1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Voi taivaan vallat. 8=/

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja EsauTsau, 19/1/03.

  1. EsauTsau

    Liittynyt:
    19/1/03
    Viestit:
    1
    Tykkäykset:
    0
    Sattuipa somasti.Avasin joulukuun alussa RL:n liittymän WebBoxia varten.
    Kyselin GPRS:n hintaa Kamassa, ja myyjä sanoi sen olevan samaa luokkaa DNA:n liittymän kanssa(noin 17€).Vaan kuinkas kävikään?
    Viime viikolla tuli RL:n lasku. Olin lentää perseelleen kun avasin kuoren, niin summa näytti 2005,75€ eli toistakymmentätuhatta markoissa, yhdessä kuukaudessa :(.No, soitin tietysti RL:n asiakaspalveluun ja sieltä neito ilmoitti hinnat, avaus ym. kk. maksut, jotka olivatkin kohtuuden rajoissa jääden 15-20€ välille.Tarkempi hinta tiedustelu selvitti, että RL:n 1MB datan siirtoa maksaa 2,14€. Jätin reklamaation kyseiseen firmaan ja nyt odotan mitä valitus saa aikaiseksi.
    Olkoon tämä varoitukseksi kaikille,jotka käyttävät RL:n liittymää.
    Palaan aiheeseen, kun tiedän mikä on lopputulos RL:n suunnalta.Itse en aio maksaa moista nettilaskua, se on selvä.Sitten katsotaan peli loppuun asti, mikäli riita johtaa oikeus asteisiin saakka.-/
    Mikä on teidän mielipide asiassa, onko homma täysin rehellistä?
     
  2. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Ikävää jos myyjä on noin sanonut, mutta kyllä itse pitää ottaa selvää hinnoista. Radiolinjahan ei ole tehnyt tässä mitään väärää; laskuttanut siitä, mitä olet käyttänyt voimassa olevan hinnaston mukaan.
     
  3. kuda

    Liittynyt:
    28/9/02
    Viestit:
    151
    Tykkäykset:
    0
    Jonkinlainen mahdollisuus ainakin laskun kohtuullistamiseen ehkä on, jos myyjä myöntäisi näin sanoneensa. Tosi elämässä tällaista ei tietenkään tapahdu.

    Toisaalta olet kai saanut liittymää avatessasi toimitusehdot ja hinnaston. Aikalailla olet altavastaajana.
     
  4. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Tässä tapauksessahan myyjä ei ole toiminut hyvän myyjän etiikan mukaisesti. Eli on puhunut vastoin parempaa tietoa joko tahallaan tai tahattomasti (olisi pitänyt kuitenkin selvittää asia).

    Ensisijaisestihan liittymän myynyt yritys on vastuussa asiasta ja heidän tehtävänsä on sitten neuvotella operaattorin kanssa.

    Olet kuitenkin kyllä aika heikoilla asian suhteen, mikäli myyjä kertoi sinulle hintatiedosta ainoastaan suullisesti eikä muita todistajia ole.

    Onnea matkaan kuitenkin.
     
  5. getta48

    Liittynyt:
    27/10/02
    Viestit:
    181
    Tykkäykset:
    0
    Niin valitettavaa kuin tapahtuma onkin, AINA pitää selvittää palvelujen laskutus. Mielestäni palveluntarjoajalla on velvollisuus tehdä selväksi palvelun hinta.

    Tässä tapauksessa olisi pitänyt selvittää, mitä maksaa yhteys jatkuvassa käytössä. Riippuen tietysti siitä, että mainitsiko asiakas halaistua sanaakaan WebBoxin käytöstä, jatkuvasti auki olevan yhteystapana.

    Toki osaavan myyjän pitäisi osata mainita asiakkaalle, että; "niin siis tämä liittymähän ei todellakaan sovi PC:n internet yhteydeksi, koska lasku määräytyy siirtomäärän mukaan!".

    Jos asia olisi minusta kiinni, antaisin anteeksi laskun.
     
  6. Aero

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2960
    Tykkäykset:
    0
    Aika valitettava tuo tapahtuma kieltämättä. Toivottavasti reklamaatio selvittää asioita, sillä käytännössähän vastuu on käsittääkseni liittymän myyjäliikkeellä, eli tässä tapauksessa Kamalla. Toisaalta kuten veppis kertoi, niin on hyvin hankala alkaa todistamaan mitä myyjä puhui tuosta GPRS:stä, sillä sait liittymän oston mukana varmastikkin hinnaston, jossa lukee mitä tuo maksaa ja keskustelun kävitte varmastikin suullisesti.

    Vähän samantyyppinen asia tapahtui kun avasin DNA littymää (tosin kyseessä vain 4,90e), myyjä vakuutti että pystyn lukemaan WAP GPRS:llä puhelimen POP3:a, mutta Panasonicin saatuani huomasin ettei tämä ole mahdollista, lähetin asiasta reklamaation tietysti, sillä jos myyjä lupaa jotain, niin sen on myös toteuduttava... saas nähdä miten käy. Ja mikä idioottimaisnta on, ettei asiasta lue mitään dna:n sivuilla, vaikka POP3:t kulkevat luonnollisesti GPRS:n kautta (eli monet tietävät, että tuon pitäisi toimia).

    Kerro EsauTsau miten kävi, ja tosiaan toivotaan että pystytte sopimaan jollain tavalla Radiolinjan sekä Kaman kanssa tapahtuneesta.
     
