1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Viestin korjaaminen heti kirjoitettua

Keskustelu osiossa 'Ylläpito', aloittaja Jussi, 19/12/03.

1. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Varsin usein käy niin, että kun olen kirjoittanut jonkin viestin ja menen sitä katselemaan niin havaitsen virheitä tms. puutteita ja muokkaan viestiä heti perään. Saisiko tuota viestin lähettämisen väliä vähän pienemmäksi, kun herjaa melkein aina että ei voi lähettää heti perään uutta viestiä (vaikka kyseessä siis oman viestin editointi).

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Itse olen aika harvointuohon törmännyt (olen varmaan hidas), ja viesti kuitenkin kytönnössä lähtee heti kun uudestaan lähettää.

Oletan että tämä ominaisuus on sen takia että ropotit eivät voi tukkia foorumia, samoin kuin yhteys/selain ongelmat eivät aiheuttaisi kovasti monistuvia viestejä.

3. Jussi

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Kyllä, kun päivittää ja lähettää tiedot uudelleen. Lähinnä siksi en haluaisi odottaa että joku kuitenkin ehtii ladata viestin esiin ennen kuin se on korjattu...
    Joo, jotain vartenhan se on olemassa mutta on se toki muutettavissakin oleva arvo. Vanhalla softallahan arvoa ei tainnut olla käytössä.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Vanhassa oli, mutta koskikohan se tuota muokkaamista, siinä se taitaa olla aika turha.

5. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Tuo Esikatselutoiminto on ihan näppärä tekstin tarkistukseen.

6. Jussi

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Kaikki ei aina tule siinä vielä ilmi.

7. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Eikös sen sisältö ole identtinen sen kanssa mikä foorumille päivityy?

8. Jussi

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    On, ja tekstihän täsmää myös tässä ruudussa kirjoitetun kanssa mutta välillä vain tästäkin tarkkaakin tarkemmasta seulasta, oikeakielisyyden ja virheettömän kirjoituksen vaalimalta haukansilmältä saattaa jokin pikkiriikkinen virheenpoikanen päästä läpi, aina julkaisuun asti.

9. tuutinen

Tykkäykset:
    0
    Sama täällä. Pienimuotoinen lukihärö päästää aina virheitä välillä läpi, mutta vaikka korjaan ne sekunnissa(jep jep), niin ikinä en ole törmännyt tuollaiseen 'ei voi lähettää uutta näin nopeasti' -ilmoitukseen. ? Koneessasi vika? ;)

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Vaikka kuinka esikatselussa tavaa tekstiä läpi ja ei huomaa virheitä, lähettämisen jälkeen kun vielä vilasee niin heti pompaa muutama uusi virhe silmille. ja joskus vain huomaa että edellinen kirjoittaja on muokanut viestiään tai joku toinen on heittänyt väliin kommentin, jolloin oman viestin sisältö ei sellaisenaan ole aiheellinen.

11. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Niin, mutta en nyt oikein ymmärrä miksi tilanne aiheuttaa paniikin. Onhan tuo muokkaa toiminto, jolla viestinsä voi editoita kuntoon.
    Esikatselussa on myös se etu, että samalla näet onko aikaisempi kirjoittaja muokannut viestiään, tai onko peräti tullut jokin uusi jo väliin.

12. Jussi

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Ei siitä mitään paniikkia aiheudu, mutta on lukijan kannalta mukavampaa lukea selvempää tekstiä. Joissakin omissa tapauksissa olen huomannut viestinkin muuttuneen johtuen huonosta asian muotoilusta ja virheistähän on aina mukavaa päästä eroon.

Kunhan mainitsin asiasta siksi että tiedän sen olevan muutettavissa oleva juttu.

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Nopea sormisille se on aiheuttanut ongelmia kun ei anna tehdä sitä heti. Ei nyt mikään elämää kaatava juttu tietenkään ole.

Toki näkee, mutta muutos on voinut tapahtua esikatselunjälkeen.

14. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Robotteja varten olevassa tiedostossa http://www.matkapuhelininfo.com/robots.txt

User-agent: *
    Disallow: admin.php
    Disallow: /admin/
    Disallow: /images/
    Disallow: /includes/
    Disallow: /themes/
    Disallow: /blocks/
    Disallow: /modules/
    Disallow: /language/

pitäisi varmaan olla myös

Disallow: posting.php

niin ei tulisi turhia epäonnistuneita yrityksiä.

Toisaalta, jos robotti käy sivustolla ilman sisäänloggausta, niin muokkaa-linkkejä ei ole edes näkyvissä.

15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ja tarkoitin myös häriköinti ropotteja.

16. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    mulla tuli ekaa kertaa tuo "ei voi heti kirjoittaa" juttu ku lisäsin hymiön heti perään ku olin kirjottanu viestin.

17. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kylläpä te olette vikkeliä kirjoittajia kun tuollaista kerran herjaa. Itse ainakin olen aina hyvin pystynyt korjaamaan kirjoitusvirheet tmv. viesteistäni.

18. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    Samoin...

19. Derryth

Tykkäykset:
    5
    Noin minäkin ajattelin luettuani tämän threadin. Heti sen jälkeen olen kuitenkin monta kertaa saanut tuon ilmoituksen...

20. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Mulla on tullut muutaman otteeseen, mutta empä siitä suuremmin jaksanut paniikkia ottaa.

Jaa tämä viestiketju