Windows 7 vs Windows 10

TSIGA

Veteraanijäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1017
Puhelinmalli
OnePlus 5T
Windows 7 vs Windows 10, hyvät ja huonot erot? Netistä katselin mutta mieluiten selkosuomella :D

AlpinaD10

Goldmember
Palaute - 100%
16   0   0
Reaktiopisteet
1906
Puhelinmalli
S9+
Itse suosin aina uusimpaa. Ei seiskassa mitään vikaa ole, mutta kyllä kymppi omasta mielestä rullaa paljon vakaammin.
Komppaan.
Tosin ristiriitaisia kokemuksia tuon yhteensopivuuden kanssa.
1. Päivitin entisen Fujitsun seiskasta kymppiin niin käynnistäessä herjaa Lifebook application managerin yhteensopivuudesta.<-Ei vaikuta ajoon :)
Myös jotain ongelmia vanhan Huawei mokkulan asennuksessa oli, kun se ei virallisesti ollut tuettu win 10:lle.
2. Uusi Acer tehtaalta W10 sisällä. <-Ei minkäänlaisia ongelmia käyttiksen kanssa.

cinse

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
31   0   0
Reaktiopisteet
4918
Puhelinmalli
onhan noita
Mä vedän läppäreihin ensimäisenä tehdaswindowsin ilman noita valmistajien haittaohjelmia. Ikinä en oo niitä käyttänyt ja yleensä koneita korjatessa on huomannut että joku sellanen siellä lagii ja aiheuttaa hallaa. Suosittelen mullekkin niistä eroon hankkiutumista.

veppis

Supermoderaattori
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
464
Mä vedän läppäreihin ensimäisenä tehdaswindowsin ilman noita valmistajien haittaohjelmia. Ikinä en oo niitä käyttänyt ja yleensä koneita korjatessa on huomannut että joku sellanen siellä lagii ja aiheuttaa hallaa. Suosittelen mullekkin niistä eroon hankkiutumista.
Tuo onkin fiksu toimintatapa jos tietokone on mahdollisimman geneerinen ilman erikoisempia lisälaitteita. Muuten voi tulla äitiä ikävä kun yrittää metsästellä sopivia ajureita ja apuohjelmia.

Päivitin omaan läppäriin Windows 10:n, mutta jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt pysyä Windows 7:ssa. Sain jotenkuten kaikki lisälaitteet toimimaan, mutta osaan jouduin "lainaamaan" toisen valmistajan omalle konemallilleen teettämää ajuria. Yhteensopivuusongelmia ilmenee aina välillä ja johtuvat juuri noista heikkotasoisista yleisajureista ja softien vähäisestä testauksesta Windows 10:n kanssa. Mitään ylitsepääsemätöntä ei ole vastaan tullut ja perussurffauksessa toimii ihan mallikkaasti.

Uuteen koneeseen ottaisin Windows 10:n, koska jossain vaiheessa siirtyminen uudempiin Windows -versioihin alkaa myös laite- ja sovelluskehittäjien toimesta.

Luolis

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
58
Puhelinmalli
Lumia 640
Asennatko koko Windowsin uusiksi levyiltä, vai poistatko kaikki ylimääräiset ohjelmat?

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
27   0   0
Reaktiopisteet
9205
Puhelinmalli
OP6
Asennatko koko Windowsin uusiksi levyiltä, vai poistatko kaikki ylimääräiset ohjelmat?
Eiköhän se asenna puhtaan winukan. Kuvittelisin. Niin ite aina tehnyt, käynnistyminen nopeutuu huomattavasti. Toki ssd:n kera nyt ei hirveitä eroja ole.

Asuksen koneisiin on ainakin hyvin tarjolla niiden sivuilla nuota valmistajan ohjelmia, eli sieltä sitten saanut jos tarvetta jollekin yksittäiselle ollut. Eipä oo kyllä ollu ikinä..

mitsuri

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
48
Päivitin seiskan päälle mutta samantien tein puhtaan asennuksen, niinkuin varmuden vuoksi. Seiskan päälle päivitys sujui niinkuin pitikin, eli välillä täytyy ihmetellä niitä mega traumaattisia päivitys tarinoita "päivitys sekoitti järjestelmän, vuosien saatossa otettu kuvat hävinneet ikuisiksi ajoiksi jne.".
Seiskaan verrattuna käyttömukavuudessa ei suurta eroa. Tosin itse koen kymppin selkeämmäksi käyttää muttei ole mikään ratkaiseva tekijä. SSD levyllä en havainnut käynnistys nopeudessa eroja.
Itse koneeseen ei ole kytketty mitään tulostimia tai sen semmoista, joten ongelmia laitteiden ajureissa en osaa sanoa.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
6
Puhelinmalli
iPhone 7
Pidän edelleen seiskasta enemmän vaikka nykyisessä koneessa mitä pääasiallisesti käytän onkin kymppi.

Top Bottom