1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Vinkkejä N9x radion paranteluun ?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Jazzeri, 4/4/07.

1. Jazzeri

Tykkäykset:
    0
    Olen yrittänyt etsiskellä puhelinta, josta löytyisi mm. FM-radio RDS/af toiminnolla. Valitettavasti Nokian valikoimista sitä ei löydy. Muilta valmistajilta löytyisi, mutta puhelinten muut ominaisuudet eivät tyydytä.

Nyt ihastuin tohon tulossa olevaan N95 malliin, josta löytyisi kauan kaipaamani integroitu GPS. Ikävä kyllä FM-radio siinä on edelleen kivikautista tasoa eli RDS- kelpoisuus puuttuu. Itselle RDS-radio on kuitenkin välttämättömyys, joten se pitäisi saada ympättyä jotenkin ko. puhelimeen.

Nyt tarvittaisiin vinkkejä, miten saisin esim. lisävarusteiden avulla paranneltua puhelimen radiota. Nokialtahan löytyy esim. BT-kuulokkeisiin liitetty RDS-palikka.

Itse käytän puhelinta toisen valmistajan piuhallisen (ei siis BT) kuulokejärjestelmän kautta, joten tarvitaan ilmeisesti vähän sorminäppäryyttä ja kolvia, että saisin radion liitettyä systeemiin. Nyt tarvittaisiin kipeesti neuvoja tai ehdotuksia, miten homman saisi helpoiten hoidettua. Palstalta löytyy varmasti elektroniikkanikkareita, joilta tietoa löytyy.

2. Dopey

Dopey

Tykkäykset:
    4
    Mulla on bluetooth HD-12W headset, mistä tuo RDS löytyy. Varmaan noita on muitakin.

3. Jazzeri

Tykkäykset:
    0
    Hmm

Jos leikkaisi BT-headsetistä piuhan poikki ja kolvaisi siihen liittimen, joka sopii kuulokejärjestelmän gsm-in-liitäntään... pitää vähän kehitellä ajatusta. Toisaalta huolettaa vähän tuollaisen virityksen häiriöherkkyys.

Jaa tämä viestiketju