1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Viestit Samsung SGH-Z140

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja mtk, 24/2/07.

1. mtk

Tykkäykset:
    0
    Poistin epähuomiossa Samsung SGH-Z140 puhelimen tekstiviestien joukosta pari tärkeää viestiä ja nyt pitäisi löytää keino saada ne takaisin.

Netistä löysin pari ohjelmaa jotka pystyvät muistikortilta tai kiintolevyltä hakemaan poistettuja tiedostoja mutta saako samppaa kytkettyä pc:hen siten että se näkyisi asemana vai onko kukaan keksinyt mitään muuta konstia kaivaa niitä viestejä esiin?

Toinen mitä en osaa tällä puhelimella, on herätysäänen voimakkuuden säätö. Kaikki herätysäänet pärähtää aina täysillä niin että koko talo herää. Onko tämä vain ominaisuus vai onko se säätö piilotettu liian hyvin ettei tällainen pentti peruskäyttäjä niitä hokaa?

2. Johan_

Johan_

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Lumia 925
    Itse tässä vasta huomasin, että herätysäänen ja soittoäänen voimakkuus ovat kytketyt toisiinsa, eli jos haluaa herätyksen voimakkuutta säätää, pitää käydä säätämässä sitä äänivalikosta soittoäänen voimakkuuden kohdasta.

Viestejä ei kai voi kaivaa ainakaan tuolla menetelmällä koneelta käsin, siihen hommaan tarvittaisiin omanlaisensa ohjelma, taikka puhelimeen ladattava sovellus. Siitä en sen enempää tiedä, mutta viestiketjuja kahlaamalla asiasta löytyy lisätietoa.

3. baronfin

baronfin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    64
    No nyt tuli repäistyä. Olen käytännössä koko kosketusnäyttö -puhelimien ajan hakenut aina sitä seuraavaa luuria (oli joko syytä tai ei), jossa on edellistä luuria paremmat näytöt, kamerat, prosessorit, akut jne... Lähdin Nokia N900 liikkeelle ja sen jälkeen on tullut käytyä luuri luurilta tarjontaa läpi. Nyt puolitoista vuotta taskun pohjalla kulki iPhone6 ja olihan se ihan jees.

Mutta yksi paskamainen tapa liittyy tuohon luuriin. Sitä tulee katseltua ihan turhaan ja liian usein. Jokaikinen tyhjä hetki tulee täytettyä ihan turhanpäiväsellä hesari/iltasanomat uutisten lukemisella, keskustelupalstojen selailulla ja muulla jonninjoutavalla somen hipelöinnillä. Itse asiassa tämä on ihan pienten lasten vanhemmilla aivan älytön ongelma mitä tulee puistoissa huomioitua. Ihmiset katsovat luurejaan eikä lapsiaan. Se on suorastaan pelottavaa kun tarkemmin ajattelee millaista kasvatusjälkeä siitä tulevaisuudessa tulee.

Olen itse yrittänyt aktiivisesti vähentää "turhaa" vilkuilua, mutta ajattelin viedä tämän nyt maaliin asti: otin käyttöön 11 vuotta vanhan Samsung SGH Z140 (linkki vie GSMarena.com), joka on itse asiassa kaikin puolin erittäin hyvä puhelin. Se on erittäin hyvän kokoinen ja näppärä muotoilultaan. Hämmästyttävää kuinka hyvin se sopii käteen ja taskuun näiden 5" näyttöjen jälkeen.. Okei, muistia on säälittävät 44 Mt (siis sitä mihin tallennetaan tavaraa), kamera on 0,3 MPxl ja akkukin on köykäset 1000 mAh (tosin tässä luurissa se riittää viikon valmiusaikaan). Ainoa mitä jään nykyisistä älyluureista jään kaipaamaan ovat EasyPark ja Finnkinon mobiililiput. Sekä mahdollisesti Finnairin sekä VR:n liput tarvittaessa, mutta jo parissa viikossa olen huomannut olevani paljon enemmän "läsnä" hetkessä enkä vetäytymässä milloin mihinkin. Digijärkkäri on kokenut mullistuksen ja tabletti ottanut osansa takaisin enkä ole mistään joutunut luopumaan.

Mielenkiintoista ajatella mitä vanhoihin puhelinmalleihin voitaisiin nykypäivän tekniikalla saada aikaiseksi. Hauskinta tässä kokeilussa oli löytää puhelimen uumenista selfiekuva ajalta kuin ennen koko selfiekäsitettä on ollut olemassakaan ja se oli 11 vuoden takaa minusta ja 2 vuotiaasta pojastani. Sen pystyi tekemään jo silloin. Ja voi hyvänen aika miten vuodet vierivät.

JiiPee83 tykkää tästä.
  4. huppumies

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Note II + Saunalahti ja spotify-puhelimena Samsung XCover II
    Ai jumalauta, nyt kyllä lähtee iso käsi teikäläisen suuntaan.
    Pienen kundin isänä olen itse tehnyt päätöksen,että kun ollaan puistossa tai ulkona muuten vain, niin luuri pysyy silloin tiukasti juniorin repussa sen ajan. Kiinnitin nimittäin itse huomiota myös siihen kuinka luuria tulee rävellettyä samalla, kun juniori häärää hiekkalaatikolla tai koheltaa muuten vain menemään.

5. iNdo

iNdo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    193
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Mutku Pokémon Go! :(

Tästähän oli joku aika sitten foorumilaisilla oikein projekti koittaa selvitä ilman älypuhelinta (viikko?). Ketju muistaakseni jossain Matkapuhelimet-alueen syövereissä.

Jaa tämä viestiketju