1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Vielä kerran: Nokia GPS-mokkula LD-3W

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Kebab-Ahma, 30/10/06.

1. Kebab-Ahma

Tykkäykset:
    0
    Moi!

Minulla on: N73 + Navicore + LD-3W

Ongelma: säännöllisesti noin 15 min navigoinnin jälkeen Navicore jumittuu ja parin minuutin päästä ääni ilmoittaa: "yhteys gps-laitteeseen on katkennut."
    Yhteyttä on tosi hankala saada enää takaisin ja siinä pitää käydä läpi mokkulan sammuttaminen, Navicoren sammuttaminen ja taas päälle.

Mikä mahtaa olla vikana?? Ihmetyttää tuo, kun kuitenkin gps-mokkulan valot vilkkaavat ihan normaalisti.

x

2. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    N73sessa on aika vakavia BT ongelmia, monella on ollut ongelmia katkeilevien yhteyksien kanssa. Päivitystä odotellessa.

3. wangsta

Tykkäykset:
    0
    Itselläni N73+ ld-3w + TomTom 6 ja samanlaisia ongelmia, puhelin pätkii bt yhteyttä 1-3 min.välein!! Foorumia lueskeltuani tulin siihen tulokseen että vika olisi puhelimen softassa! Vein puhelimen tänään päivitykseen ohjelmisto versio oli 2.0628.0.0.1 ja lhuomenna siinä on V 2.0628.0.0.3 Saan puhelimen takaisin huomenna, eli sitten ollaan taas viisaampia!! Sitten meneekin jo sormi suuhun suuhun jos ei tuolla tokene...

4. Keeloppi

Tykkäykset:
    0
    Mulla on käytössä N73 + Holux GPSlim 236 eikä mitään ongelmia TomTom tai SmartComGPS käytössä. Ja softana puhelimessa on 2.0628.0.0.3

5. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Juuri tuolla softalla noita BT ongelmia on korjailtu, silti sitä ei NSU:n kautta ole saatavilla.. :(

6. Kebab-Ahma

Tykkäykset:
    0
    Jep V 2.0628.0.0.3 on täälläkin. Tuon mokkulan hommasin vasta päivityksen jälkeen, joten eipä näytä ongelma korjaantuneen.

Kerrohan toki miten päivityksen jälkeen Tomppa pelaa.

x

7. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itsellä oli ongelmia 2.0628.0.0.1 softalla (bt-hf toimi, mutta navigointi pätkäsi 2...15min kuluessa), mutta poistuivat kun kävin päivityttämässä 2.0628.0.0.3:n.

8. bsod

bsod Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    285
    Puhelinmalli:
    SGS7
    Navicoressa on mahdollista valita kaksi eri yhteystapaa GPS-palikkaan. Toinen on Navicoren kehittämä Bluetooth-toteutus ja toinen puhelimen oma Location API. Käytettävä yhteystapa valitaan Navicoren asetuksista.

Joillain ulkomaisilla foorumeilla on ollut juttua, että BT-yhteys pätkii, koska sekä Navicore että puhelimen paikannussofta yrittävät jutella GPS-palikalle yhtäaikaa.

Jos käytät Navicoren BT-yhteyttä, niin GPS-palikkaa ei kannata parittaa puhelimen kanssa ja lisäksi puhelimen paikannussoftista (valikko -> työkalut -> paikannus) on syytä kytkeä ainakin BT pois päältä. Jos taas laitat Navicoren käyttäämän Location API:a, niin silloin tuolta puhelimen paikannussoftasta pitää kääntää BT päälle.

Itselläni on Navicore varustettuna InsSirf III -GPS:llä, mutta kiinnostaisi tietää kuinka Navicore pelittää LD-3W:n kanssa jos yhteystapana on juuri tuo Location API.

9. Kebab-Ahma

Tykkäykset:
    0

Ahaa...

Testailen paraikaa tuota Location apia ja hyvin tuntuisi toimivan... toistaiseksi.

