1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Viestin vastauspyyntö???

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja mikkvi, 30/7/03.

1. mikkvi

Tykkäykset:
    0
    Hei.. pikku kysymys.

Miten toi vastaus pyyntö homma oikeen toimii.. siis tekstiviesteissä?

Kun mä saan viestin kaverilta 3310:sta.. ja siinä lopussa tulee aina teksit "vastausta pyydetty, haluatko vastata - kyllä/ei"
    Ja se ei tunnusta laittaneensa ko. palvelua päälle.. ja äkkiä selaituna en edes löytänyt ominaisuutta 3310:sta.

Mulla on nyt käytös T610 ericsson.. mutta muistaakseni sama homma on ollut Nokialaisissakin.
    Ericssonissa kyllä löytyy.. toi valikko - pyydä vastausta.

2. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Jos vastausta pyydetään ja viesti lähetetään saman operaattorin numeroon, niin vastaanottajan luuri ehdottaa viestin jälkeen heti "vastausta pyydetty, vastaa?" Jos menee eri operaattorin numeroon, niin vastaus ei onnistu.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos oikein ymmärrän niin:
    Eli jos lähettää viestin ko asetus päällä, niin vastaanottaja saa viestin normaalisti, mutta jos hän vastaa homma toimii normaalisti jos käyttävät saman verkon liittymää, jos on käytössä eri simmit niin vastaista ei pystytä lähettään. (eli laite yrittää käyttää samaa sanomakeskusta kuin lähettäjä)
    Asia löytyy luureista monella nimellä, tyyliin
    ~Samakeskus vastatessa
    ~Vastaus reititys
    ~Vastauksen maksu
    jne.
    Eli lähettäjä määrittelee asian.

(Toki asiassa saattaa olla muustakin kyse)

4. mikkvi

Tykkäykset:
    0
    Mutta mulla on dna ja kaverilla RL.
    Ja sit se ei oikeen muista laittaneensa ko. palvelua päälle.
    Enkä löytänyt 3310 valikosta tota juttua..
    sitä vaan ihmettelin.

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kyllä se siellä on, ko koneessa se on kyllä oletuksena pois päältä, joskus E:n koneissa se oli oletuksena päällä, mikä aiheutti ongelmia.

6. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Nokioissa en ole koskaan törmännyt tuohon mutta Ericssoneista tuo löytyy kohdasta "vastauspyyntö" tai jotain. Ihan näppärä ominaisuus vaikken koskaan itse ole törmännyt siihen.

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Niin siis jos puhutaan samasta asiasta (eli minä en sekoita asioita) niin tuosta ei ole Suomessa (tasavalta) kuin haittaa, ja mitään hyötynäkökohtaa en ole löytänyt.
    Nokialaisissa se oli jotain tyylii "Sama keskus vastatessa"

En tarkkaan tiedä miksi tuollainen on kehitetty, arvailla voi:
    Aikoinaan SIM kortilla ei ollut SMS keskuksen numeroa, eli sen joutu käsin syöttää. Jos lähetti tuollaiseen puhelimeen missä ko asetuksia ei ollut, pystyi vastaanottaja kuitenkin vastaamaan viestiin ilman asetuksia. Kun muistetaan ettei tuohon aikaa SMSää vielä kuviteltu nykyisen kaltaiseen viestintään ja operaattorien välinen viestintä ei toiminut, oli homma ihan perusteltu.

Hommaan on varmaan myös ajateltu että voidaan lähettää viestejä niin ettei vastaanottajan tarvitse maksaa vastausta, eli käytetään vastaajalle ilmaista SMSkeskusta, tämäkin ajatus olisi aikoinaan kantava, mutta nykyään operaattori perii SMS maksun verkossa tapahtuvan liikenteen mukaan eikä SMSkeskuksen kautta menevän liikenteen mukaan. (Jotkut varmaan muistaa kun pihit käytti ulkolaisia avoimia SMS keskuksia)

8. mikkvi

Tykkäykset:
    0
    Joo. Että se olis se "sama keskus vastatessa" tossa 3310.

Kun mä vaan mun huudatin yhtä naspuolista ystävääni.. että "ootko vähän huomion kipeä..ym.. kun sulla on aina toi vastaus pyyntö päällä"
    Ja siitä vaan alettiin ihmettelemään, kun se ei tuu muille sen kavereille kun mulle.. toi vastaus pyyntö viestin jälkeen. Ja se ei tiennyt mistä se menee päälle tai pois. Kun mulla ericssonissahan oli suoraa toi valikko.
    Ja noksusta ei löytynyt mitään vastaavaa.

Jaa tämä viestiketju