1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Vinkkejä uuden Nokialaisen hankintaan

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Sarita, 17/9/13.

1. Sarita

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E52
    Hei.

Teillä täällä varmasti tietoa niin paljon että voitte auttaa mua, mä ku en näistä puhelimista mtn oikeen tiiä.

Mulla on tällä hetkellä Nokian E52, aivan huippu puhelin mutta alkaa oleen jo loppusuoralla, eli uusi pitäisi hankkia.

Onko Nokialaisia jotka ovat vastaavia ku em puhelinmalli? Vaatimukset olis että samaa koko luokkaa ku E52, ja ei mielellään kosketusnäyttö..

Ja aina on Nokialainen ollu ni en mä takkiani käännä :)

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ei ole.

Nokialla on näppiskoneina kuin peruspuehlimia, ns feturepuhelimina joitain Asha malleja, tosin kaukana edellisen koneesi mahdollisuuksista.

Sitten ne kosketusnäyttöiset Lumia puhelimet, joissa WindosPhone, niillä ei myöskään voi korvata kaikilta osin edellista malliasi, mutta ehkä niiltä osin mitä toimii ja korvaa niin monelta osin voi olla paljon antavia.

Suomessa, eikä paljoa muuallakaan, ei nykään ole uusia "puhelin näppis" älypuhelimia tarjoilla.

Jos tyydyt vain pienehköön kokoon ja kosketusnäyttöön , mutta jotain älypuheijuttua, niin Nokialta esim Lumia 720, muilla merkeillä pienemmän ja kevyemmän pään Android malli ja tietenkin Applen iPhone.

Mieti ensin mitä sillä luurilla nykyään teet, siis myös ne perusjutut, sillä perusjutut ei ole nykyluureissa itsestään selviä.
    Sen jälkeen suosittelen menee johonkin osaavaan alan liikkeeseen. ja pohtiin mikä sopi, kun ehdokas on niin kokeile kaikki itsellesi tärkeät asiat.

3. Sarita

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E52
    Siis vaatimus on pieni koko ja EN halua kosketusnäyttöä..

En mä puhelinta tarvi ku normi arkipäiväseen toimintaan. Eli ihan perusmasiina.

Kahtoin just tosa että 301? Oisko se jotain?

4. jviirret Vieras

Tai nokia 113 http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/NOK113BLACK/nokia-113-musta ?
    Täällä asiantuntemus tuntuu painottuvan enempi noihin "lippulaivamalleihin", eli luultavasti joudut käymään kaupassa näpelöimässä tai kun kyse tuon hintaluokan laitteesta niin ostamaan "sian säkissä".

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mikä on sun normi arkipäiväinen toiminta ?

Monella E52 käyttäjälle ja siitä pitäneelle se arkipäiväinen toiminta on sellaista että ei kaikilla nykyvehkeillä onnistu.

6. Sarita

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E52
    Soittaminen, viestit ja sähköposti. Se on normi käyttöä. Ja pääasiasa nettiäkin käytän läppärin kautta. Hommasin taannoin E52 koska siihen siinä on Tracerk Hunter ja koko oli sopiva. (paljastaa etten tiiä puhelimista mtn. :)

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos vain nuo, niin sähköpostin käytön kuviot kannattaa miettiä, sähköpostin luku onnistuu perusluureillakkin, mutta se ei ehkä riitä.
    Aivan perusluureissa, joissa ei nettiyhteyttä ovat tuon takia toki laskuista ulkona.

E52ssa on hyvä akunkesto myös GPSllä.

Mutta tuota tuolle käytölle sulla ei enään tarvetta ? vai pitääkö uudella luurilla se myös sujua ? Kaikkii ei saa ja ihan mitä tahansa ei kannata tuohon käyttöön ottaan, vaikka tukisin.

Mitä muuta sillä puhelimella olet tehnyt ?

8. Sarita

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E52
    Ei ole. Ja ku tää vanha pelaa vielä siltä osin moitteettomasti ni voin käyttää tätä siihen.

Ja aivan, vain em toiminnot on mulle tärkeitä.

9. jviirret Vieras

Minä petyin tähän mun Nokia Asha 302:n sähköpostiin jo eka päivänä :( Lukeminen, lähettäminen ja kirjoittaminen kyllä onnistuu, mutta kun tuo ei ilmoita uusista (gmail)posteista kuin erittäin satunnaisesti :( Pitää aina avata sähköposti ohjelma jos haluaa katsoa onko postia tullut. Vanhoissa E-sarjan Nokialaisissa(ainakaan tuossa E90:ssä) ei tällaisia ongelmia ollut?

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    E52 oli hyvä puhelin, puhe käyttöön. Jos et koskaan sitä opetellut käyttöön, vaan lähinnä painoit vihreääluuria vastatessa ja soittaessa naputtelitn numerot ulkomuistista. Niin kiinitä huoiota ehdokkaiden näppikseen ja siihen fiilikseen.

Jos totuit käyttää E52sta puhelimena tehokkaammin, osoiterkijaa nimihakua, vihreänluurin logia, sano soittajan nimi, puheohajus jne. niin sit voi tulla monenkohdalla takapakkia.

Mutta jos A vaihtoehdolla, niin jos katselet suht perusluuria Email tuella, niin katsoa että se on riittävä, varsinkin jos sulle muutakin sähköpostia kuin "Plain Text", jos myös lähetät niin ne osoitekirja jutut. Entä tarviiko jotain liitteitä tukea, PDF? jotain muita toimisto tiedostomuotoja ? Jos email ei ole perus ADSL kylkiäinen, niin myös käytetyllä protokollalla merkitystä.

Osoitekirjasta edelleen, jos sellaista on, niin sovi kauppiaan kanssa että tiedon kopioidaan uuteen luuriin, eikä siis mitään SIMkortin kautta tehtyä.

Jos sinulla ositekirja on jossain pilvessä, niin varmista sen yhteensopivuus uuden luurin kanssa.

Sitten se tärkeä, mikä ei ole niin tärkeää, mutta olis kuitenkin kiva.

Selain, ilmeisesti myös liikut, kamerakin, vahintaa sellainene että 2D (Qr) koodit saisi helpolla luettua. jos sillä joskus muistiinpano kuvan nappaa niin kamera tarvii GPSn ... Entä wlan, joskus ulkomailla ?

Jos siitä näppiksestä et luovu, niin joudut tinkiin muussa.

Jaa tämä viestiketju