Hävetys, miksi en aikaisemmin tuota ollut huomannut tuossa... ?

x

10. Vesipuhveli

Tykkäykset:
    0
    Mistä ihmeestä tuollaisen Location APIn löytää ? Itsellä 9300i ja sama palikka ja jumittaa samalla lailla välillä. Itse puhelimessa ilmeisesti vika, koska tappamalla bt-yhteys ja muodostamalla uudelleen lähtee taas toimimaan (tosin kestää jonkin aikaa, ennenkuin commu suostuu pistämään bt:n uudelleen päälle). Hermot meinaa tuon kanssa navigoidessa ja vaarantaa liikenneturvallisuutta kun pitää kytkeä pois ja päälle bt:tä.

Ja yritäkin sitten soittaa jonnekin tukeen, Navicore vierittää syyn Nokialle ja Nokia Navicorelle..

11. Osiris

Tykkäykset:
    0
    API löytyy navicoren valikosta (asetukset), mutta onko n73:ssa joku oma puhelimen paikannussoftasta, sellasta en kyllä ole löytänyt?? Minusta tuntuu että yhdistät GPS-mokkulan miten tahansa niin kyllä se näkyy puhelimen valikossa.

Mistä ihmeestä tuollaisen Location APIn löytää ? Itsellä 9300i ja sama palikka ja jumittaa samalla lailla välillä. Itse puhelimessa ilmeisesti vika, koska tappamalla bt-yhteys ja muodostamalla uudelleen lähtee taas toimimaan (tosin kestää jonkin aikaa, ennenkuin commu suostuu pistämään bt:n uudelleen päälle). Hermot meinaa tuon kanssa navigoidessa ja vaarantaa liikenneturvallisuutta kun pitää kytkeä pois ja päälle bt:tä.

Ja yritäkin sitten soittaa jonnekin tukeen, Navicore vierittää syyn Nokialle ja Nokia Navicorelle..[/quote]

12. traktori

Tykkäykset:
    0
    9300i:ssä ei minun käsittääkseni ole Location APIa vielä olemassa. Mutta onko sulla mikä ohjelmistoversio puhelimessa? Mulla on nyt v.5.50, ja päivityksestä taitaa nyt saada 6.27. Kannattaa päivittää noi vanhemmat versiot, auttoi ainakin mulla tohon BT:hen paljonkin!

Onko sulla Navicoresta muuten 2006/1, sekin tuntuu aika paljon vakaammalta kuin 2005 versio. Ja 2006/1 viimeisin versio on 1.6...

13. Vesipuhveli

Tykkäykset:
    0
    2006/1 on ja App v. 2.0.222 ja Map v 2.0.1.220 TA2006.01

Puhelin on myös 5.50(0) Hassua, että kysyin asiaa Nokian huollosta ja eivät maininneet tuosta uudesta päivityksestä, se näkyy tosiaan päivittävänkin jotain bt-puolta nimenomaan LD-3W:n kanssa. Välillä epäilin, että itse gps-palikassa on vikaa, kun kokeilin Navicorea N-gagen kanssa. Siinä yhteys pätkii jatkuvasti (kerran minuutissa) "Yhteys gps-laitteeseen on katkennut", mutta palaa aina uudelleen, kun kommarissa se tuppaa jumittumaan.

14. kaapu

kaapu

Tykkäykset:
    0
    Onko saatu toimimaan N73:lla? Vieläkö ongelmia

15. Skorpion29

Tykkäykset:
    0
    Mulla n70 ohjelma versio v 5.0638.3.01 ,gps palikkana LD-3W ja Tomtom5.Ongelmaa bluetooth yhteydessä sekä kun aukaisee Tomtomin,niin ohjelma ei suostu tunnistamaan gps palikkaa vaan joutuu tomtomin asetuksista hakemaan yhteyden.Mikäs neuvoksi,että ohjelma hakisi yhteyden heti itse?

Jaa tämä viestiketju