1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Vxxx - sarjan pettymykset.

Keskustelu osiossa 'Motorola ja Lenovo', aloittaja doze, 20/3/04.

1. doze

Tykkäykset:
    0
    Minulla pettymykset ovat suurelta osin softa puolelta, tässä jotain:

Puhelinluettelo todella surkea, ei voi etsiä nimiä suoraan kirjoittamalla kirjaimia nimien alusta kuten esim noksuissa.

Puhelinluettelossa voi antaa vain yhden nimen yhtä henkilöä kohden (tosin voi lisätä monta nimeä kuten "Matti känny" ja "Matti koti" ja laittaa jomman kumman ensisijaiseksi, sekä vaihtaa luettelon ominaisuuksista että näyttää vain ensisijaiset)

Puhelinluettelossa ä kirjain tulee heti a:n jälkeen.. eli esim Paavo ja Päivi peräkkäin, sitten vasta normaalissa aakkosjärjestyksessä Pekka, Pirjo jne..

Viestiä kirjoittaessa ruotsalainen å tulee ennen ä:tä, pieni juttu mutta häiritsee silti :)

Viesteissä en huomannut mistä näkisi kuinka monta viestiä on tullut täyteen eli ns. 1/3, 2/3.. vaan näkyy vain jäljellä oleva merkkimäärä.

Kuuluvuus tuntuu olevan huonompi, ottaa herkemmin häiriötä liikkuessa kun edellinen puhelimeni (3330) joka oli myös surkea tältä osin. Myös äänen laatu ei ole vastaanottavassa päässä kovin kehuttavaa.

Jos laittaa jollekkin henkilölle tietyn soittoäänen, sama soi myös silloin kun häneltä tulee tekstiviesti.

Soittoäänet eivät "looppaa" vaikka laittaisi automaattisen toiston päälle. Tulee n. 1 sec tyhjä väli ennenkuin alkaa soimaan uudestaan.

Menut nuhaa joissain "raskaammissa" paikoissa, esim. kuva valikko, soittoääni valikko ja myös puhelinluettelossa, jos kuva näkymä päällä.. jne.

Herätyskellolle ei ikonia päänäytössä.. Ei tiedä onko herätys päällä vai ei ennenkuin menee valikkojen kautta katsomaan.

Oli sitten muutakin vielä, mutta ei tähän hätään muistu mieleen. Jatkan tulevaisuudessa.

Muiden pettymyksiä v-sarjalaisista...?

2. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    onneks ei oo mitään mikä mua haittais. osittain toi tekstari ääni juttu ihan hyväkin omasta mielestäni

edit: tai no toi softan tahmaus on mua suuresti häirinnyt kahdessa kokeilemassani motossa (c350 ja t720i)

myös toi t720i valikko oli todella sekava ja toivonkin ettei v600:ssa ole yhtä huonosti tehdyt valikot

3. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Noi quotettamani propleemat kyllä häirittee itteänikin. Ei tosin toi tekstiviestijuttu niin paljoa kuin muut.

Toki noi muutkin mainitsemasi seikat olisi kiva saada korjatuksi tulevissa softissa.

Itse testasin kaverin kanssa puhelimen äänenlaatua ja minusta ei ollut valittamista sen osalta.

Onneksi mitkään noista vioista ei ole mitään ihan hirmuisia, ainakaan oman käyttöni kohdalla. Joten ei ole aikeissa lähettää puhelinta päivitettäväksi vaikka tulisi softa, joka korjaisi osan noista ongelmista. Jos suurin osa korjautuu niin sitten toki pitää päivityttää.

Pitää vaan toivoa, että motolla pelaa toi softankehittelypuoli hyvin.
    Onko kellään kokemusta aiempien motojen softista, että korjaavatko tällaisia vikoja hyvin ja millä viiveellä?

