1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

W810i Kuvausongelma

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja W_810i, 21/6/06.

1. W_810i

Tykkäykset:
    0
    Tuo 810i ei ota valokuvaa ulkona jos on aurinkoinen kirkas sää. Sisätiloissa kyllä. W800i kyllä ottaa kuvan ja tallentaa aina vaikkei valaistuskaan riittäisi.
    Eli toisin sanoen W810i:llä ei voi kuvata lainkaan ulkona ellei ole pilvinen sää. Kuvan ottaminen sujuu normaalisti mutta laukaisun jälkeen puhelin vain siirtyy normaaliin valmiustilaan eikä kuva tallennu.
    Mikäs neuvoksi?

Myös akun kesto on huomattavast huonompi verrattuna tohon meidän w800i:hin.

2. Karde

Tykkäykset:
    0
    Moro,

Mulla on myös W810i ja olen huomannut saman ongelman, tosin aika harvoin. Se johtuu kai siitä, että kirkkaassa valossa ulkona kuvaan tallentuu paljon värejä ja näin kuvan kooksi tulee suuri. Jostain syystä puhelin ei osaa enään "käsitellä" niin isoa kuvaa ja tilttaa alkuvalikkoon. Jos pistää kuvan laaduksi normaali, niin täsmälleen samasta paikasta otettu kuva tallentuu onnistuneesti.

Todella ärsyttävä ongelma, toivottasti se korjaantuu seuraavassa päivityksessä.

3. W_810i

Tykkäykset:
    0
    Tuota kuvan laadun "huonontamista" en ole edes tajunnut kokeilla koska periaatteen vuoksi laatu on ollut paras mahdollinen aina käytössä myös digipokkareissa.

Täytyy ottaa yhteyttä huoltoon ja toivoa että saavat tuon bugin joskus eliminoitua.

4. W_810i

Tykkäykset:
    0
    Toiveesi taisi käydä toteen nimittäin päivitin softan ja kamera ei enää nikottele! Nyt kuvat tallentuu kirkkaissakin olosuhteissa aina.

5. Karde

Tykkäykset:
    0
    Äsken kävin ulkona koittamassa ottaa kuvaa ja eihän se onnistunut. Päivitys puhelimeen ja samasta paikasta räpsimään kuvia ja kaikki onnistuivat! Hieno homma.

6. Mattshow

Tykkäykset:
    0
    Minulla ilmeni sama ongelma W800i:ssa ja myös ei-niin-valoisissa tiloissa kuvattaessa. En tiedä onko päivityksellä mitään yhteyttä ongelman korjaantumiseen, mutta puhelimen sammuttaminen ja uudelleenkäynnistys poisti ongelman.

7. hebrez

Tykkäykset:
    0
    Voisiko joku lisätä muutaman kuvan mitkä on otettu w810i puhelimella. Jotenkin kun itse nyt koittanut tolla kuvia ottaa niin laatu on todella huonoa vaikka mielestäni ei asetuksissa pitäisi olla mitään vikana ja valoakin suhteellisen hyvin. Olisi kiva verrata millaisia kuvia muut ovat saaneet?

8. Perzzza

Tykkäykset:
    0
    Minulla olisi pistettävänä muutama kuva:

http://personal.inet.fi/koti/perza/w810_1.JPG

http://personal.inet.fi/koti/perza/w810_2.JPG

http://personal.inet.fi/koti/perza/w810macro.JPG

http://personal.inet.fi/koti/perza/w810macro2.JPG

Järkytyin ihastuksesta kun katselin kuvia koneella ja zoomailin niitä puhelimessa. Järkyttävän hyvä kamera ja toimii kuin unelma!

9. hebrez

Tykkäykset:
    0
    Täytyy ehkä koittaa tutkia asetuksia kun omat kuvani ei jostain syystä aivan samaa luokkaa ole.. tai rakeisuus jotenkin paljon suurempi. Kuitenkin olen koittanut aika paljon eri valoissakin kuvia ottaa mutta ei.

10. Perzzza

Tykkäykset:
    0
    Picture Quality = Fine ja Picture Size ~1600x1200. Ja muistaa käyttää ja kokeilla exposurea, eli nuolia oikealle ja vasemmalle. Valoisuuden määrää siis! Säädettävää on mutta ei ole vaikeaa, kokeilemalla oppii nopeasti tuon :)

11. frisa

Tykkäykset:
    0
    Miten softan voi päivittää? Mahd. "turvallisesti"?

Jaa tämä viestiketju