1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Webviewer-selain kaatuu 7650:ssa

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja ebo, 5/7/02.

1. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Olen koettanut asentaa tuota Webviewer-selainta Nokian PC-Suiten ja 3Comin BT Connection Managerin kautta. Molemmilla onnistuu noiden .JAD- ja JAR-tiedostojen kopiointi ja asennus niin, että 7650 ilmoittaa ohjelman asennetuksi.

Webviewerin asetuksissa (Settings) valitsen yhteydeksi Sonera GPRS ja että yhteys on käytettävissä. Laitan URL-kenttään osoitteen ja ohjelma kaatuu virheilmoitukseen:

Sovell. suljettu
    jes-cc-ConnectionsEventServer@1.KERN-EXEC 3
    OK

Olisiko ideoita mitä olen kenties konffannut väärin vai toimiiko tämä
    Webviewer (
    http://www.my-communicator.com/7650/applications2_eng.php?plik=reqwireless_e
    ng ) ylipäätään jollakin?

Kuvankaappaus virheestä: http://lehto.net/temp/webviewer kaatuu.jpg

Saan saman virheen kahdella eri 7650:lla, joten ilmeisesti asennan tai konffaan ohjelman väärin. Osaisiko joku tämän asentanut neuvoa miten tarkalleen teki?

t. tero

P.S. Tämä viesti löytyy myös nyysseistä ryhmästä sfnet.viestinta.matkapuhelimet. Ajattelin kuitenkin, että asian voisi selvittää täälläkin.

2. lari

Tykkäykset:
    0
    Kokeilin asentaa kanssa ton Webviewerin puhelimeen ja hyvin asentui infrapunan kautta. Webviewerin asetuksissa valitsen yhteydeksi DNA GPRS ja että yhteys on käytettävissä. URL-kenttään osoite niin maailmalla oltiin, No Problems. :)

3. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Miten asennat? Kopioitko ensin JAD- vai JAR-tiedoston ja kummalla (miten?) aloiitat asennuksen? Minun on pakko tehdä tässä jotain pieleen, kun sama virhe toistuu kahdella eri puhelimella.

t. tero

4. mobiilisti Vieras

Mä kopioin vain jarrin ja asentuihan se silläkin nätisti.

5. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Selain toimii vihdoin

Olin näemmä sittenkin onnistunut kädettämään Soneran GPRS-asetukset. Jostain syystä minulla oli oletusyhdyskäytävän (default gateway) kohdalla Soneran ensisijainen DNS-osoite ja DNS-osoitteiden paikalla ei mitään. En vain osannut tarkistaa näitä, kun IMAP4-/POP3-client toimi ongelmitta.

Eli nyt selain toimii hienosti.

t. tero

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ko ohjelma antaa tuon tyyppisen virhe ilmoituksen jos käyttämäsi APN on WAPia varten, Toinen milloin myös tulee virhe ilmoitus on jos esim MMS tai WAP pitää GPRS yhteyttä auki WAP APN:ään (kenttä voimakkuus mittarin alla G mahdollisesti laatikossa) , sulje se pitämällä Pun luuria pohjassa.

7. mobiilisti Vieras

Re: Selain toimii vihdoin

No hyvä. Mulla meni wappi toimimattomaksi ja pähkäilin sitä pitkään niska märkänä. Alkoi toimimaan vasta kun tilasin Soneralta asetukset uusiksi. Vanhoihin asetuksiin en ollut tehnyt muutoksia mutta jostain selain oli ottanut nokkiinsa.

8. jim77

Tykkäykset:
    0
    Millä sait aikaan kuvan kaappauksen vai kikkailitko lisä-apujen avulla?

9. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Otin ScreenCapture-ohjelman kokeiluversiolla. Vastoin kuin 9210:ssa, 7650:ssa ei ole kuvankaappausta valmiiksi mukana.

t. tero

Jaa tämä viestiketju