1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Viivettä tekstiviesteissä Soneralla

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja JPMason, 8/4/08.

1. JPMason

Tykkäykset:
    0
    Onko kukaan muu viime päivinä huomannut, että Soneran liittymissä ei tekstiviestit kulkisi normaalia vauhtia? Itse huomannut jo pari kolme kertaa viikonlopun jälkeen, että viestit ei kulje niin nopeasti kuin pitäisi, vaan saattaa viivästyä jopa useamman tunnin vaikka varmasti on vastaanottajan kännykkä päällä ja verkon alueella ja luurissa tilaa vaikka tuhannelle viestille. Omituista.

2. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Vika voi myös olla vastaanottajan operaattorissa. Viestit lähetetty tietylle operaattorille?

3. JPMason

Tykkäykset:
    0
    Jep, Soneralle...

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ilmeisesti sinulla kuvauksen perusteella ongelma yhden viestikumppanin kanssa? Ja saan sen käsityksen että viiveet on nimenomaan tuolla vastaanottajalla - eli viesti kumppanisi saa viestejä koska sattuu.

Ensimmäisenä tulee tuosta mieleen että ongelma vastaanotto päässä, luuri ei ole kunnolla verkossa, vaikka niitä tolppia näyttelee, tällöin on tyypillistä että useampi viestit putkahtelee kerralla sitten aikaan. muitakin vaihtoehtoja toki on.

Jos ongelma ilmenee vain sinulta lähettäessä niin sitten toki tulee mieleen että lähetyspäässä ongelmia.

Toki verkossa voi olla laajempia tai alueellisia ongelmia.

5. kimmo Vieras

Voitko sen enää paremmin sanoa. :D

6. JPMason

Tykkäykset:
    0
    Selitin vähän huonosti...

Ongelmia löytyy useammalta eri henkilöltä. Minulle on tullut muutamalta henkilöltä viestejä viiveellä, ja muutama oma viestini on saapunut vastaanottajille viiveellä.

Tietysti varma en voi olla, mutta ainakin pitäisi olla luurit vahvassa verkossa - samoissa paikoissa samoilla luureilla ennen toiminut loistavasti, ja puhelut kuitenkin hoituu, niin ei se verkko kovin heikoilla voi olla. Viestiasetuksissakaan ei pitäisi olla mitään outoutta...

Sikäli kenkkumaista tällainen, että ei voi luottaa että tekstiviestit tulee ajoissa perille, ja joutuu soittamaan silloinkin kun tekstari olisi soveliaampi vaihtoehto...

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ok, sori ymärsin kuvauksen väärin, ja kuvittelin että ongelma vastaanottajalla jokin 3G alypuhelin jonkin moisella 3G alueella.

Kun yleisesti asiasta ei ole mutisti, niin siltikin tulee mieleen voisiko ongelma jotenkin liittyä teidän kokoonpanoon, onko ongelma yhteyksillä jotain yhteistä, samalla-alueella, samanlaisia päätelaiteitta, yhteys tapana GPRS, multisim, yritysnumeroita jne.

Teknisesti SMS ei ole suunniteltu kovin korkeaksi varmuudeksi perille menosta, vaikka se sitä nykyään on. Välitystietoja kannattaa katsella päätelläkseen perillemenoa.

8. JPMason

Tykkäykset:
    0
    Tuota tuota, kyllähän tässä kaikki samalla aluella karkeasti katsoen ollaan, Päijät-Hämeessä... mutta on aika iso alue. Omituisinta tässä minusta on se, että näillä täsmälleen samoilla laitteilla ei ole aiemmin ollut ollenkaan näitä ongelmia. Liikenteessä myös ihan perusluureilla - minulla nyt on E51, mutta siitäkin 3G pois päältä, ja ihan perus-GSMllä mennään. Yritysnumeroistakaan ei ole kyse.

Välitystiedot olen itse aina tykännyt pitää päällä, ja nytkin ovat sitä. Mutta kun muilla ei ole, sekin on vähän niin ja näin. Tuntuisi niin kuin jotain olisi Soneran verkossa tapahtunut täällä päin, mikä on sitten saanut tekstiviestit kulkemaan vähän miten sattuu.

9. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Asiasta kannattanee ilmoittaa tekniseen tukeen 0800 19101, sieltä saa ajankohtaisimman tiedon tai välittää vikaterveiset sinne.

10. JPW™ Vieras

Yleensä tärkeät ja kiireelliset asiat kannattaa aina soittamalla hoitaa. Sitä kun ei tiedä koska se vastaanottaja LUKEE sen viestin.

En tiedä mikä puhelin sulla on ja käytätkö kuittaus toimintoa, mut itse olen oman puhelimen asetuksista laittanut kuittauksen käyttöön ja todennut erittäin käteväksi(ainakaan saunalahti ei veloita siitä mitään, muista operaattoreista en tiedä). Ja puhelin kun ei kuitenkaan kerää niitä kuittauksia, kuin 10-20, joten niiden poistamisistakaan ei tarvitse huolehtia. Näkee heti näytöltä, jos viesti menee perille. Ainakin siis tietää kulkeeko viestit ja miten...

11. JPMason

Tykkäykset:
    0
    Täytynee kai ilmoittaa tuonne tekniseen tukeen, vaikka aika heikoilla hangilla siinä suhteessa ollaan, kun kaikki viestit ei kuitenkaan viivästele, vielä ainakaan.

Sehän on tietysti totta että parhaiten tavoittaa soittamalla. Aina tosin soittaminen ei ole kovin kätevää, kun aina ei pysty puheluun vastaamaan vaikka pystyisikin viestin lukemaan.

Jos kuittaustoiminnolla tarkoitat välitystietoja, niin käytän tosiaan niitä. Tosi käteviä ovat. Minun E51 Nokialaisessa ne kerääntyy mukavasti omaan kansioonsa katseltavaksi, ja tulee näytölle tosiaan se ilmoitus heti. Mutta sehän ei tietenkään auta kuin omien viestin seurailemiseen...

12. JPW™ Vieras

Jep, siis välitystietoja.=) Kiitos korjauksesta.

Jaa tämä viestiketju