1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Vastineita DNA:lle gprs-hinnoittelun johdosta

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Katti, 29/6/03.

1. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Itse olen aikani kuluksi (jota siis todellisuudessa ole yhtään ylimääräistä) kirjoittanut DNA:lle kirjeen ja useita sähköposteja, joissa en hyväksy heidän uutta hinnoittelurakennettaan. Saa nähdä mihin johtaa, mutta kovasti ovat vastaukset olleet sinänsä ystävällisiä, mutta täysin yhdentekeviä standardivastauksia. Asiasta vastaava johtaja ei itse vaivautunut kirjeeseeni edes vastaamaan, vaan pani aspan tytöt töihin (sääliksihän heitä käy).
    Oletteko innokkaana olleet vastineita rustaamassa?

2. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Hienoa Katti! Jonkun se on pidettävä valitusprosessia käynnissä ja aktiivisisena! Itse siirryn nyt kiinteään lähiverkkoon joten Dna mennyttää

3. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jos johtajat lukisivat jokaisen palautteen, niin kaikki uudistukset olisivat pahasta. Aina on joku tyytymätön. Jos tämä DNA:n gprs-hinnoittelu-uudistus vähentää kuormitusta verkossa ja suurimman osan asiakkaista saama palveluntaso paranee, eivät ole he erikseen lähettämässä kiitoskirjeitä.

Vaan se pieni vähemmistö, joka onkin tyytymätön, onkin sitten herkemmin valittamassa. Jos DNA:lta ei ole asiasta valahdeltu, niin heiltähän on aivan selvästi todettu, että 90%:ia gprs-käyttäjistä on siirtänyt alle 100 Mt/kk eikä uudistus heidän maksamiaan gprs-maksuja nostaisi.

Peruutin itse koko DNA:n liittymän, koska nyt Soneralla on abt vastaavaan hintaan paremmin toimiva palvelu, eli omaan piikkiin menneen kakkosliittymän pitämisessä ei ollut enää pointtia. Jos peruutuksia on tullut DNA:lle paljonkin, eivätköhän johtajat niitä lukuja lue ja tekevät siitä johtopäätöksensä.

t. tero

4. nuudeli

Tykkäykset:
    1
    Olen kanssasi aivan samaa mieltä.

5. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    No, torstaina nähdään toimiiko paremmin. dna GPRS pysyy vielä tän yhden kuukauden. Huomenna ja ylihuomenna säästän datamäärää, ja en tule nettiin :)

6. Xalama

Tykkäykset:
    0
    Et kai tosissasi luule, että verkko on samantien aivan erilainen, kun tuo maaginen 1.7. koittaa!!??? GPRS säilyy samana palveluna, ainoastaan pahimmat vedättäjät on saatu pois. Tällöin verkkoon kirjautuminen ja surffailukin onnistuu paremmin. Tökkiä se silti voi, ja varmaan niin tekeekin!!!

Itse aion kirjoittaa 43 valitusviestiä kaikille operaattoreille - aikaa nimittäin on...

7. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Olenpa vaan kyyninen, koska en hyväksy tällaista muutosta periaatteesta. Siirretään vastaava tilanne tutumpaan ympäristöön:
    Olet hakemassa kämppää ja löydätkin mielesi mukaisen toimivan ratkaisun hyvällä paikalla. Vuokrakin on halpa.
    Ei voi olla totta, ajattelet, kyllä tässä joku koira on haudattuna. Vuokraa varmaan nostetaan. Useampaan kertaan tiedustellessasi sinulle vakuutetaan, että ei vuokra nouse, ei.
    Hyvä juttu. Ostat kaluston, joka sopii tähän kämppään kuin mittatilaustyönä tehtynä ja rupeat asumaan.
    Ja kas, jonkun kuukauden asuttuasi sinua lähestytään kirjeellä.
    -Arvoisa vuokralainen. Vuokrasi säilyy täysin ennallaan, mutta 1.7. alkaen se sisältää vain 100 ulko-oven avausta. Ylittävältä osalta sinulta laskutetaan euro/avaimenvääntö.
    Tottakai valittaisit kohtuuttomasta vuokraehtojen muutoksesta ja nimenomaan firman johtajalle, etkä konttoritytölle, tai sitten muuttaisit pois. Sitten sulla onkin käsissä kalusto, joka ei oikein sovi mihinkään muualle...
    Tämän pitäisi nyt olla selvää tekstiä. Ei pidä suoralta käsin alistua tällaisten toimijoiden pompotettavaksi!

8. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Tietysti huonontavia muutoksia tehdään kun kaikki niellään tyytyväisenä. Palaute on aa ja oo.

9. vesseli

Tykkäykset:
    0
    Ite oon kyllä tyytyväinen tähän uuteen hinnoitteluun..
    Tässä pari viikkoa olen "surffaillu" 3650:lla ja näyttää siltä, että viikossa aktiivikäytössä kulkee dataa maksimissaan 15megaa.. Joten pelkkään kännykkä gprs:ään dna on hyvä vaihtoehto..

10. hendhe

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Sonera
    Pakko oli minunkin pistää taas lusikkani tähän soppaan. Tässä dna:n hinnoittelun muutoksessa muistettava on se, että kaikissa toimitusehdoissa operaattori on varannut itselleen oikeuden muuttaa hinnoittelua. Missään "virallisessa" paperissa ei ko. hinnnoittelua ole luvattu pysyväksi.

