1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Wapilla ilmaseks tekstiviestit?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja terpaa, 1/9/03.

1. terpaa

Tykkäykset:
    5
    löytyykö jotain wap palveluu mistä vois lähettää ilmaseks tekstiviestejä? Tai joku kevyt rakenteinen weppisivukin kävis tai paras vaihtoehto olis joku symbian tai java softa(käyttöliittymä weppipalvelulle) 3650:lle millä homma hoitus.

2. Von Lartzunovski

Tykkäykset:
    0
    Wap on kallista, joten tulisi kalliimmaksi lähettää se jostain tällaisesta palvelusta "ilmaiseksi". En kyllä ymmärrä pointtiasi tässä...?!!?

3. jmjh

Tykkäykset:
    0
    Wapin käyttä maksaa DNA:lla 5eur/kk jos käyttää WAP-GRPS palvelue, joten ei tuo nyt niin älyttömän kallista ole.

4. Von Lartzunovski

Tykkäykset:
    0
    No kuukausimaksuja en ottanut kyllä huomioon mutta puhe olikin vain wapista ja eipä nuo tavalliset tekstiviestit kalliita ole. Saisihan ne sitten "ilmaiseksi", jos muuten tulee käytettyä gprs paljon.

5. terpaa

Tykkäykset:
    5
    No mulla on dna gprs palvelu josta maksan kiinteetä summaa joka kuukausi. Eikä wappi muutenkaan kallista ole muillakaan operaattoreilla. Ihme harha luuloja tuntuu monilla olevan. "Wappihan on ihan turha" ; "eihän sillä mitään tee" ; "Maksaakin ihan helvetisti"

6. Von Lartzunovski

Tykkäykset:
    0
    Jos olen oikein käsittänyt, Wappi on eri asia kuin gprs:n käyttö, wapissa minuuttitaksa(=kallista) ja gprs datan mukaan (=halvempi). Wappailu onnistuu kuitenkin gprs:ää käyttäen mutta sitä et maininnut alussa.

Korjatkaa ihmeessä harhaluuloni, jos olen pihalla...

7. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    OT: Eikös wappailu ole wapin käyttöä, riippumatta yhteystyypistä??

8. Von Lartzunovski

Tykkäykset:
    0
    Juuh. Luin uusiksi tuon ekan viestin ja kyllähän siellä luki, että "wap palvelua", joten samahan tuo on millä sinne ottaa yhteyttä... Mutta itselläni ei siis ole ainakaan tietoa tällaisista palveluista. Siis wappina, onhan niitä tavallisia, toimiiko ne?

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    WAP protokollat eivät ota kantaan millä paketiti liikutellaan, niitä voidaan liikuttaa mm. ADSLllä, SMSllä, GSMdatalla, GPRSllä jne. Käytön muuttuvatkulut muodostuu lähinnä siirtotien kustannuksista ja mahdollisista palvelumaksuista.
    Eli juurkin GPRS on tehnyt wap palveluiden käytön järkeväksi ja erittäin edulliseksi.
    Tosin et ole läheskään ainoa joka luulee/luuli WAPin ja GPRSn olevan toisiaan sulkevia vaihtoehtoja.

10. dille Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Itse olen käyttänyt wappia ilmaisilla puheajoilla ja en ole joutunut kustantamaan mitään, kun 10e hinnasta tippuu veke

Jaa tämä viestiketju