1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Vialliset puhelimet

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Ville Korhonen, 11/10/02.

1. Ville Korhonen

Tykkäykset:
    0
    Mitä kaikkia merkkejä / malleja olette käyttäneet huollossa viimeisen puolen vuoden aikana?
    Itselläni 6310i menossa toista kertaa softaukseen, seuraava puhelin tuskin enää Nokia... ;)

2. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Siemens C45, näppäimet lakkasi toimimasta. Tai ei ollut mun puhelin, mutta sen vein kuitenkin huoltoon :) Eipä ole tavinu muita viedä.

3. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei ole tarvinnut käyttää puhelinta enää aikoihin huollossa, ei millään pahalla "kiihkoilijoille", mutta johtuu vain siitä, että luovuin Nokiasta.

4. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Nokia 7110, softa päivitys vaikka ei vanhassakaan vikaa ollut. 9210 ja 9110i ovat aikoinaan käyneet kerran myös softa päivityksessä. Ei mun käytös Nokialaiset hajoa, softan kyllä voisivat tehdä heti kerralla paremmin ettei tarvisi päivittää...

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    T68:n päivittänyt viisi kertaa ja kerran hain uuden, mutta silti loistava laite viimeisellä softalla =)

6. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Viimeinen oma puhelin, jota huollatin oli 6210, jonka ostin keväällä siviilikoneeksi. Ostin lauantaina ja menin kotiin. Huomasin kenttien katoilevan, joten maanantaina huoltoon. Oli yli viikon huollossa ja tuli takaisin. Seuraavana päivänä havaitsin, ettei vika olekaan korjautunut. Sitä seuraavana päivänä vein taas huoltoon ja puhelin lähti yli kolmeksi viikoksi Helsinkiin. Luotto meni vehkeen toimivuuteen ja ostin Siemensin odotellessani Nokiaa huollosta. Kun Nokia tuli takaisin huollosta, myin sen välittömästi.

Nyt on Nokia 6310i (3 kuukautta vanha) ja Siemens ME45 (vuoden vanha). Siemensissä ei ole vikaa, mutta Nokian softa meinaa sekoilla. Kun panin äsken näppäinlukon päälle, näyttöön tuli avaimen kuva, mutta alhaalla näkyy "valikko"- ja "nimet"-tekstit. Kun painaa "valikko" ja "*", tulee aina lukemaan "näppäimet lukittu", mutta näppäimet eivät ole lukossa. Tilanne palautuu hetkeksi normaaliksi sammuttamalla puhelin...

Tykkäykset:
    0
    Ainoa vika mitä minulla on ollut Nokialaisten kanssa oli 5110:n näyttövika. No myönnetään, 8310 oli muutama lastentauti, jotka hävisivät päivityksessä. Puhelimet mitä olen omistanut: 3110, 5110, 7110, 2x6210, 2x6310, 8210, 8310. Olen myös käyttänyt 9210:aa ja 7650:aa töissä. Ja varmaan jonkun olen unohtanutkin jo.

Ehdottomasti huonoin puhelin mitä olen omistanut oli M35i (?, se iskunkestävä siemenssi?). Ei sitä voinut edes matkapuhelimeksi sanoa.

8. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Motorola Timeport P7389: hukkasi verkon, vaikka näytön mukaan kaikki oli ok. Mahdottoman surkea puhelin mielestäni muutenkin, onneksi sain myytyä.
    Mikäs siinä on vikana? Itselläni toiminut kutakuinkin kuin junan vessa, softan päivitin kerran saadakseni pitkät tekstarit.
    Seuraava puhelin ei ole ainakaan Motorola ;)

9. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ainoa puhelin jota olen huollossa jouksuttanut on T68... Se ei toiminut sitten ollenkaan ja kun kuuluvuus oli heikkoa niin palasin takaisin Noksuihin. Niissä ei ole ollut mikään vikaa vaikka on taskussa ollut mm. 8210, 9210, 7650. Ja nyt toivottavasti erittäin toimivana 7210... :eek:)

10. Aero

Tykkäykset:
    0
    3310 kävi huollossa pariin kertaan. Sekä 8810 kerran. Vein faijan tuolesta T28s:n kerran huoltoon. Ja oma 8310 käväisi siellä kerran. Siihen loppu mun nokialaisten ostaminen... Voi olla että joskus ostan vielä jonkun jos tulee joku makee ja hyvä läppämalli

Tykkäykset:
    0
    Ihmettelen suuresti tuota, että ihmiset siirtyvät Nokiasta sen takia, että puhelinta pitää päivittää vähintään kerran. Käytäppä Windowsia ilman mitään päivityksiä.

Ei tilanne ole yhtään helpompi muillakaan puhelinvalmistajilla (paitsi Panasonicissa). Niissä yhtälailla pitää päivitellä ohjelmistoa.

12. HenkkaW

Tykkäykset:
    0
    Mulla on ollut 6310i kerran softauksessa. Mitään vikaa puhelimessa ei ollut, mutta halusin pitkät tekstarit. Kaveri on juoksuttanut t66 aika ahkereaan huollossa - parhaimmillaan parin viikon välein :)

13. pirulainen

Tykkäykset:
    0
    Kuudesta tai seitsemästä Nokiastani ei yksikään ole hajonnut/ollut huollossa.. aika ihme juttu sinäänsä kun kattelee kavereitten huoltopäiväkirjaa.. :) Ainoa pieni juttu oli muinaisessa 8110:ssä josta akun kiinnike klipsit katkesivat.. mutta se ei nyt mikään suuri ongelma ollut.
    Saas nährä miten käy tulevan, ensimmäisen EI-Nokialaisen; Motorolan kanssa. Toivottavasti hyvin :)

14. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Rukoile runsaasti... ;)
    Itse vaihdoin juuri päinvastoin - paitsi toimimattomuusongelmien, täysin käsittämättömän käyttölogiikan takia. (No kuulemma käyttis on nykyään uusittu:)

Jaa tämä viestiketju