275_1.48.00.10_108.exe joka lienee viimeisin virallinen WM6 ROM HTC:n osalta TyTn malille?

Jaa tämä viestiketju