1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

wap.sonera.fi 1-20.4

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja eddie, 2/4/03.

1. eddie

Tykkäykset:
    0
    Moi!
    Itse kun olen vähän pihalla koko wap jutusta, niin voisiko joku valistaa vähän että mitä kaikkea saa siellä nyt (1-20.4) tehdä ilman että tulee mitään laskua?
    Lukea uutisia, säätietoja?
    entä mitä vielä?

2. mobiilisti Vieras

Mikäli ajaudut maksulliselle sivulle niin se kerrotaan, eli lue huolellisesti tekstit. Muuten voit surffata ilmaiseksi, myös Soneran ulkopuolisiin osoitteisiin. Varmista vielä, että yhteysasetuksissa APN: wap.sonera.net

3. peemvee

peemvee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    77
    Puhelinmalli:
    640DS
    Soitin äsken Soneran aspaan ja kysyin heiltä samaa. Olin uskotellut itselleni, että tarjousaikana voisi wappailla rajoituksetta missä tahansa gprs-perusominaisuudella.

Tarjous koskee keskustelemani asiakaspalvelijan mukaan ainoastaan wap.sonera.netin sisältöä poislukien se, että suurin osa palveluista on maksullisia kuten Hesari ko. palvelun kautta luettuna. Ilmaista tuolla sivulla ovat chat-, SM-liiga- ja kaistapalvelut.

Kuukausittaiseen maksuun perustuva Open data on toistaiseksi (30.6. saakka) ainoa, jossa voi ilman gprs-datasiirtomaksua wappailla muualla kuin Soneran wap.sonera.net valikossa.

http://www.sonera.fi/CDA.FI.Article...evelId=2687_719_332_&hierarchyId=2687,00.html

O.J. kertoi tämän toisen otsikon alla.

http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=10339

4. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Tää homma on mun mielestä vieläkin vähän epäselvä... mites datapuhelulla wappailu? Ilmaistako wap.sonera.fi:ssä?
    Tuo Basic Datahan on kytkentä- ja kuukausimaksuton perustiedonsiirtopalvelu, ts. 9,6kbit/s datapuhelu.
    Mikä on "datasiirtomaksu" tässä tapauksessa, kun hinta on aikaperusteinen?

5. krisu

Tykkäykset:
    0
    Hinta on 0e. Eli datapuhelusta ei veloiteta. Tuohon Soneran ilmoitukseen lisäisin vielä että on ilmaista myös Multi Datalla. Tai luulisin kun olen kolme päivää wappaillut eikä saldoilla näy.

Onko kellään muuten tietoa, miksi toisissa kännyköissä Soneran wap-valikko näyttää erilaiselta? 9210:llä Palveluvalikosta löytyy
    MM kiekkopalvelu
    Uutiset ja sää
    Talous
    Urheilu
    Viihde ja vapaa-aika
    Pelit
    Ellit
    Viestikeskus
    Hakupalvelut
    Omat suosikit
    Liittymä
    Yrityksille

mutta kun kokeilin äitin 6210:llä niin ei tainnu olla puoliakaan. Joku taisi mainita että ilmaista on vain chat, kaista ja kiekkopalvelu. Ei pidä paikkaansa. Ei ole tullut laskua mulle vaikka oonkin sähköpostia lähettäny viestikeskuksen kautta ja uutisia lukenu. Toinen juttu lienee sitte jos menee hesarin sivuille.

6. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jaa-a.. Itse huomasin tuon päivityksen tässä pari päivää sitten. Koko alkuvalikko on mennyt uuteen uskoon ja kaikissa alavalikoissa on myös kuvallinen otsikkopalkki... Kieltämättä risoi silloin, kun oli tottunut siihen vanhaan, mutta nyt alkaa jo tottua tuohon nykyiseen.

Tukeeko 6210 värejä? Meinaan kun tuo uusi valikko on rakennettu värejä käyttäen ja siitä oli joku maininta tuolla Soneran wappi-valikossa (en muista missä kohtaa), että ne voi tarvittaessa kytkeä päälle/pois... Voi johtua siitäkin tuo erilainen valikko.

7. krisu

Tykkäykset:
    0
    6210 ei tue värejä. Sitä mä tässä ihmettelenki ku on kommussa se asetus värit pois tai päällä siitä valikosta niin ei se siihen valikkoon millään lailla vaikuta..

8. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ottaisiko commu mahdollisesti ne värikuvat ja konvertoisi ne m/v-kuvaksi... Pakko myöntää, että olen nykyisin perin pihalla commuista, mutta jotenkin tuo kuulostaisi loogiselta, sillä wap-sivusto ilmeisesti tunnistaa puhelimen ja sen mukaan syöttää sitten sisällön...

9. krisu

Tykkäykset:
    0
    Saatat olla oikeassa. Tässä hetkisen mietin niin voiskohan osa valikosta puuttua sen takia ettei äitin liittymässä oo viestikeskus palvelua?? Mutta sitä en osaa kyllä selittää miksei näy uutiset ja sää ym. Pitäs varmaa kattoo oman kortin kaa huomenna mitä sit sanoo.

10. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Nimenomaan tuo uutisten ja sään puuttuminen ihmetyttää, koska eihän niillä ole mitään tekemistä tuon viestikeskuksen kanssa... Kyllä mie alan veikkaamaan aika pitkälle tuota luurin tunnistusta ja sen mukaan sisällön antamista. Toki asia selviäisi aspan kautta tai tekniikan aspasta, mutta en viitsi tuolla heitä vaivata... =)

11. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mä olen käyttänyt nokian 7250 wappia ja katellut kelikameroita sun muita kivoja juttuja.
    luulisin ettei tule maksua koska niissä ei lukenut mitään hintaa.
    Aiemmin joskus oli hintatieto ennen kelikameravalikkoa.
    On muuten sairaan hieno kun on värit wapissa.Enpä enää palaisi koskaan entiseen...

Jaa tämä viestiketju