EDIT: Joo, kyllä noi kuvavalikot, soittoäänivalikot ja puhelinluettelovalikot hidastelee ikävästi. :/

4. doze

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä on yli ärsyttävä juttu, sillä aina tekstiviestin tullessa puhelin alkaa soimaan kuten tavallisestikin, niin on heti paikalla kaivettava puhelin taskusta/käveltävä sen luo katsomaan että soiko se vai tuliko vain tekstiviesti.. Edellisen puhelimen kohdalla kun tuli tekstiviesti niin tiesi ettei ole pakottava tarve kaivaa puhelinta esiin.. nyt kun ei sitten koskaan tiedä soiko puhelin oikeesti vai tuliko vain tekstiviesti ennenkuin ottaa ja katsoo. Tosin olen päättänyt jättää käyttämättä soittoääni ryhmiä kokonaan, suuri miinus minun mielestä.

Mutta tuli tässä vaan kirjoitellessa mieleen, että mieluiten ei ryhdytä tässä topicissa väittelemään sitten mikä on toisen mielestä huonoa ja mikä ei, vaan listataan vain jokaisen mielestä huonot asiat.. Tulee selvempi topic niille jotka vielä harkitsevat puhelimen ostoa. ( vaikka itse typerästi aloinkin heti selvittämään :D anteeksi tästä! )

5. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mikä siinäki mahtaa olla et ku tekstari tulee ni mä en voi olla kattomatta sitä heti :) muuten se jää vaivaamaan niin paljon et pakko kattoo

6. Reefer

Tykkäykset:
    0
    Mutta kyllähän se menee oikean kirjaimen kohdalle kun vain painaa nimen alkukirjainta, aivan kuten Nokialaisissakin, mutta joo....

Kyllä minun luetteloni asetuksista löytyy kohta "Näytä: Ensis. yhteystiedot", en sitten tiedä miten tuo toimii, kun en vielä ole hirveitä kerinnyt räpläilemään.

Itselläni pahin "vika" on etukannen vilkkuva valo: tarkemmin se kun se vilkkuu latauksen aikana, kokoajan pitää kääntää päätä, "Mitä nyt tapahtuu?", kun silmäkulmassa välähtää ;)

7. doze

Tykkäykset:
    0
    Pitää nähtävästi tätäkin selventää :) Eli siis menee se joo ensimmäiseen nimeen mikä sillä kirjaimella on, mutta kun on esim. m kirjaimella alkavia nimiä/tietoja 20 niin se menee tosin siihen ensimmäiseen ja sitten pitää naputella ne 15 alaspäin jos nimi sattuu olemaan siellä keskivaiheilla..

Nokioissa on sellainen että nimestä voi kirjoittaa alkua esim. "Mai" niin vain mai- alkuiset yhteystiedot listataan ja on helpompi sitten valita siitä oikea tai kirjoittaa eteenpäin jos vieläkin on liikaa "osumia". Eli tämän puuttumista tarkoitin.

Eikö todellakaan ole tuon sammuttamiseen asetusta? voi olla ärsyttävää herkemmille ihmisille nukkumaan mennessä, jos puhelin välkäyttelee silmiin ladatessa.. öisin kun tulee yleisesti puhelinta ladattua. Käyttäjien pitänee sitten ilmeisesti peitellä puhelinkin omaan pikku petiinsä iltaisin itsensä lisäksi ;)

8. MikZ

Tykkäykset:
    0
    Saahan ne vilkkuvalot pois jos tykkää. Englanninkielisessä softassa Ringstyles --> Event Lights ja Off.

9. blade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Milestone
    Tuonkin voi kiertää tekemällä omia "luokkia" laittamalla niihin omat soittoäänet ja vilkkuvalot!
    Tekstiviestin tullessa luuri hälyttää sillä äänellä, mikä on valittuna viestiääneksi, mutta puhelun tullessa on oma soittoääni!
    Helppoa.........itse käytän tuota systeemiä.

