1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Voiko puhelimen valita ulkoasun perusteella?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Jussi, 5/1/03.

1. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Niin, voiko puhelimen ulkoasu tai vaikkapa softan miellyttävyys olla kriteeri puhelimen valinnalle?

Omasta mielestäni voi hyvinkin. Puhelin on tuote, jonka kanssa olet tekemisissä yleensä päivittäin. On epämukavaa tarttua puhelimeen, jossa on häiritsevä - tai jopa useampia - yksityisokhtia tai käyttö on hankalaa tai epämiellyttävää. Toki on totta, että ominaisuudet ovat ns. järkiperäisiä valintakriteereitä puhelimille, mutta kun ne "perusominaisuudet" ja useissa tapauksissa jopa vähän erkoisemmatkin featuret löytyvät useistakin malleista, niin miksipä ei valitsisi puhelintaan ulkonäön perusteella? Kivampi se on nättiä kapulaa veivata kuin rumaa!

2. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Minusta ainakin molemmat voivat olla kriteereinä
    puhelimen valinnalle.

3. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Ehdottomasti ulkoasu on valinta kriteeri. Minä en rumia kapuloita rupea käyttämään. Miltä puhelin näyttää on melkein yhtä tärkeä kun mitä ominaisuuksia siinä on. Itse etin puhelimen mikä on hyvän näköinen ja ominaisuudet ovat myös itselle sopivat. Kännykkä kertoo myös käyttäjästään paljon...

4. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Vain käytettävyys , ei ulkonäkö. En ikinä tinkisi käytettävyydetä , tai jättäisi joitain ominaisuuksia puhelimestani pois sen vuoksi , että "vajaampi" on kauniimpi ulkonäöltään.

5. Marjo.

Tykkäykset:
    16
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Kyllähän se ulkoasu on melko monelle ns. peruskäyttäjälle hinnan lisäksi tärkein ostokriteeri. Kun kuitenkin nykyään luurilla kuin luurilla pystyy soittamaan ja vastaanottamaan sekä puheluja että tekstiviestejä ja suuri osa käyttäjistä ei puhelimeltaan muuta kaipaa. (Ja niistä, jotka kaipaavat, melkoisen moni haluaa mahdollisimman paljon hyviä pelejä... :p)

6. Marjo.

Tykkäykset:
    16
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Ehkei näin päin. Mutta jos on tarjolla kaksi puhelinta, joissa molemmissa on yhtä hyvä käytettävyys ja kaikki tarvittavat ominaisuudet, voisin kyllä valita kalliimman, jos se olisi ulkonäöltään miellyttävämpi. (Toki hintaraja menee jossain.)

7. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Minä katson aika paljon designin perään kun ostan luuria. Yleensä minulla on pari kriteeriä ja jos ne täyttyvät ja luuri on hyvän näköinen niin ostan sen.

8. kshb

Tykkäykset:
    0
    Ulkonäkö ja käytettävyys ovat itselleni todella tärkeitä kriteerejä puhelinta ostettaessa.

9. Ewert Oktan

Ewert Oktan Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    113
    Jos samoilla ominaisuuksilla varustetut puhelimet ovat lähes saman hintaiset, niin otan sen omasta mielestäni paremman näköisen, vaikka se olisi hieman kalliimpikin.

10. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    No mut mitä sä teet joillain kaikil huippuominaisuuksilla? Mäki puhelinta ostaessani katoin kaikki ominaisuudet läpi ja sit huomasin etten tee yhtää mitää esim. edes GPRS:llä...

11. vh

Tykkäykset:
    2
    Mun kohdalla ominaisuudet ja käytettävyys on paljon tärkeämpää kuin ulkonäkö. Hankin puhelimen käyttöä enkä katselua ja esittelyä varten.

12. @nu

Tykkäykset:
    0
    Kyllä minä aika paljon tuijotan ulkonäköön.
    Nytkin vaihtaessa puhelinta mietin kauan SE T200:n ja Siemensin C55:n välillä ja päädyin siemensiin juuri sen takia kun se oli mielestäni ulkonäöllisesti hienompi..

13. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Oli ainakin minun kohdallani.

14. juppelis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Köyhänä opiskelijana täytyy varmaan tuijottaa ensimmäisenä sitä hinta-laatu-suhdetta. Sama kai se on miltä se puhelin näyttää kunhan se vaan toimii.

Mutta toiset joutuvat katselemaan sitä puhelinta enemmän kuin toiset ja sen puolesta kyllä ymmärrän, että pitää sen puhelimen olla edes siedettävän näköinen. Itse en siitä kuitenkaan välitä.

15. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Kunhan vaan ei ole pa**anruskea tai pinkki, niin ulkonäöllä ei ole muuta väliä.

16. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ensin katotaan hienoimmat puhelimet. Sitten valitaan toiminnoiltaan paras. Mutta yleensä uudet puhelimet ovat suht. hienoja. Ja yleensä uusissa on enemmän toimintoja kuin vanhassa...

17. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä yleensä puhelimen ulkoasu vaikuttaa puhelimen hankintaan ja millainen softa myös... Nykyään kyllä kaikki puhelimet ovat aika hienoja...

18. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Paitsi SE:t... :)
    No mutta asiaan eli kyllä ulkonäkö on mulle yhtä tärkeä kuin ominaisuudet. Tai no ehkä pikkusen vähemmän tärkeä mutta jos kännykkä on hyvä ominaisuuksien puolesta ja se on ruma niin en minä sitä osta! Täytyy se olla suhtkoht hyvännäkönen.Käytettävyys on jo toispuolinen asia ainakin mulle.

19. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse en puhelinta pelkän ulkoasun perusteella osta. Tietty jos on pari hyvää ehdokasta samanlaisilla ominaisuuksilla niin kyllä se kauniimpi mukaan lähtee! :eek:)

20. Aero

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä SE:t on hienoja (paitsi T300, muttei sekään mikään hirveä ole). Omaan päätökseen vaikuttaa kyllä se ulkonäkö sekä ominaisuudet yhtä paljon, myöskin merkki on yksi ratkaisevimmista kriteereistä. Puhelimen täytyy siis olla samalla tyyllikäs ja hyvä ominaisuuksiltaan.

Jaa tämä viestiketju