1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Windows Phone - inapp purchaset ja reklamointi

Keskustelu osiossa 'Sovellukset', aloittaja zuntio, 18/12/14.

  1. zuntio

    Liittynyt:
    3/1/07
    Viestit:
    4
    Tykkäykset:
    0
    Nythän kävi näin, että ystäväiseni lähestyi minua seuraavanlaisella ongelmalla: tyttärensä oli ollut mummolla hoidossa ja mummo oli ruoanlaiton ajaksi antanut lapsenlapsensa pelata Lumiallaan. Nokkelimmat arvaakin jo varmaan tässä vaiheessa, että kovin halvaksi tuo päätös ei tullut.

    Mummo luuli olevansa ihan selvillä vesillä asiasta, kun minkäänlaisia luottokorttitietoja hän ei ollut puhelimeensa syöttänyt. Lumiassa on kuitenkin ominaisuus, joka sallii sovelluskaupan maksujen veloitettavan puhelinlaskulla. Kukkaroa ei oltu suojattu PIN-koodilla, joten "kiva timanttipeli" napsautti puhelinlaskulle n. 500 euron edestä palvelumaksuja.

    Teleoperaattori toimii tässä tapauksessa ns. perintätoimistona, joten sieltä on turha lähteä ruinaamaan kohtuullistamista. Onko kellään kokemusta Microsoftille reklamoimisesta näissä asioissa? Mihin kannattaa vedota, jotta tätä täysin turhaa kuluerää saisi kompensoitua mahdollisimman paljon (miel. 90-100%)? On meinaan eläkeläiselle vähän turhan iso kuluerä vieläpä näin joulun alla ja lapsen vanhemmatkaan eivät olisi tätä kovin mielellään maksamassa.
     
  2. telliv Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/9/07
    Viestit:
    310
    Tykkäykset:
    40
    Muksulle koivuniemen herraa koko rahan edestä :D? No ei vaiskaan.

     
  3. TaioJ

    TaioJ

    Liittynyt:
    7/6/12
    Viestit:
    287
    Tykkäykset:
    20
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3+
    Tuo ominaisuus ei ole Lumian vaan palveluntarjoajan tarjoama mahdollisuus. Kauppa kannattaa aina suojata pin-koodilla maksoi sovellukset millä tavalla tahansa. Apple on tainnut näitä korvata mutta microsoftista ei ole kokemusta.
     
  4. zuntio

    Liittynyt:
    3/1/07
    Viestit:
    4
    Tykkäykset:
    0
    Mjuu. PIN-koodi on nyt laitettu kaikkiin perheen luureihin ja oon kovistellut, että jatkossa sit nohevana selvittämään mahdollisuudet homman toistumiseen esmes uuden laitteen kohdalla.

    Vaan tilanneppa on se, että operaattori sanoo "Ei ole meidän ongelma". Luonnollisesti, hehän toimivat välissä vain ns. perintäyhtiönä.

    Microsoftin kanta on se, että operaattori vastaa huojennuksista näissä tapauksissa. Ei siis heidän ongelmansa

    Pelifirma (outfit7) taas sanoo, että Microsoftin hommia.

    Vieläköhän tätä kannattaa pallotella vai suosiolla maksaa?
     
  5. erh4be

    erh4be Superjäsen

    Liittynyt:
    3/1/12
    Viestit:
    8036
    Tykkäykset:
    2717
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Tämä skenaario on aina yhtä hauska, kun jokainen osapuoli pesee kätensä jutusta ulos ja lykkää ongelman toiselle.
     
  6. telliv Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/9/07
    Viestit:
    310
    Tykkäykset:
    40
    Ei tuossa nyt mitään ihmeellistä ole. Microsoft tarjoaa työkalut, operaattori veloittaa (ja ottaa omansa) ja pelintekijä tilittää.
     
  7. Wanha

    Wanha Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    9/9/10
    Viestit:
    1367
    Tykkäykset:
    329
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520 white
    Miksi ihmiset ylipäänsä antavat puhelintaan kenenkään muun käyttöön? En minä hammasharjaanikaan jaa kenenkään kanssa ja puhelin on mielestäni vielä henkilökohtaisempi asia. Oli kyse hätäkeskukseen soitosta tai mistä tahansa, niin minä en puhelintani muille anna.
     
  8. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Yksi mahdollisuus on ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Heillä on kokemusta ja kontakteja erilaisten riitatilanteiden sovittelemiseen.

    Applen sovelluskaupassa Apple käsittääkseni hoitaa maksujen keräämisen ja tilittämisen, joten siinä mielessä asia on selvä. Microsoftin sovelluskaupan osalta en osaa sanoa miten rahat tarkalleen ottaen kerätään ja tilitetään tai millainen sopimussuhde kehittäjillä on Microsoftin kanssa. Kuluttajaneuvojan mukaan ottaminen voi lisätä eri osapuolien selvittämisintoa asiassa.
     

Jaa tämä viestiketju