  7. --- Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    1690
    Tykkäykset:
    1
    Sillä hetkellä kun nimesi liittymäsopimukseen laitat niin vakuutat että ole ehtoihin tutustunut joissa taas sanotaan että hinnaston mukaan laskutetaan... Eli pahalta näyttää :( Yrittää kannattaa silti, ehdottomasti.
     
  8. --- Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    1690
    Tykkäykset:
    1
    Eihän se nyt noin mene. WAP-GPRS tarkoittaa sitä että voit käyttää WAPPIA rajattomasti, kun sähköpostit taas menevät"oikean netin"kautta. Eli ei tuon pidäkkään toimia kun WAP vaan luvataan.
     
  9. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Erittäin harmittava tapaus ja pahaa pelkään, että joudut laskun maksamaan, edelliset kirjoittajat siihen jo pointteja antoivat. On erittäin ikävää, jos Radiolinjan (lue: Elisan) omassa ketjussa esiintyy muka noin tahatonta tietämättömyyttä.
     
  10. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Olen tässä asiassa täysin samaa mieltä adapterin kanssa.. Missä päin Suomea on noin tietämättömiä myyjiä ketjussa, joka myy vain ja ainoastaan Radiolinjaa? Vaikka uskoo tuotteeseen, täytyy kuitenkin osata kertoa asiakkaalle oikea laita hinnoista, eikä kuitata kysymyksiä vastaamalla, että hinnat ovat kilpailukykyiset.. Ja tietysti asiakkaan kannattaa myös tutustua hankkimansa tuotteen hinnastoihin, niin voi välttyä näiltä ikäviltä ja kalliilta yllätyksiltä.
     
  11. TCall Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/12/02
    Viestit:
    1872
    Tykkäykset:
    0
    Voi juma!!! Jotenkin kyllä nyt tuntuu että joudut kyllä maksamaan ton laskun kuten tuossa kaikki muutkin kerto. Sinäänsä myyjä antoi vähän valheellista tietoa, mutta ei kuitenkaan tehnyt mitään väärin. Toivotaan että RL:lla on sen verran ymmärtävää porukkaa ettet joudu maksamaan. Ihan hirveä tuo summakin. Kovin nopeasti tuollaista summaa ei kyllä kerätäkkään. No onnea vaan!
     
  12. --- Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    1690
    Tykkäykset:
    1
    No kyllä nyt tuon verran ei-dna:lla saa helposti aikaan.
     
  13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Jos voit tuon osoittaa, niin myyjä liike vastaa.
     
  14. Juppe Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    2416
    Tykkäykset:
    0
    Samantapainen möhläys sattui kaverilleni: Hän otti dna liittymän;kuuli maratonista,otti yhteyttä operaattorin edustajaan mistä ko. liittymä oli otettu;
    sanoivat ettei tähän laskutukseen ehdi maraton kytkeytyä,vaan kuinkas kävi,maraton ei kytkeytynyt sitä seuraavaan,eikä kolmanteenkaan laskuun päälle, tuli "ylimääräistä" laskua 500 euron edestä eikä kukaan tunnusta olevan syyllinen....näin se menee kuinka saadaan nopeasti ihmiset irtisanomaan liittymät...
     
  15. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Ja eräs asiakkaani oli ottanut ensin itselleen ja ajokoiralleen Dna-liittymät. Myyjä oli mieheltä kysymättä kytkenyt sekä miehen että ajokoiran liittymään Maraton palvelun. Kun ensimmäinen lasku palvelun kytkentämaksuineen tuli juuri sopivasti Radiolinjan 600 euron puheaikatarjouksen aikaan, ratkaisu irtisanoa Dna ja ottaa Radiolinja itselleen ja koiralle oli miehelle helppo..
     
  16. Sami

    Liittynyt:
    15/7/02
    Viestit:
    938
    Tykkäykset:
    1
    Nyt meni kyllä ainakin minulta ohi...kyseessä kai oli jonkin sortin huumoria...?
     
  17. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Ei, kun miehellä oli GPS-paikannussysteemi, jossa koiralla oli GSM-kortilla varustettu GPS-lähetin ja miehellä Benefon ESC!-puhelin. Kuulemma mies pystyi tekstiviestien välityksellä paikantamaan koiran liikkeet. Kun mies laittoi viestin koiran numeroon, koiran laite lähetti vastausviestin. Näin isäntä tietää aina, missä koira menee.. En ole aivan varma tuon systeemin toimintaperiaatteesta, mutta jotenkin noin se toimii. No, tulipahan tehtyä kuusivuotisen urani ensimmäinen liittymä koiralle..
     
  18. Sami

    Liittynyt:
    15/7/02
    Viestit:
    938
    Tykkäykset:
    1
    OK ;) Koira ei kyllä noin juridisesti ajatellen voi olla sopimusosapuolena, eikä edes liittymän käyttäjänä jos tarkkoja ollaan. Koira ei siis ole oikeushenkilö.
     
  19. --- Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    1690
    Tykkäykset:
    1
    Miksei koira voi olla käyttäjä? Voihan 5-vuotias tenavakin olla eikä varmasti ole oikeuskelpoinen.
     
  20. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Sopimukseen pantiin liittymän käyttäjäksi miehen alaikäinen tytär, mutta todellisuudessa käyttäjä on koira.. Asensin itse kortin koiran laitteeseen.
     

Jaa tämä viestiketju