1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

VPN ongelma

Keskustelu osiossa 'Windows Phone', aloittaja cellular, 3/5/15.

1. cellular

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lumia 930
    Kun olen samassa WLANissa VPN-palvelimen kanssa niin VPN-yhteys Lumia 930:stä onnistuu hienosti, L2TP. Kun sitten yritän avata VPN-yhteyttä jostakin muualta niin Lumia jää luuppiin pyörimään, eikä muodosta yhteyttä.

iPadillä saan yhteyden toimimaan samaan VPN-palvelimeen aivan samoilla asetuksilla ihan mistä vaan, eli samasta WLANistä kuin missä VPN-palvelin on ja ihan mistä tahansa muusta verkosta esim ADSL tai mobiili.

Miten saisin Lumian toimimaan samalla tavalla?

2. que2

Tykkäykset:
    12
    Kokeilitko molemmissa samalla kortilla ja samoilla APN-asetuksilla? Vpn-yhteyksissä ja -palvelimissa on aika monta asiaa jotka voidaan konffata eri tavoilla. Ensimmäisenä tulee mieleen että Lumian liittymässä ei olisi kaikki tarvittavat portit auki tai välissä joku osoitemuunnos joka rikkoo juuri tämän sinun tarvitseman VPN:n. Kokeilemalla samalla kortilla saisi ainakin ongelmaa hieman haarukoitua.

3. cellular

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lumia 930
    Kiitos vastauksesta que2.

Olen kokeillut erittäin monilla eri kombinaatioilla ja asetuksilla. Eniten minua häiritsee se, että jos yritän jostakin toisesta WLANista niin iPad toimii ihan hyvin, mutta Lumia jää luuppaamaan, eli yritän sulkea kaikki mobiiliverkon ongelmat pois. Voisiko Lumia käyttää jotakin sellaista porttia mitä iPad ei käytä, ja tämä portti ei olisikaan auki, tämä ei tulisi ilmi kun ollaan samassa verkossa palvelimen kanssa.

Jaa tämä viestiketju