1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Wlan+PCsuite+Läppäri

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja eralumi, 14/10/06.

1. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Onko mahdollista kytkeytyä nettiin yhdistelmällä Wlan/PCsuite/läppäri/Nokia N93?

Naapurilla on avoin Wlan. Mun kännyssä wlan-yhteys (N93). Mun läppärissä ei ole wlan-korttia. Kun PCsuitella yhdistää läppärin nettiin kännykällä niin en löytänyt mistään valikkoa, jossa voisi määritellä yhteydeksi wlanin. Kokeilin yhdistää kännykän wlaniin, ja sen jälkeen kytkin sen koneeseen ja PCsuiten kautta nettiin, mutta siltikään ei yhdistä sitä wlanin kautta...

Onko mahdollista vai ei? Teenkö jotain väärin?

2. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    On mahdollista, mutta ei tietääkseni ole olemassa kolmannnen osapuolen softaa (puhelimeen), mikä tuon tekisi mahdolliseksi. Täysin mahdollista tuollaisen softan tekeminen olisi kyllä ihan julkisillla S60-rajapinnoillakin.
    "Poliittisista syistä" Nokia ei sitä itse tee, koska se ei tuo lisäarvoa itse kännykälle vaan hyödyttäisi pelkästään PC-valmistajia (ja vain niidenkin vanhoja malleja ilman WLAN:a), ja Microsoftia. Lisäksi WLAN:n saa nykyisin hyvin edullisesti USB-palikkana kaupasta n. 20-30 euron hintaan.

3. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Näin mä vähän epäilinkin... Tavoite olisikin ollut se, että olisin voinut makuuhuoneessa käyttää omaa ADSL-boxia netissä surffailuun, olohuoneessa sitten känykkää hyväksikäyttäen naapurin wlania... Ilmeisesti se paras ratkasu on hommata oma wlan läppärille ja kännylle ja suojata se...

Jaa tämä viestiketju