1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Vieläkö WAPpi turha?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Jussi, 20/12/02.

1. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Tuli tuonne erääseen toiseen ketjuun kirjoittaessa tämmöinen mieleen:

Noin vuosi / puolitoista takaperin lähes kaikki kännykänkäyttäjät olivat valmiita tyrmäämään wapin. Sitä pidettiin rahastuksena, hyödyttömänä, turhana ja etenkin tekniikka-hypenä. Vieläkö olette tätä mieltä? Nythän wappia on kehitetty siihen suuntaan mikä sen tarkoitus on alun alkaenkin ollut ja palveluita sekä niiden tarjoajia on ilmestynyt lisää. Myös wappia on ilmeisesti kansalaiset jonkin verran oppineet käyttämään.

2. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Ekan kerran oon wappia käyttäny tänä vuonna vaikka luurien puolesta olisin voinu 2,5v sitten jo käyttää. Kyllä mä sitä kautta sähköpostin katon läpi sinä aikana kun en pääse koneen äärelle ja on sääkin tullu katottua paikkakunta kohtaisesti pari kertaa...

Eli ei ihan turha keksintö...

3. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Pääsääntöisesti on edelleen aika turhaa, koska nyt on nämä gerpsit ja selaimet luureissa, joten on tavallaan hypätty jo eteenpäin. Vaikka ei sen puoleen, paljon on myös käyttöä wapilla edelleen, jopa itse käytän sitä enemmän kuin joskus vanhaan aikaan.

Etenkin jos osaa rassata sujuvan wappisivuston itselleen, niin sehän vain lisää riemua, kun ei tarvitse muistaa enempää kuin se yksi osoite, joka sekin kulkee mukana koko ajan kirjanmerkkinä.

Eli kaikkiaan, wap on ihan hyödyllinen palvelumuoto, joka varmasti tulee pysymään mukana vielä pitkän aikaa.

4. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Itselläni on alusta asti ollut WAPille jotain käyttöä (mm. WapMail) Nyt sitten kun on sähköpostikänny niin WAPille on edelleen käyttöä esim. JAVA-ohjelmien lataamisessa. Ja GPRS sen WAPin pelasti, kyllä.

5. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Sähköpostit luen sitä kautta silloin kun olen poissa paikasta jossa on tietokoneita.

6. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    ...

Eipä tule käytettyä.Edelleen on minulle turha.Mutta ehkäpä se on ihan hyvä keksintö niille jotka kokee sen tarpeelliseksi,luonnollisesti... :p

7. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Itse pidin aikaisemmin turhana (mutuna) , mutta nykyään kun on GPRS-WAP:n saanut käyttöön ja hyödyllisiä sivustoja hyvin saatavilla sekä sähköpostit toimii sen kautta , niin ihan hyvä ja vielä edullisella kk:simaksulla(DNA).

8. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    ei mielestäni täysin turha, ymmärsin vasta kun pääsin eka kertaa koittamaan (no siitä kyllä on jo aikaa)

9. villho

Tykkäykset:
    0
    kyllä wappia tulee käytettyä päivittäin. kattelee uutisia, säätietoja, tekstitv:tä ym ym, sen takia mulla onkin käytössä dnan wap-gprs

10. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Finnkinon WAP-palvelu on hyvä. Se on yksi suurimmista suosikeistani. Tekisivät vaan mahdolliseksi varata lippuja sitä kautta.

Luen myös uutisia ja joskus sääennusteita haen WAPin kautta.

Sanoisin WAPin olevan edelleen aika turha monelle peruskäyttäjälle, mutta itse en siitä enää luopuisi. Tosin jos www-selaimet tulevat pian uusiin puhelimiin, niin WAP jää aika marginaaliseksi tekniikaksi...

11. Nickers

Tykkäykset:
    0
    Toi ois jo tosi hyvä, jos lippuja vois sieltä varata, tulis varmaan itse käytettyä ainakin!

12. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Ei mielestäni ole turha, käyn siellä
    lähes joka päivä, koska minulla on dna GPRS.

13. compact

Tykkäykset:
    0
    Minä käytän kanssa lähes joka päivä. Pääasiassa luen sähköposteja ja uutisryhmiä. Itse asiassa tuo sähköpostin luku käy kätevämmin WAP:n kautta kuin 7650:n oman email softan kautta, vaikka se onkin parhaimpia puhelin email clientteja mitä olen nähnyt.

14. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mä olen käyttänyt wappia, about kolme kertaa...siis jo 7110:sta lähtien. Eli mulle AIVAN turha...

15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kyllä hyvä palvelu, WAPin alkuaikoina oli mahdollisuus varata, eikä tarvinnut mennä puoltatuntia ennen niitä lunastaan.

Mielestäni wap on hyvä, ainoa ongelma että firmat eivät sitä ole tajunneet (tai heidän netti vastaavat) sama tieto mitä nyt jaetaan www sivuilla siirtyisi helposti wappiinkin.

16. Aero

Tykkäykset:
    0
    Kyllä ite on WAP:ia käyttänyt jonkunverran, just meilit, säätiedot, aikataulut, HEX :) jne. voi helposti käydä katsomassa kännykällä. Eli mielestäni ihan hyvä keksintö

17. manni

manni

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Välillä kun konetta ei ole käytettävissä, katson postit, muita käteviä sivuja mm. Huuto.net, joille linkit WAP-sivullani.

18. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Tulee käytettyä muutamia kertoja viikossa, jos ollaan tietokoneesta kauempana. Esim. F1-uutisia tulee katsottua. Tv-ohjelmat näkyvät sektori.com:n sivuilta, sitäkin tulee joskus käytettyä.

19. mv

Tykkäykset:
    0
    Ei ole turhaa ei, tulee käytettyä lähes joka päivä... Uutisten, urheilu tuloksien sekä sään tarkistaminen, ja tietty elokuvalippujen varaaminen on tosi kätevää.

Suosikkeja: Google, Fastsearch, Kinopalatsi sekä yleensä Soneran tarjoamat palvelut...

Samaa mieltä kuin joku tuossa aikaisemmin, kyllä gprs pelasti wapin.

20. blueice

Tykkäykset:
    0
    Myös tulee käytettyä päivittäin ja samaa mieltä

Jaa tämä viestiketju