1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Vastaajapalvelun pakkosyttö

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja vonkaus, 16/12/02.

1. vonkaus

Tykkäykset:
    1
    Avasin tuon radiolinjan liittymän ja ei sitten millään se liittymän myyjä voinut tajuta, että minä (asiakas) en halua "ilmaista" vastaajaa liittymääni. En todellakaan halua kuunnella/maksaa niitä äänettömiä sekunnin hengityksiä, mitä ihmiset sinne "sanoo". Eikä useimmat soittajatkaan halua mihinkään vastaajaan soittaa. Tiedän, tämähän on bisnestä...mutta kuitenkin...

2. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Älä tee soitonsiirtoja vastaajaan, niin ei ne puhelut sinne mene...

3. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No eihän sitä vastaajaa ole pakko ottaa käyttöön, jos ei halua. Vai olikos siinä perhana nykyään se systeemi, että puhelut menevät vastaajaan automaattisesti uusissa Radiolinjan liittymissä, vaikka siirtoja ei olisi kytketty/vastaajaa avattu?

Itselläni taitaa olla myös Sonerassa ja Teliassa vastaaja, mutta en ole koskaan käyttänyt niitä. Joskus en edes tainnut ottaa vastaajaa johonkin liittymään, vaikka sitä tyrkytettiin - ottamaan ei sentään pakotettu.

4. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Jos vastaaja on automaattisesti oletusasetuksena päällä, puhelujen menon sinne voi estää poistamalla soitonsiirrot. En ainakaan ole nähnyt mitään tiedotetta, jossa olisi kerrottu vastaajan muuttumisesta erilaiseksi kuin vanhemmissa liittymissä. Eli ei pitäisi olla automaattisesti päällä.

5. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Radiolinjasta ei kokemusta, mutta Telialla ainakin menee vastaajaan automaattisesti. (Ennen Telian vastaaja oli muuten pirun hyvä: soitti sinulle (ilmaiseksi), kun vastaajaan oli tullut viesti! Tämänkin palvelun ne lopetti ilmoittamalla asiasta tekstiviestillä...)
    Minäkään en vastaajaa käytä: puhelin on aina päällä kun haluan/voin vastaanottaa puheluita. Muulloin saa soittaja soittaa uudestaan.
    Ymmärrän kyllä, että monissa ammateissa vastaaja on välttämätön.

6. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Mulla on viime aikoina alkanut vastaaja soittelemaan, kolmesti muistaakseni. Molemmilla kerroilla puhelin oli ollut joko poissa päältä tai poissa verkosta hetkellisesti.

7. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Vastaaja lienee soittanut jollekin korkea-arvoiselle herralle tämän ollessa ulkomailla ja puhelu menee poikkeuksellisesti tuolloin omaan piikkin. Yllätyslaskun saatuaan sitten kuuma linja auki asiakaspalautteen merkiksi... ;)

Radiolinjan liittymän avautumista odotellessani soittelin välillä numeroon ja linjan avauduttua puhelin ilmoittikin puhelun siirtyneen viestijärjestelmään jota ei vielä ole otettu käyttöön, joten automaattisesti RL:kin tarjoaa tuota käyttöön.

Itse en käytä vastaajaa, en halua jättää sellaiseen viestejä enkä halua soitella omaan vastaajaani jos joku on sinne jotain puhissutikin. Syynä se, että useimmiten sinne joku on vain puhissut.

8. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    No oho! Lämmittelevätköhän vanhaa palvelua uudestaan, vai onko vain viime aikoina yleistynyttä Telian sekoilua? Laitan rahani jälkimmäiselle... ;)

9. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Count me in...

10. dreamy83

Tykkäykset:
    0
    on olemassa tällaisiakin :)

Ymmärrän hyvin ton miksi ei tykkää vastaajasta. Se on operaattoreille suoraan sanoen rahavirran kasvattelua. Itse pidän omassa dna:ssa vastaajaa. Olen laittanut sinne pari peruskehoitusta, suht tiiviissä paketissa; soita myöhemmin, jätä viesti tai textaa tai meilaa ja osoite. Tämän kesto on about 20 sek. ja ko. viestistä olen saanut hyvän palautteen. Ja se on todella toiminut, jengi on pistäny viestillä/meilillä jne. Eli harvoin on tarvinnut soittaa vastaajaan kuullakseen viestejä. Tilanteita, joissa vastaaja on päällä ovat esim. koulussa, töissä ja muutamissa kokouksissa. Ja olen kyllä tyytyväinen. Mutta koska olen opiskelija, olisihan se järkevämpi hinnoittelu kohdallaan. Saisivat ottaa mallia miten Aurialla on lankaliittymän vastaajapalvelu. 1,50 euroa / kk, eikä muita kuluja. Viestien kuunteleminen vastaajasta maksutonta ja luurin noston päässä, puheluiden siirto vastaajaan ilmaista jne.

11. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Re: on olemassa tällaisiakin :)

Mä olen tiedustellut Radiolinjalta sekä dna:lta että saisiko vastaajapalvelun ilman viestinjättömahdollisuutta... ;) Minusta olisi mukava kertoa soittajille että he soittivat oikealle ihmiselle (vihaan "tämä on vastaaja"-tyyppisiä perusviestejä) ja että voisivat tavoittaa minut toisesta numerosta, tekstiviestillä tai maililla. Eipä ole vaan moinen onnistunut joten olen höpötellyt vastaajaan niin pitkän viestin ettei kukaan jaksa kuunnella sitä loppuun. Nuo edellämainitut asiat kerron heti viestin alussa ja kertaan sitten suomeksi ja englanniksi jne.

12. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Vastaaja on kätevä, kunhan ensin kouluttaa lähipiirinsä käyttämään sitä. Tai vastaavasti jos lähipiirissä on henkilöitä, jotka joutuvat työnsä puolesta jättämään viestejä vastaajiin.

On tietysti joskus ärsyttävää kun soitto menee vastaajaan ja tietää ettei se urpo (anteeksi malttini menetys ;) kuitenkaan kuuntele viestiä vaikka sinne sellaisen jättäisikin.

Minua on joskus tiettyyn aikaan hyvinkin vaikea saada kiinni, joten olenkin sanonut, jättäkää vastaajaan viesti niin palaan asiaan sitten. Ja näin myös olen tehnyt. Toimii kun kaikki tajuavat pelin hengen.

Mielestäni vielä vastaajiakin ärsyttävämpää on jos joku yrittää soittaa monta kertaa uudestaan lyhyellä aikavälillä vaikka voisi ihan hyvin jättää asiallisen viestin vastaajaan ja soittaisin sitten takaisin kun pystyn.

13. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Vastaaja on siihen asti ihan kiva kunnes tulee näitä pari sekunttia hiljaisuutta -viestejä.. Niitä kun on se kolme peräkkäin, sitten yksi ihan asiaa ja taas pari hiljaisuutta, niin kylläpä siitä alkaa riemu nousemaan.

Onneksi dna:n vastaaja latoo heti alkuunsa ne numerot josta viesti on jätetty, kaikkein helpoin poimia siitä, että kuka on taas hiljaisella asialla ollut.

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tuohan on juuri viestien kuunetelmista hidastava ominaisuus, ennemin valinnainen tuon numeron kertominen.

Niin ja muuten vastaajasta, laitetaan sinne vastaajaan sellainen kunnolinen tiedotus, jos et kuuntele viestejä niin laita etten kuuntele viestejä ja lähetä enemmin SMS jne.

15. Marjo.

Tykkäykset:
    16
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Ikimuistoisin viesti, joka vastaajaani on jätetty, kuului "Ai et sä vastannutkaan. Mä lähetänkin sulle sitten tekstiviestin." Ja tekstiviesti tuli.

Tyhjiä viestejä ei onneksi kännykän vastaajaan ole kukaan jättänyt, tohon Aurian vastaajaan tulleista viesteistä vähintään puolet on sellaisia. Mutta ei mulle kyllä kännykän vastaajaan muutenkaan kovin paljoa viestejä jätetä.

16. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minun mielestäni enemmän kuin hyvä toiminne, koska aina ei voi pitää kännyä päällä, että näkisi suoraan ruudulta sen numeron. Siinä vaiheessa kun on puhelimessa se numero esillä, niin ohitan suoraan sen numerotiedotuksen, muuten kuuntelen sen jopa mielelläni.

Jos puhelin on ollut pois päältä esim. töiden takia, niin silloin tuo on jo ainoa mahdollinen tapa saada tietoon kuka on soittanut.

17. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Minulle on, toiset eivät näy koskaan oppivan vastaajan hyödyllisyyttä, vai pelätäänkö sitä? Tyypillisiä ovat myös puolen kirosanan kestoiset viestit...

18. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuossa edellisissä unehtui mainita nämä, ah, niin ihanat viikonloppuviestit.. Satut olemaan itse nukkumassa ja puhelin äänettömänä/pois päältä ja yöllä on joku kavereista vailla kyytiä, ryypyseuraa tai jotain muuta vastaavaa.. Ja yleensä se on jotenkin hankalasti selvitettävissä, että mitä siellä ollaan oltu vailla kun seitsemän promillen kekkulissa soitellaan...

Tosin ei sen puoleen, myös itse tällaiseen viestin jättöön sortunut joskus...

19. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    No ei niillä paljon väliä, yleensä asian tärkeys on sitä nopeasti vanhenevaa luokkaa. Ei se viestin jättäjäkään yleensä muista asiaansa jälkeenpäin, tai edes soittoaan.

20. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    No ei, monien operaattorien vastaajissa sen saa viestiä kuunellessa painettaessa tiettyä nappia -> normaali kuuntelu nopeampaa ja vähemmän vaivaa vaativaa. Ja eikä se numero kerro kuka on soittanut, vaan mistä numerosta on soitettu, ja sen itse viestinhän pitäisi kertoa kuka on soittanut, normaalisti aika harvoin tarvin tuota "numeron näyttö ominaisuutta" ja siksi toivon että se ei olis sitä automaattisesti toitottomassa.

Jaa tämä viestiketju