1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Viruksen torjunta ohjelmia kaivataan

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Nemesis-88, 22/8/03.

1. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Näyttää siltä että koneeni kippuun on hyökännyt jonkinlainen virus ja tarvis jonkun virus ohjelman. Nyt ei vaan muistu ohjelmien nimiä mieleen.

2. un1

Tykkäykset:
    0
  3. juho

Tykkäykset:
    0
    kii

Ottakaa ne vitun windows boxinne irti gprs päästä, alkaa hieman vituttaan kun ei tajuta päivittää koneita/käyttää palomuureja, vaikka DNA onkin blokannut portit 1-1024 niin tämä blaster worm/lovsan on päässyt dna:n "sisäverkkoon"

statistiikkaa 135 porttiin kolkutelluista koneista ajalta 11-22 elokuuta. (90% varmuudella viruksia, ja muutenkaan ei tarvi katsella toisten jakoja)
    siis kaikki kolkuttelut ovat tulleet gprs käyttäjiltä. ja itse olen ollut netissä ~24h päivässä gprs:llä. todennäköisesti ilman palomuuria koneeseeni olisi tarttunut sama virus. no ei tosin haittaa koska linuxi siellä on ja siihen ei windowsin virukset tartu ;DD haha.

11 29kpl
    12 63kpl
    13 288kpl
    14 306kpl
    15 236kpl
    16 188kpl
    17 319kpl
    18 463kpl
    19 418kpl
    20 259kpl
    21 196kpl
    22 63kpl kello 15:35 mennessä

ASENTAKAA NE PÄIVITYKSET!
    ja dna voisi tukkia 135 portin myös..

4. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Mistä he*etistä johtuu että mun sähköpostiin tulee jatkuvasti jotan virus viestejä esim. "Thanks movie" tai "Your application"??

5. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Siitä että ihmiset eivät osaa siivota konettaan. On sähöposteja, joissa on virussuodatus, jolloin niitä ei tule. Myös ilmaisia.

6. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    No mä en osaa. Eli noita viesteja ei kannata avata. Ja taas poistin 17 yllämainittua viestiä. Luukkuun ne mulkut eivät ole hyökäneet.

7. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minullekkin on tullut pari juuri tuon tyypissiä viestejä...

8. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ristiriitainen lause. Kerrot ettet ole huolehtinut koneesi virustorjunnasta ja sitten vielä nimität mulkuiksi niitä joiden kone on saastunut ja lähettelee viruksia minne sattuu? Mistä tiedät ettei oma koneesi lähettele koko ajan viruksia, mikäli et ole huolehtinut sen virustorjunnasta?

Sitä ei kuule itse huomaakaan kun kone lähettelee viruksia tietämättämäsi. Eli marssi kauppaan ja osta virustorjunta ja vaikka palomuuriohjelmistokin.

9. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Heh, joo, kyllä ne kunnon virusturvat pitää olla. Symantec/Norton ainakin tuntuu toimivan loistavasti.

10. YGW

Tykkäykset:
    0
    Uusimmat F-securen päivitykset ja telewellin palomuuri hyrrää vieressä ei pitäis päästä ihan hevillä tänne...

11. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Mistä ne sit tietää lähettää mulle kokoajan samoja viestejä??
    En tiedäkkään voihan se lähettääkkin.
    Ja paljos hinnat on nykyään??

12. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jos et ymmärtänyt niin asian ydin oli, että olet itse aivan samassa tilanteessa näiden nimittelemiesi ihmisten kanssa. On turha haukkua muita toiminnasta jota itsekin harrastat.

13. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Okei sori et haukuin niitä ihmisia mulkuiks.

14. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Näin tunnistat saastuneen koneen kaveripiiristäsi:

Jos sulle tulee paljon viruksen lähettämiä viestejä sellaisista osoitteista, jotka pystyt yhdistämään tiettyyn kaveriin, eli sellaisista osoitteista, joiden kanssa voit olettaa jonkun kaverisi olleen sähköpostiyhteyksissä. Luultavasti tämän kaverin kone on saastunut.

Tällä logiikalla itse paikallistin yhden saastuneen koneen. Maileja pukkasi sellaisista osoitteista, joiden tiesin olevan erään henkilön kavereita.

15. KLF

Tykkäykset:
    0
    Norton Antivirus 2003 on hoitanut homman kotiin täällä. MSBlast/Lovesan -virus kuitenkin leviää tietokoneen turva-aukkoa hyödyntämällä eikä antivirusohjelmat auta, pitää olla myös palomuuri.

Itse käytän palomuurina Zonealarmia, töissä myyn asiakkaille mieluiten Norton Internet Security -pakettia jossa palomuuri+av yhdessä.

Nortonia suosin nimenomaan sen vuoksi, että se skannaa lähtevät ja tulevat sähköpostit ennenkuin ne pääsevät sähköpostiohjelmaan. En edes muista, millon olisin nähnyt netistä imuroidun tai levykkeellä tuodun viruksen. Käytännössä kaikki ovat tähänmennessä levinneet sähköpostitse, nyt poikkeuksena MSBlast.

Nykyään sähköpostivirukset toimivat siten että ne poimivat koneen osoitekirjasta vastaanottajia, osa käy läpi myös väliaikaiset internet-tiedostot ja ottavat siellä olevista www-sivuista esiintyvät osoitteet listalleen. Yksi näistä osoitteista sitten laitetaan myös viestin lähettäjäksi. Pahimmillaan voit siis olla virusspammin vastaanottaja ihan sen vuoksi että saastuneen koneen käyttäjä on lukenut www-sivua jossa osoitteesi on.

16. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Mistäs ton Symantec/Nortonin saa??

17. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    www.bdog.fi

Mutta mikäli koneessasi on virus, niin se voinee olla tuo Sobig.F. Käy F-Securen sivuilla lukemassa, miten varmistat että oletko saanut tartunnan ja miten poistaa se. Koneesi voi lähetellä tietämättäsi 100 viruspostia tunnissa ja arvaa rasittaako se sähköpostiliikennettä ja vituttaako se muita nettikäyttäjiä.

Nettikoneisiin pitäisi tulla pakolliseksi virustorjuntaohjelmat ja palomuuri uusimmilla päivityksillä. Vähän samanlainen juttu kuin tv-lupa :)

18. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Joo kiitoksia pitää tutkia toi linkki. Mua taas vituttaa se että saan kokoajan poistaa sähköpostista virus viestejä. Päivän parin aikana olen poistanut ainakin 50 viestiä.

19. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Jippiin yhdestä osoitteesta olen poistanut about 200 virusviestiä, mutta onneksi en sitä käytä. Hommaa sellainen sähköposti, jossa on virustarkistus, niin ei tarvi poistella niitä :)

20. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Jos löytyy semmonen sähköposti missä on 20mb tilaa tai enemmän niin sit vois harkita.

Jaa tämä viestiketju