1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Virtuaaliset COM-portit.

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Kuukke, 24/3/05.

1. Kuukke

Tykkäykset:
    0
    Hei! Minulla on semmoinen ongelma, etten voi tehdä virtuaalisia COM-portteja (eikä tullut itsestään). Eli minulla on vaan fyysiset COM1 ja COM2 portit. Eli siis, porttien teko ei onnistu edes "Add com port" napista, kun ei tapahdu mitään.

Tikkuna on Prodigin usb dongle ja WIDDCOMIN ajurit. Miten siis saisin tehtyä virtuaalisia portteja? Kiitos.

2. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    eikös noiden ajureiden pitäis luoda niit virtuaalisia portteja, näin ainakin gps paikantimen kanssa niin miksei tuossakin

3. Kuukke

Tykkäykset:
    0
    Minulla ainakaan ole luonut mitään? Valikoissakin näkyy vain COM0 portti. Asennettu mooonta kertaa uusiksi ajurit, formatoinnutkin kovon välissä, en tosin noitten COM porttejen takia.

4. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    otan tuosta gps ohjeesta pätkän

et kyl uskoisin että kyl sen pitäis jotenki automaattisesti sen sinne tehdä, eikä mitenkään manuaalisesti.

ja pitäiskö sen tehdä sit virtuaalinen com portti, ei oma bt palikka ainakaan tee. se on ihan vaan usb laitteena konees

5. Kuukke

Tykkäykset:
    0
    Minulla se ei vaan tee millään :(

6. Kuukke

Tykkäykset:
    0
    Tietoo kenelläkään?

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    En sinun ongelmasta oikein tiedä, mutta uskoisin että ei kuitenkaan mistää ihmeellisestä kyse.

Oleellisia asioista että olet asentanut softat ja pyydettäessä BT palikan, tai jos käyttiksesi tukee suoraan käyttämääsi palikkaa niin toimi käyttiksen ohjeiden mukaan.
    Kun kaikki kunnossa muodostat BT serialyhteyden siihen laitteeseen mihin haluat yhdistää sarjaporttiyhteyden.

Jutustasi ei kuitenkaan paljoa saa selvää mitä halut tehdä, ilmeisesti kuitenin PCstä kyse toisessa päässä kun ilmeisesti kovalevyä (?) formatoit, tai sitten jostain muusta laitteesta ja raudan (kovo) formatoit (?)

Jos ongelma jatkuu voi kääntyä asianosaavan liikkeen puoleen.

8. Kuukke

Tykkäykset:
    0
    No voihan... Sain tehtyä nyt virtuaalisia com portteja (en tosin ajurisetupilla) vaan Virtual serial port kit - nimisellä ohjelmalla. "Properties" kohdassa ei silti ole kuin COM0 valikko? Mikä neuvoksi?

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mitä haluat tehdä, virtuaalisia COM portteja ok, mutta mitä varten, vai haluatko tuon BT palikan toimimaan toimimaan, vai liittyykö se tähän mitenkään? jos liittyy niin minkä kanssa sitä haluat käyttää ja oletko sen BT palikan saanut toimimaan?
    Niin ja mikä käyttöjärjestelmä jne.

10. leeko2

Tykkäykset:
    0
    Täällä sama ongelma. Tosin kyseessä on ericsonin usb data kaapeli joka vaatii toimiakseen ensin asennetuksi USB to Serial adapterin, joka siis tekee uuden com portin, ja jonka pitäisi tämän jälkeen näkyä järjestelmässä. Olen yrittänyt asentaa PL-232 ajureita jotka tulivat kaapelin mukana mutta porttia vain ei synny. Asennus kyllä suorittaa itsensä loppuun asti ja väittää sen onnistuneen. Näin ei kuitenkaan käy. Olen nyt yrittänyt kahdella koneella, toisessa xp sp1, ja toisessa xp sp2. Molemmilla koneilla sama ongelma. Googlella en löytänyt apua. Alkaa käymään hermoille. Jos jollakin tietoa asiasta niin neuvoja otetaan mielellään vastaan.

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    USB palikoita ylesin syy ongelmiin on se että ne laitetaan laitteeseen ensin kiinni ja sen jälkeen aletaan ihmetteleen ajureita, tämä on tie onglmiin melkein aina, ellei laite valmistaja erityisesti käske vain laittaa laitetta kiinni.

Tämän jälkeen XP ja vastaavat ovat usein asenetaa jotain aivan väärin ja senjälkeen voi olla työlästä alkaa hommaa korjaileen.

Joskus hommasta pääsee helpolla käyttämällä toista USB reikää ja toimimalla valmistajan ohjeiden mukaan, tai voi joutua sitten alkaa laitehallinnasta "päivitteleen" ajureita vaihekerrallaan, tosin voi olla joskus vähän työlästä selvitellä mitä mihinkäkin pitäisi tehdä.

Joidenkin luurien kaapeleiden kanssa homma menee loppuun vasta kun itse laite kytketään sinne piuhan toiseen päähän.

Ja aina kaikki palikat eivät yksinkertaisesti toimi kaikissa kokoonpanoissa.

Jaa tämä viestiketju