Wifin poistaminen kokonaan käytöstä Android puhelimessa

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja AGONYSPIRIT, 9/1/18.

1. AGONYSPIRIT Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Tiedän että tuo on mahdollista muokkaamalla puhelimen "Terminalia" eli tiettyä tekstitiedostoa mutta eipä itseltä tuollainen onnistu.
    Onkohan mitään helpompaa keinoa olemassa amatöörille?

Syy miksi on saatava pois, tarvitsen puhelimen ominaisuuksia kun teen töitä mutta netti on saatava puhelimesta kokonaan pois. Älkää kysykö miksi.

Jos ei onnaa niin pitää ettiä täältä Salon seudulta joku ketä osais tuon tehdä.

Kiitos etukäteen vastauksista.

2. apek

apek VIP

0   0   0

Tykkäykset:
    2516
    Puhelinmalli:
    Nokia 8 Sirocco
    Saathan sinä sen wifin pois kun laitat vain asetuksista pois päältä? Vai meinaatko että pitäisi saada niin, ettei sitä ole mahdollista laittaa enää takaisin päälle?

Ja jos et nettiä ollenkaan halua puhelimeen, niin sitten otat myös mobiilidatan pois päältä asetuksista.

3. zSx

zSx Tavallinen pulliainen

Palaute - 100%
    5   0   0

Tykkäykset:
    1638
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3T
    Laita mobiilidatalle väärä APN ja Wifille väärä salasana, ei taatusti netti toimi.

4. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 Supermoderaattori

Palaute - 100%
    60   0   0

Tykkäykset:
    10817
    Puhelinmalli:
    Vaihtelee
    Eikös sen luurin voi laittaa lentokonetilaan siksi aikaa, jolloin ei puhelimen "radiot" ole päällä

5. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    1277
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Wifi pois valikoista, sekä sijainnin asetuksista. Silloin ei wifin pitäisi mennä päälle.

6. AGONYSPIRIT Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Joo tarkoitus on nimenomaan että nettiin ei pääsisi lainkaan. Kyse on internetriippuvuudesta, sanotaan suoraan. Ja se on häirinny työntekoani pahasti.
    Olen koittanut näitä Distraction Blocker applikaatioita mutta ne pystyy aina helposti poistamaan. Joten ainut vaihtoehto on saada vielä Wifi pois.
    Siksi kyselen. Puhelinliittymäni Datasiirron olen jo kytkenyt kokonaan pois palveluntarjoajan sivulta.
    Mutta vielä kun saisi wifin pois kokonaan.

"Laita mobiilidatalle väärä APN ja Wifille väärä salasana, ei taatusti netti toimi."
    mitä mahdat tarkemmin tarkoittaa? Tosiaan kuten mainitsin niin mobiilidata ei ole enää ongelma. Ainoataan Wifi.

Viimeksi muokattu: 9/1/18
  7. AGONYSPIRIT Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Hiljaseks näytti vetävän..

8. kowardi

kowardi Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    123   0   0

Tykkäykset:
    4253
    Puhelinmalli:
    lippulaiva
    Entäs dataton puheliittymä ja joku perus new edition 3310? Jos ei muista yhtään wifiä niin ei tuolla kovin mielellään surffaile :)

9. AGONYSPIRIT Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Kuten sanoin yllä niin ongelmana ei ole datansiirto. Sen saa palveluntarjoajalta kytkettyä pois päältä kuten olin tehnyt. Ja datattomia liittymiä ei itseasiassa enää ole. Olen selvittänyt asian :)
    Ja mulla on myös käytössä vanha nokia. Mutta kuten mainitsin niin tarvitsen tiettyjä ominaisuuksia ja sovelluksia joita mulla löytyy älypuhelimesta.
    Joten ainut ongelma on saada vain wifi kokonaan pois. Myöskään wifittömiä älypuhelimia ei tietääkseni myydä.

10. zSx

Palaute - 100%
    5   0   0

Tykkäykset:
    1638
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3T
    Tarkoitin tuolla sitä että laittaisit tahallaan Wifiin joko laitteen tai reitittimen puolelta väärän salasanan.