Itseä ei sinänsä ole ärsyttänyt vielä mikään tuossa V600:ssa.
    No ehkä se hieman, että kun akku alkoi loppumaan, niin vittumainen akku vähissä ääni piipitti varmaan 6-8 tuntia, ennenkuin virta loppui.

10. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    blade: siis mitä omia luokkia?
    olisi kiva tietää mitä tarkoitat tarkemmin, että saisi toimimaan kanssa noin kiertoteitse. :)

11. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    eikös noi ole niinkuin käyttäjäryhmiä jos vertaa noksuun.

12. blade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Milestone
    Kuten Mäksä totesi vähän niinku käyttäjäryhmiä.
    Eli mene puhelinmuistioon ja paina menu.
    Sieltä loytyy "luokat" ja siellä on: kaikki, vip, general ym.
    Teet vaikka uuden luokan tai muokkaat jotain edellämainituista.
    Numeron pitää olla tallennettuna puhelinmuistioon, että voi laittaa noihin luokkiin.
    Mutta muista, että kun tallennat numeron puhelimen muistiin, niin älä profiloi ollenkaan soittoäänellä sitä numeroa.
    Jospa tuosta saisi jotain selvää;)

13. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    jees, nyt sai selkoa!
    tattis!

14. doze

Tykkäykset:
    0
    Noniin, sitten hieman lisää listaan. Nämä ei minulle ole kovin suuria ongelmia, mutta joillekin voi olla joten listataan nyt.

Kalenterin viikkonäkymässä saa näkymään vain 10h, kalenterin alkamis kellonajan saa itse määrittää. Jos laittaa alkamis ajaksi 10:00 ja 21:00 on jokin merkintä kalenterissa, sitä ei näy ollenkaan viikkonäkymässä.

Kalenterissa ei näy viikon numeroa.

Puhelinmuistiossa täytyy poistaa jokainen numero yksi kerrallaan. Ei voi valita listasta montaa numeroa kerralla poistettavaksi. Kumma sinänsä sillä esimerkiski tietojen kopioinnissa on tapa missä voi valita tietueet mitkä kopioidaan.. tätä olisi voinut helposti soveltaa myös poistamisessa.

Ei toimi minulla tuolla tavalla? Oletko koittanut tuota systeemiä? Tein uuden luokan tietyllä soittoäänellä. Lisäsin kyseiseen luokkaan yhden nimen. Kun häneltä tuli puhelu, luokan soittoääni soi niinkuin pitääkin, MUTTA kun häneltä tuli tekstiviestä, sama soittoääni soi taas eikä puhelimen soittoääniprofiilissa oleva tekstiviestiääni. Kyseiselle henkilölle ei ole asetettu omaa henkilökohtaista soittoääntä. Soittoääni on vain luokassa, mutta silti tulee sama ääni puheluissa/tekstiviesteissä.

15. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    doze: mikä softa sulla on?
    miten motossa muuten näkee softan version? :eek:]

16. Clockwork

Tykkäykset:
    0

asetukset > puhelimen tila > muut tiedot

17. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Hmm, mulla on:
    TRIPLETS_G_0B.09.1FR_A1

18. doze

Tykkäykset:
    0
    Sama täällä.. Entäs blade, jos sulla toimii soittoäänetkin noin?

19. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ainakaan mulla ei toiminut tuollakaan tyylillä, antoi vaan viesteille ja soitoille saman äänen. Katsotaas miten käy kun saan uuden puhelimen ja sen äpivitettyä.

20. blade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Milestone
    Sama softa mulla on kuin teilläkin!
    Mutta tuo soittoääni jutska toimii kuin junan vessa.
    Oon tehnyt muutamia uusia luokkia ja muokannut valmiina olevia.
    Mulla on valittuna kaikki luokat ja ne numerot, mitkä on puhelimen muistissa, niin niissä ei ole valittu soittoääntä lainkaan.
    Mites Xaeronilla toimii?

Jaa tämä viestiketju