11. Trex

Tykkäykset:
    0
    Vielä paremmin tuo sopisi esimerkiksi tilanteesta, jos juttu jatkuisi näin:

"Toki vuokralainen on kummissaan, kun vuokraehtoihin tällainen kumma muutos tuli, mutta hänpä alkaakin selvittää, onko uuteen tilanteeseen jokin syy. Kyllä vain! Pienen salapoliisityön jälkeen selviää, että asunnon edellisellä vuokralaisella oli tapana jatkuvasti paiskoa ovea kiinni ja auki. Naapurit häiriintyivät, kun tämä yksi ongelmatapaus vei heiltä yöunet ja kotirauhan. Niinpä he järjestivät häädön ja samalla vaativat vuokraehtoihin muutosta vastaisuuden varalle.

Uuisi vuokralainen onneksi huomaa, ettei hän avaakaan ovea kuin 2 kertaa päivässä, joten avauksia kertyy kuukaudessa noin 60. Naapurit saivat takaisin kotirauhansa, eikä uusi vuokralainenkaan tilanteesta kärsi. Kaikki ovat tyytyväisiä."

Yritän tuolla pikku jatkotarinalla osoittaa, että asioilla on aina kaksi puolta. Toivottavasti ymmärsitte ydinajatuksen. :)

12. Xalama

Tykkäykset:
    0
    Loistavaa..:)!!!

1-0 Trexille..:)

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kuvaavampaa olisi ehkä että vuokraan kuuluisi 10mmm vettä per/kk ja ylimenevältä laskutetaan normaali kuutiohinta.
    Toki sinun teho pesulalaitteet toimivat edelleen, mutta joutuisit maksaamaan veden itse,tai siirtymään halvemman veden ääreen.
    Tällä ratkaisulla naapurit ovat tyyväisä kun heille tulee taasen lämminvesi tasaisesti, ja jos sinä jatkat jalkapallojoukkueen pyykinpesua on vuokrayhtiöllä varaa ostaa suurempi kapasiteettinen lämminvesivaraaja ja suurempi vesiputki.

14. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Paitsi tuo vuokralainen. Koska hän joutuu käymään töissä, kaupassa, lenkillä koiran kanssa, ulkona kaljalla kavereiden kanssa, kuntosalilla, elokuvissa, treffeillä yms. yms. on osoittautunut ettei hän pärjääkään kahdella oven avauksella per vuorokausi vaan ovea on melkeimpä väkisin rämpättävä enemmän.

Nyt asukas on sitten kiusallisessa tilanteessa; kalusto on mitoitettu asunnon mukaiseksi mutta ulko-oven tuottama kiusa (ja ylimääräinen kustannus) ei sitten enää palvelekaan vuokralaisen alkuperäistä suunnitelmaa.

Omasta puolestani luonnollisesti suosittelisin vuokralaiselle muuttoa paremmin soveltuvaan asuntoon - vaikkakin kustannuksena tästä on vanhan kaluston sopimattomuus. Toki vanhaakin kalustoa saattaa saada myytyä, josko se hieman lohduttaisi jälleen uuden kaluston hankinnan yhteydessä.

15. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Jengi on kyllä ihmeen myötämielisiä DNA:ta kohtaan.
    Mulle yksi lysti kun nyt kiinteässä kiinni. Katin kanssa olen silti aivan samoilla jäljillä.
    Liian suuri muutos kerralla ja liian pienellä varoitusajalla. Näin meitä palvellaan ja höynäytetään. Sit vielä osa kansasta on tyytyväisiä. Porvari porukkaa.;)

16. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    En siis ollenkaan. Menköön vaikka jankkaukseksi.
    Ydinkysymyshän on siinä, että tällainen muutos ei ole ollut lainkaan tiedossani "muuttaessani". Jos tiedossa olisivat kovemmat ehdot heti, niin hulluhan olisin ollut jos olisin tällaisen mestan valinnut, kun valinnanvaraakin olisi.
    Miten minun ehtojani voi huononnetaan jälkikäteen jos edellinen naapuri on ollut hullu? Nythän nimenomaan oli haussa "kämppä", jossa ei ole mitään ovenavausrajoituksia. Se oli kynnyskysymys ja kynnysehto liittymän avaamiselle ylimalkaan.
    Selvennykseksi mainittakoon, että kulutus on ollut siinä 200-300MB/kk.

17. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ja oleellista että vuokra olisi ollut normaali + ovaaukaismäärä kiinteällä hinnalla ko asutotyypiissä ko alueella, nyt hinnoitelu muuttuu sellaiseksi kuin muutkin tarjoaa ko oven aukaisutekniikalla ovenaukaisuja. Jos ko asuntoalueella toimii muut aukaisutekniikat, niin voit oven kahvan vaihtamalla vaihtaa tekniikka ja hinnoitelua.

Ymmärrän kuitenkin ärtyneisyyden, sillä se onven kahva on voinut olla suhteellisen kallis.

18. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Valinnanvaraa?? Mitähän valinnanvaraa oli keväällä muutaessasi? Nythän vasta on tullut valinnanvaraa, mutta niissäkin on rajoituksensa. Yhdessä et saa avata ulko-ovea ilman lisämäksua kuin illalla ja toisessa kämpässä on lähes samanlainen vuokrapolitiikka vain pikkaisen kalliimpi.

19. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Ihan johdon päätä kiinteänä ja siitä variaatioita...

20. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Voin siis jo ylläolevista kommenteista vetää sen johtopäätöksen, että vaatimuksia ei juuri ole DNA:lle tehty. Liittymä kiinni ja ollaan niin tyytyväisiä että näin minä niille näytän.:(
    No kukin taaplaa tyylillään.
    Itselleni olisi viikonloppuna aamuaika ollut tärkeä ja siksi koitan kynsin hampain pitää oikeuksistani kiinni. Katsotaan nyt loppuun asti, kuinka tässä käy.

Jaa tämä viestiketju