Mutta jos tämä ei toimi, ja wifiä pitää muiden pystyä käyttämään niin yksi vaihtoehto on ostaa sellainen Wifi-reititin jonne pystyy laittamaan ns. "lapsilukkoja" eli määrittämään paljonko ruutuaikaa kukin laite päivittäin käyttää.

Tietty jos et itse pääse tämän käyttämäsi Wifin asetuksiin kajoamaan tai jos koet että nämä ovat murrettavissa liian helpolla niin sitten ei onnaa.

11. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    4011
    Puhelinmalli:
    SmartPhone
    Suosittelen menemään ammattilaisen puheille että saa tuon nettiriippuvuuden pois. Onhan tuo nyt ihan kauheaa..

AlpinaD10 tykkää tästä.
  12. AGONYSPIRIT Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Joo ehkä yritän sit vaan haksata myöhemmin tuon puhelimen oman wifin pois päältä.
    Netistä löytyy kyllä ohjeita mutta tuskin itse osaan: Permanently disable wifi

Pitää ettiä joku ketä osais tuon tehdä. Ellei muuta keinoa vielä löydy.

13. AGONYSPIRIT Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Mutta eipä mulla muuta. Turha tätä enää jatkaa. Kyselin nyt sen takia jos joku olisi tiennyt keinon saada helpommin pois. Mutta näillä mennään!

Niin ja tietokoneella ei ole ongelmaa. Löytyy loistavia Distraction Blocker sovelluksia kuten Cold Turkey, Hey Focus jne. Pystyy lukitsemaan netin ja sovelluksia halutuksi ajaksi eikä pysty purkamaan (paitsi jos osaat koodata).
    Harmi että älyluureissa tuo on vain niin helppo purkaa.
    PS. En oo ainut ongelmani kanssa. Ei noita sovelluksia olisi muuten kehitelty ;)

Ja tarvitsen toki nettiä silloin tällöin jotta saa asioita hoidettua. Mutta tosiaan työpaikalla olisi parasta että ei olisi yhteyttä. Ja työssäni olisi iso etu älypuhelimen muutamista sovelluksista joita en ole saanut itse pöytäkoneelle.

Viimeksi muokattu: 10/1/18
  14. zSx

Palaute - 100%
    5   0   0

Tykkäykset:
    1638
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3T
    Juu, tietokoneissahan noi verkkokortit näkyy omina adaptereinaan joten sekin varmasti tekee hommasta helpompaa. Tai jos koneessa on fyysinen wifi-kytkin niin ei muuta kuin siitä wifi pois ja vähän pikaliimaa kehiin. :D

AGONYSPIRIT tykkää tästä.
  15. AGONYSPIRIT Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Hahah. Kyllä vuain!

16. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 Supermoderaattori

Palaute - 100%
    60   0   0

Tykkäykset:
    10817
    Puhelinmalli:
    Vaihtelee
    Ongelma tässä tosiaan on se, että laite tulisi melkein olla rootattu että sen wifin saa pois kokonaan käytöstä. Sitten tietysti ongelmaksi tulee se, että jos se tarvitaan esim illaksi käyttöön niin on aikamoinen ramplaus edessä

17. AGONYSPIRIT Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Ei haittaa vaikka wifi lähtisi lopullisesti pois puhelimestani. Hoidan nettiasiat tarvittaessa pöytäkoneella.
    Joo tuolla roottauksella se onnistuu ja siitä eteenpäin säätämällä. Mut mitään "helpompaa" keinoa ei varmastikaan ole.

18. apek

apek VIP

0   0   0

Tykkäykset:
    2516
    Puhelinmalli:
    Nokia 8 Sirocco
    En tiedä olisiko jotain ohjelmaa jolla saisi wifin katkaistua ja laitettua salasanan taakse. Joku toinen henkilö sitten määrittäisi salasanan.

Se tietysti vaatisi myös sen, että sovelluksen asettaa järjestelmäsovellukseksi, jolloin sitä ei voi poistaa itse.

Tai siis kyllähän tälläisiä sovelluksia varmasti on esimerkiksi yrityskäytössä, jossa IT henkilö hallitsee työntekijöitten laitteita.

Jaa tämä viestiketju