1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Viestintävirasto saanut selvitykset numeron siirrettävyy....

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Flyer, 15/8/03.

  1. Flyer Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    1180
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    14.08.2003

    Viestintävirasto saanut selvitykset numeron siirrettävyyden ongelmista

    Matkaviestinnumeron siirrettävyys tuli mahdolliseksi uuden viestintämarkkinalain myötä 25.7.2003. Siirrettävyydessä ilmenneiden ongelmien ja asiakasvalitusten vuoksi Viestintävirasto pyysi asiasta selvityksen Soneralta, Saunalahdelta ja DNA:lta.

    Selvityksistä käy ilmi, että ennakoitua suuremmat siirtyneiden tilaajien määrät ovat aiheuttaneet viivettä siirtojen toteuttamisessa ja ruuhkauttaneet asiakaspalveluja. Operaattorit ovat ryhtyneet toimenpiteisiin numeron siirrosta aiheutuvan viiveen ja vanhan liittymän sulkemisen ja uuden liittymän avaamisen välisen katkosajan saattamiseksi määräyksen edellyttämälle tasolle. Alkuvaiheessa matkaviestinnumeroiden siirrettävyydessä ilmenneet tekniset viat on korjattu ja asiakaspalveluhenkilöstöä on lisätty ennakoitua suuremman asiakasmäärän hoitamiseksi.

    Saatujen selvitysten perusteella tilanne on normalisoitumassa ja siirrettävyysmääräyksen edellyttämä palvelutaso ollaan saavuttamassa. Numeron siirtämisestä aiheutuva viive liittymän toimittamisessa saa olla enintään viisi työpäivää. Lisäksi määräyksen mukaan vanhan liittymän sulkemisen ja uuden liittymän avaamisen välinen katkosaika saa olla enintään kymmenen minuuttia.

    Viestintävirasto katsoo, että asia ei anna tässä vaiheessa aihetta enempiin toimenpiteisiin. Viestintävirasto kuitenkin seuraa edelleen tilanteen kehittymistä.


    Että tämmönen päätös tämä oli kyllä odettavaa...

    Niin juu ja lähdekkin luonnollisesti olisi hyvä mainita: http://www.ficora.fi/suomi/ajankoht/siirrettavyys.htm
     

Jaa tämä viestiketju